بیش از 5 میلیون کودک در سراسر جهان یکی از والدین خود را بر اثر کرونا – زومیت از دست داده اند

[ad_1]

محققان تخمین می زنند که 5.2 میلیون کودک در سراسر جهان یکی از والدین یا قیم خود را از دست داده اند. این آمار آغاز اپیدمی کرونا تا اکتبر 2021 را پوشش می‌دهد که طی آن حدود 5 میلیون نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. محققان در 24 فوریه به صورت آنلاین در لنست گزارش دادند که با هر مرگ، حداقل یک کودک یتیم می شود (یعنی یکی از والدین خود را از دست داده است) یا مرگ یکی از والدین خود را تجربه کرده است. مانند پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و سایر اقوام که در یک خانه با آنها زندگی می کنند.

از بیش از سه میلیون کودک یتیم، بیش از دو میلیون کودک 10 تا 17 ساله، حدود 740000 کودک 5 تا 9 ساله و حدود 500000 کودک 4 ساله یا کمتر بودند. به دلیل کووید 19، نزدیک به 800000 کودک مادران خود را از دست دادند و نزدیک به 2.5 میلیون کودک پدران خود را از دست دادند.

عدم وجود فاجعه

بین ماه مه و اکتبر 2012، تعداد تقریبی کودکانی که یکی از والدین یا قیم خود را از دست داده اند، تقریباً دو برابر شده است. این تعداد از 2.7 میلیون به 5.2 میلیون افزایش می یابد.

یتیم کوویدتعداد مرگ و میر ناشی از کووید 19 و کودکانی که در نتیجه والدین یا سرپرستان خود را از دست داده اند، از مارس 2020 تا اکتبر 2021.

محاسبات یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی که بر روی مرگ‌های گزارش‌شده ناشی از کرونا کار می‌کنند، نشان می‌دهد که در 21 کشور در طول دوران کرونا بیشتر از حد معمول مرگ‌ومیر شده‌اند، مانند مرگ‌هایی که در دوران قبل از کرونا غیرمنتظره تلقی می‌شدند. جزئیات دیگری نیز در این تحقیق وجود دارد. پیش از این، این گروه تخمین زده بود که بین مارس 2020 تا آوریل 2021، 1.5 میلیون کودک به دلیل کوید 19 یتیم شده یا از دست مراقبان جان باخته اند. بر اساس داده های جدیدتر، آنها این رقم را به 2.7 میلیون کودک افزایش داده اند. این بدان معناست که طی شش ماه از می تا اکتبر، میزان مرگ و میر محاسبه شده مجدد از 2.7 میلیون به 5.2 میلیون افزایش یافته است، در حالی که تعداد این کودکان دو برابر شده است.

مرگ والدین یا مراقبان می تواند در درازمدت سلامت، رفاه و آسایش کودک را به خطر بیندازد. محققان می نویسند:

یافته‌های ما نشان می‌دهد که اقدامات فوری برای اولویت‌بندی کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونر ضروری است. به عنوان مثال، مطالعات به ما می گوید که کودکان یتیم بیشتر از والدین خود ترک تحصیل می کنند و علائم افسردگی را نشان می دهند. بنابراین رویکرد اتخاذ شده باید متناسب با سن و شرایط کودکانی باشد که با این اتفاق مواجه می شوند و با مرگ والدین و عزیزان خود دست و پنجه نرم می کنند.

دیوار کووید در لندن

این دیوار Coveid 19 در لندن با قلب ها نقاشی شده است تا یاد قربانیان کرونا را زنده نگه دارد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.