روسیه نیز توسط AMD تحریم شد. تعلیق فروش چیپس و نیمه هادی دیجیاتو

[ad_1]

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، AMD به عنوان یک شرکت فناوری دیگر، اعلام کرد که روابط تجاری خود با روسیه را محدود می کند.

این شرکت، مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری در سراسر جهان، گفت که پردازنده‌های گرافیکی و نیمه‌رساناهای Radeon، تولیدکننده تحریم‌های آمریکا و غربی را به پردازنده‌های Raizon می‌فروشد. روسیه و همسایه اش بلاروس متوقف می شود.

یکی از نمایندگان AMD در ایمیلی به PC World گفت:

AMD فروش و توزیع محصولات خود را به روسیه و بلاروس تحت تحریم های آمریکا و سایر کشورها علیه روسیه متوقف کرده است.

روسیه

پس از حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده تحریم های سنگینی را علیه این کشور و در نتیجه شرکت های جهانی در صنعت تراشه اعمال کرد. TSMC و اینتل آنها اعلام کردند که به فروش تراشه به روسیه پایان خواهند داد. پس از این اقدامات، AMD تصمیم گرفت تا عرضه محصولات خود به این دو کشور را مسدود کند.

در سایر تصمیمات مشابه شرکت کنید GlobalFoundries او همچنین گفت که شروع به اعمال تحریم های جدید علیه روسیه و این گروه تجاری کرده است.انجمن صنایع نیمه هادیاو به عنوان نمایندگان تولیدکنندگان پیشرو تراشه، حمایت کامل خود را از قوانین جدید معرفی شده پس از اشغال اوکراین ابراز کرد.

تحریم ها چه تاثیری بر روسیه خواهد داشت؟

روسیه

با توجه به فورچون روسیه، حدود 70 درصد از تراشه های آن است چینی ها تنها 30 درصد از نیمه هادی های کشور را تامین می کند. منابع دیگر وارد می شود. اگرچه درصد بسیار کمی از تراشه های خریداری شده توسط شرکت های آمریکایی، اروپایی و دیگر آسیایی عرضه می شود، انتظار می رود محدودیت ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد. اقتصاد روسیه دارند.

در این گزارش همچنین آمده است که تراشه های توسعه یافته توسط ایالات متحده نسبت به نمونه های چینی پیشرفته تر هستند و مهمتر از آن، برخی کارشناسان معتقدند که تراشه های چینی پیشرو هستند. موشک های روسی آنها به اندازه کافی خوب عمل نمی کنند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما