سیارک آپوفیس به زمین برخورد نمی کند. البته حداقل تا صد سال آینده! | دیجیاتو

[ad_1]

شبیه یک سیارک بود آپوفیس یکی از اجرام نزدیک به زمین (شیء نزدیک به زمین) (آپوفیس) تا سال 2068 به زمین برخورد خواهد کرد. اما مشاهدات رادیویی جدید نشان می دهد که جنایت در حال حاضر برای ساکنان زمین خطرناک نیست.

پس از سیارک 99942Apophis در سال 2004 کشف شده است که این سیارک یکی از خطرناک ترین سیارک های نزدیک به زمین است که احتمال برخورد با زمین بسیار زیاد است. اما با ارزیابی های جدید، ستاره شناسان آپوفیس را دوباره ردیابی کردند و مدار آن را بهتر اندازه گرفتند و این احتمال منتفی شد.

نتایج جدید مشاهدات رادیویی اکنون مدار کامل سیارک را نشان می دهد و ستاره شناسان دریافته اند که سیارک حداقل تا صد سال دیگر تهدیدی برای زمین نخواهد بود. در ابتدا، این سیارک 340 متر تا سال 2029 به زمین نزدیک خواهد شد، اما به لطف مشاهدات اجرام نزدیک به زمین یا NEO، احتمال برخورد تا سال 2036 به تعویق افتاده است. تا زمانی که تحقیقات بیشتری در این ماه انجام شد، نشان داد که چنین برخوردی تا سال 2068 رخ نخواهد داد.

سیارک آپوفیس در 5 مارس 2021 از نزدیکی زمین گذشت و ستاره شناسان از این فرصت استفاده کردند و از مشاهدات رادیویی برای اصلاح دقیق تر محاسبات مداری خود به دور خورشید استفاده کردند. بالاخره با این محاسبات متوجه شدند که تا سال 2068 و حتی بعد از آن هیچ خطری برای زمین وجود ندارد.

مرکز تحقیقات اجسام نزدیک به زمین یا CNEOS محاسبات جدید در نور مرئی و سایر انتشارات رادیویی، به رهبری آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، موفق شده اند خطای مداری آپوفیس را از چند صد کیلومتر به تنها چند کیلومتر کاهش دهند.

ابزار مرکزی

این آزمایشگاه با ابزاری به نام مرکز بر اساس مشاهدات اخیر، سنتری، به معنای نگهبان، نموداری را تهیه کرده است که به طور خلاصه احتمال نزدیک شدن اجسام به زمین را نشان می دهد. این دستگاه یک سیستم خودکار برای نظارت بر برخورد اجسام بر روی زمین است که به طور مداوم لیست فعلی سیارک ها در آسمان را زیر نظر دارد و احتمال برخورد آنها را برای صد سال آینده پیش بینی می کند.

سیستم مرکزی تشخیص می دهد که چه زمانی یک برخورد قریب الوقوع را تشخیص می دهد و نتایج در وب سایت CNEOS ناسا منتشر می شود. هنگامی که مشاهدات بیشتر امکان وقوع جرم را در صد سال آینده رد می کند، جرم محاسبه شده از لیست حذف می شود و به لیست اشیاء حذف شده اضافه می شود. مرکز CNEOS ناسا به اخترشناسان در مداری با دقت بالا بر اساس مشاهدات مرئی و رادارهای زمینی کمک می کند. اجسام نزدیک به زمین آنچه را که شناخته شده است پیگیری کنید و به ارزیابی ریسک های بلندمدت کمک کنید.

ستاره شناسان از تلسکوپ رادیویی 70 متری برای دریافت آخرین محاسبات روی سیارک آپوفیس استفاده می کنند. مجتمع مخابراتی فضای عمیق گلدستون (مجتمع ارتباطات فضای عمیق گلدستون) برای محاسبه دقیق حرکت سیارک. اگرچه آپوفیس از نزدیکی زمین عبور کرد، اما هنوز 17 میلیون کیلومتر از زمین فاصله داشت، یعنی 44 برابر فاصله زمین تا ماه. با این حال، ستاره شناسان توانستند جزئیات بالایی از فاصله آن از زمین را با دقت 150 متر به دست آورند.

مجموعه گلدستون ببا تلسکوپ 100 متری گرین بانک به تصاویر با وفاداری بالاتر آپوفیس رأی دهید (بانک سبز) در تماس بود و گلدستون در حال ارسال داده بود در حالی که بانک سبز در حال دریافت داده بود. این آزمایش به ستاره شناسان کمک کرد تا سیگنال های دریافتی از آپوفیز را دو برابر کنند.

اگرچه تصویر آپوفیس به نظر کیفیت پایینی دارد، اما وضوح این تصویر 38.75 متر در هر پیکسل با توجه به مسافت 17 میلیون کیلومتری آپوفیس، کیفیتی بی نظیر است. اگر دوربین دوچشمی با قدرت این تلسکوپ های رادیویی داشته باشیم، می توانیم منوی رستورانی در لس آنجلس را از نیویورک بخوانیم.

اطلاعات از آپوفیس

با این داده های جدید، تیم امیدوار است که در مورد شکل آپوفیس اطلاعات بیشتری کسب کند. مشاهدات رادیویی گذشته نشان می دهد که آپوفیس ظاهری شبیه بادام زمینی دارد که در بین سیارک ها رایج است. بیشتر از 200 متر پذیرفته شده است و یکی از آنها دارای دو لوب بین شش سیارک است.

علاوه بر این، اخترشناسان در تلاش هستند تا درک بهتری از سرعت چرخش و محور چرخش سیارک به دست آورند. با چنین اطلاعاتی می توان جهت سیارک را در طول سال تعیین کرد. 2029 پس از میلاد او آن را با نزدیک شدن به میدان گرانشی زمین محاسبه کرد. این می تواند محور چرخش سیارک را تغییر دهد و باعث ارتعاش سیارک شود.

در 13 آوریل 2029، آپوفیس، 32000 کیلومتر زمین از آن عبور می کند که حتی به فاصله ماهواره های ثابت زمین نزدیک تر است. در این گذر ساکنان نیمکره شرقی آسمان می توانند با چشم غیر مسلح و بدون مشاهده این جنایت را مشاهده کنند. این یک فرصت منحصر به فرد برای ناظران است تا نگاه دقیق تری به چنین شی خاصی بیندازند و آن را به دقت بررسی کنند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی