عواقب نصب کیت ضد آب روی خودرو چیست؟

[ad_1]

در سالهای گذشته کیت های مخصوص برای سوزاندن آب این خودرو در سراسر دنیا با کد HHO به فروش می رسد و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر از گاهی، شخص یا شرکتی ادعا می کند که دستگاهی ساخته است که ماشین شما را راه اندازی می کند. آب سوز ممکن است. در زیر، نگاهی به این ادعاها خواهیم انداخت و خواهیم دید که آیا این عملا امکان پذیر است یا خیر.

کیت کمک فنر ماشین ایران

شایان ذکر است بر اساس موج اخبار منتشر شده از این پروژه، در سال 1398 بوده است. بعد علمی این موضوع را در قالب مقاله ای مطرح کرده ایم.حالا اما حالا با توجه به فروش کیت های آب سوز با قیمت حدود 8 میلیون تومان و به دست آوردن شواهد جدید، تصمیم گرفتیم نگاهی دقیق به موضوع خودروهای آب سوز داشته باشیم!

ماشین آب سوز

این کیت ها به هیچ وجه اختراع جدید یا اختراع ایرانی نیستند و اغلب از آنها با عنوان جهانی یاد می شود. ژنراتور HHO شناخته شده. در واقع، آنها از الکترولیز برای تقسیم آب (H2O) به مولکول های اصلی آن، 2 هیدروژن و 1 اکسیژن استفاده می کنند.

این سیستم به خودی خود کار نمی کند و باید به استفاده از سوخت موتور اصلی ادامه دهید.. همانطور که احتمالا می دانید، اخیراً چنین کیتی مشابه است در ایران نیز معرفی و تأسیس شد او با وجود تبلیغات اولیه «آبسوز خودرو» همچنان نیاز به مصرف بنزین دارد در واقع به عنوان مکملی برای کاهش مصرف سوخت معرفی شده است، هر چند در این زمینه خیلی خوب عمل نمی کند!

نمودار عملکرد سیستم HHO

چرا کیت کتری کار نمی کند؟

سیستم الکترولیز در این کیت ها: با دینام ماشین کار می کند (با راندمان بسیار کم)تولید نوعی گاز قهوه ای رنگ که از هیدروژن و اکسیژن به دست می آید تولید می کند و آن را به مخزن سوخت اضافه می کند و به موتور خودرو اجازه می دهد علاوه بر سوخت اصلی، هیدروژن را نیز بسوزاند. این نوع گاز به طور گسترده در صنعت جوشکاری استفاده می شود و نمی توان از آن به عنوان سوخت استفاده کرد، اما وجود این گاز برای متقاعد کردن خریداران این کیت ها استفاده می شود که باید داستان سوختن ماشین خود را باور کنند.

کیت ابزار اسکوتر

این کیت ها معمولا از سلول های خشک برای این کار استفاده می کنند. این سلول ها به عنوان قطب های مثبت و منفی برای برق گرفته شده از دینام خودرو عمل می کنند. در مورد راندمان دینام باید گفت: تامین برق از دینام عملا به معنای افزایش مصرف سوخت خودرو و فشار وارده بر سیستم تغذیه است و این الکترولیز آب به خودی خود بازدهی منفی دارد و میزان سوخت مصرفی به هیچ وجه جبران نمی شود. هیدروژن تولید کرد!

ماشین پوچ

اما از نظر شیمیایی، با کمک ید (هیدروکسید پتاسیم)، پیوندهای مولکولی یک مولکول آب را در کنار هم نگه می دارند. آنها از یکدیگر جدا شده اند. گاز تولید شده که معمولا حجم کمی دارد توسط خلاء موتور به منیفولد ورودی کشیده می شود و ظاهراً برای مصرف در موتور خودرو می باشد.

در حالی که همه اینها را می توان در تئوری انجام داد، انجام این فرآیند انرژی زیادی می خواهد.

به عنوان مثال، در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه اسکندریه در مصر انجام شد، آنها توانستند سیستمی برای تولید و تزریق “اکسی هیدروژن” به بدنه منیفولد نصب کنند، اما در نهایت این آزمایش در خودروهای روزمره قابل استفاده نبود.

ماشین پوچ

اما ارقام اعلام شده در همین تحقیق به دلیل استفاده از دستگاه های اندازه گیری آماتور و کمبود امکانات و تجهیزات توسط شرکت های خودروسازی به بزرگی یک مرکز تحقیق و توسعه قابل تایید نیست.

بزرگترین مشکل سیستم های احتراق خودرو قوانین ترمودینامیک و میزان انرژی مورد نیاز برای انجام چنین فرآیند پیچیده شیمیایی است.

قانون اول ترمودینامیک را اصل بقای انرژی نیز می نامند. نشان می دهد که انرژی ایجاد یا از بین نمی رود. از یک شکل به شکل دیگر متفاوت است.

قانون دوم ترمودینامیک نیز بیان می کند که همه فرآیندها تنها در یک جهت امکان پذیر هستند.

موتور هیدروژنی تویوتا یاریس
موتورهای تحقیقاتی هیدروژن سوز از مخزن مخصوصی برای انتقال هیدروژن استفاده می کنند، زیرا الکترولیز آب با استفاده از برق خودرو از نظر ترمودینامیکی کارایی منفی دارد و انرژی مورد استفاده برای الکترولیز با سوزاندن هیدروژن متعادل نمی شود.

بر این اساس، سیستم‌هایی برای استفاده از هیدروژن در خودروهای احتراق داخلی معرفی شده‌اند، اما تمامی این سیستم‌ها مجهز به مخزن ذخیره هیدروژن مجزا هستند و نیاز به پر کردن مجدد هیدروژن دارند. تهیه هیدروژن خالص بسیار گران است اما در مورد کیت های به اصطلاح جاذب اینگونه نیست و در عمل شاهد نصب قطعاتی هستیم که این کار را انجام می دهند که البته عملکرد چشمگیری برای تبدیل آب خالص (آب مقطر) به هیدروژن عملکرد مثبت موتور را تغییر نمی دهد. .

یک کارشناس مهندسی شیمی در مورد سیستم شیمیایی ابزارهای سبک وزن می گوید: به طور کلی. هیدروژن یکی از ترکیب پذیرترین و فعال ترین عناصر در جدول شیمیایی است و انتشار هیدروژن خالص در منیفولد ورودی خودرو نمی تواند تاثیری بر عملکرد موتور داشته باشد.. زیرا حتی قبل از رسیدن به محفظه احتراق، هیدروژن با هوای ورودی موتور ترکیب شده و عملاً دوباره به رطوبت و بخار آب تبدیل می شود.»

کلاهبرداری ماشین مکنده
نمونه ای از کیت عایق رطوبتی مشابه که اختراع ایرانی محسوب می شود را می توان به راحتی در اینترنت پیدا کرد.

مهندس مائده باقری وی در این باره می افزاید: افزودن اکسیژن خالص به محفظه احتراق می تواند انفجار قوی تری ایجاد کند، اما افزودن هیدروژن به هوای ورودی موتور و سپس افزودن بنزین نه تنها کارایی ندارد، بلکه باعث از کار افتادن موتور نیز می شود.»

محمد داوری، یکی دیگر از اساتید شیمی او به دیجیاتو گفت: «به طور کلی، اگر قرار است از هیدروژن استفاده شود، باید یک سیستم و مدار جداگانه برای هیدروژن راه اندازی شود.

کیت ابزار اسکوتر

مهندس بهنام جلیلی، کارشناس مکانیک خودرو دیجیاتو در پاسخ به سوالی درباره عواقب استفاده از کیت های نور به این روش در خودروهای داخلی گفت: این تقریبا هیچ تفاوتی با اضافه کردن آب به بنزین و وارد کردن فشار بیش از حد به دینام و سیستم الکتریکی خودرو ندارد. گفت. در دراز مدت باعث خوردگی و زنگ زدگی داخل موتور می شود. وی افزود: علاوه بر این افزایش مصرف سوخت به دلیل کارکرد مداوم دینام و عملکرد نادرست تنظیم موتور از دیگر عواقب نصب اینگونه کیت هاست که عملاً نوعی فریب بوده و توسط کارشناسان فنی کاملا مردود است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بی اثر بودن کیت های ضد آب HHO می توانید به منبع این مقاله مراجعه کرده و ویدیوی مربوطه را در یوتیوب مشاهده کنید.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما