قوانین سختگیرانه و عجیب مدارس ژاپن

[ad_1]

ژاپن سرزمین شگفتی هایی است که هر خارجی را شگفت زده می کند. در سرزمین «خورشید تابان»، حتی سال تحصیلی از فروردین، بهار آغاز می‌شود و در ماه مارس، زمستان، پایان می‌یابد. اما این تنها نکته جالب در مورد سیستم آموزشی ژاپن نیست.

در اینجا حقایق جالب و خواندنی در مورد قوانین مدارس ژاپن آورده شده است.

1- طول دوره دبستان در ژاپن 6 سال می باشد. ترکیب دانش آموزان در کلاس های درس هر سال تغییر می کند و معلمان ثابت نیستند تا دانش آموزان فرصت ملاقات با افراد جدید را داشته باشند.

2. دانش آموزان در طول 6 سال تحصیلات ابتدایی از لباس فرم مدرسه به نام “Randoseru” استفاده می کنند. در مدارس سخت تر، دختران از ریواس قرمز و پسران از ریواس سیاه استفاده می کنند. اما قانون رنگ کیف دانش آموزان در همه مدارس یکسان نیست.

3. به گفته مردم محلی، بسیاری از دانش آموزان دبستانی کلاه زرد می پوشند تا از دور توسط دیگران شناسایی شوند.

قوانین سختگیرانه و عجیب مدارس ژاپن

4- در برخی مدارس نظافت مدرسه بر عهده دانش آموزان است. پس از تعطیلی مدرسه، دانش آموزان کلاس های درس خود را تمیز می کنند و برخی از دانش آموزان وظیفه شستشوی توالت ها و نظافت محوطه مدرسه را بر عهده دارند.

5. دانش آموزان وقتی وارد مدرسه می شوند، کفش های خود را در می آورند و در کمد می گذارند و به جای آن «اواباکی» می پوشند؛ دمپایی سفید مخصوصی که هر دانش آموزی بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت به تن دارد.

6- اگر والدین به مدرسه می آیند، کفش های خود را در آورده و کفش های خانگی بپوشند، حتی اگر هوای بیرون گرم و خشک است.

قوانین سختگیرانه و عجیب مدارس ژاپن

7- دانش آموزان بعد از ششم ابتدایی وارد مقطع متوسطه می شوند که 3 ساله است. در این دوره، اکثر دانش آموزان ژاپنی لباس فرم اجباری می پوشند.

8. برخی از دختران ژاپنی حتی در زمستان مجاز به پوشیدن جوراب شلواری نیستند زیرا برخی از مدارس ژاپن به دانش آموزان دختر اجازه نمی دهند دامن بپوشند با چیزی جز جوراب های بلند تا روی زانو.

قوانین سختگیرانه و عجیب مدارس ژاپن

9. مدارس ژاپن قوانین سختگیرانه ای در مورد ظاهر دانش آموزان دارند. پسران در اکثر مدارس مجاز به اصلاح اصلاح نیستند. هیچ کس نمی تواند در مدرسه چنین مدل مویی داشته باشد به جز معلمان.

10. بسیاری از دانش آموزان دختر مجاز به آرایش کردن نیستند. برخی مدارس در هر کلاسی یک لیوان پاک کننده آرایش دارند. اگر معلم متوجه شود که دختری آرایش کرده است، تمام آرایش خود را با آن پاک می کند.

11. تقریباً در نیمی از مدارس ژاپن، دختران نباید موهای دیگری به جز موهای مشکی صاف داشته باشند. اگر موهای دختر اینگونه نیست باید ثابت کند که موهایش را رنگ نکرده و فر نکرده است. برای این کار باید «گواهی تأیید مو» با امضای والدینش و همچنین تصاویر دوران کودکی خود را در اختیار مدرسه قرار دهد.

قوانین سختگیرانه و عجیب مدارس ژاپن

12. مدت تحصیل در دبیرستان 3 سال می باشد. دانش آموزان برای ورود به پایه دهم باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

13. در برنامه درسی دانش آموزان دروس اجباری و انتخابی وجود دارد. یکی از دروس اجباری دوره یک ساله اقتصاد خانواده است که دانشجویان را برای زندگی خانوادگی آماده می کند. دانش آموزان باید آشپزی و بودجه را یاد بگیرند و در مورد اهمیت خانواده برای آنها صحبت کنند.

14. دروس اختیاری گاهی شامل ماهیگیری و کشاورزی می شود.

15. تقریبا نیمی از دانش آموزان دبیرستانی علاوه بر دروس اجباری، دروس آمادگی آزمون دانشگاه را نیز می گذرانند.

قوانین مدرسه ژاپن

16. تقریباً در همه مدارس، یک جلسه ماهانه با حضور همه دانش آموزان برگزار می شود که مدیر سخنران اصلی آن است. در گذشته دانش آموزان مجبور بودند به صورت ایستاده به این سخنرانی انگیزشی گوش دهند، اما اکنون آن را نشسته در یک وضعیت خاص انجام می دهند.

قوانین مدرسه ژاپن

17. برخی از معلمان ژاپنی نه تنها میزان یادگیری دانش آموزان را اندازه گیری می کنند، بلکه بر ارتباط نمرات آنها نیز نظارت می کنند. چالش این است که دانش آموزان باید کلمه به کلمه برای آموزش معلم در کلاس درس بنویسند. معلمان معمولاً منتظر باقی مانده ها نیستند.

بیشتر بخوانید:

6 ویژگی فرهنگ آموزشی کشورهای شرق آسیا که منجر به تربیت افراد موفق می شود

14 حقیقت شگفت انگیز در مورد فرهنگ کشور منحصر به فرد ژاپن

چرا ژاپنی ها روی زمین می خوابند و چه فوایدی دارد؟

پنج ویژگی که خانه های ژاپنی را منحصر به فرد می کند

فناوری در خدمت راحتی؛ به قطارهای خصوصی ژاپنی با محل اقامت و حمام خصوصی نگاهی بیندازید

20 چیز عجیب در مورد کشور شگفت انگیز “ژاپن”

چرا ژاپنی ها با خوردن هر روز برنج چاق و جوان نمی مانند؟

حقایق جالب و خواندنی در مورد کشور شگفت انگیز ژاپن

چرا ژاپنی ها در دنیا هستند و چه فوایدی دارند؟

چرا ژاپنی ها دیگر نمی خواهند بچه دار شوند؟

12 چیز عجیبی که فقط در ژاپن وجود دارد

16 واقعیت باورنکردنی که نشان می دهد ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر