مدیاتک بیشترین سهم را در بازار جهانی و دیجیاتو ایالات متحده دارد

[ad_1]

افزایش سهم سامسونگ از تراشه های کوالکام و مدیاتک در محصولات خود در سال های اخیر باعث کاهش سهم تراشه های اگزینوس شده است. در مقابل، مدیاتک با تراشه های مختلف خود توانسته است نه تنها در جهان بلکه در ایالات متحده نیز پیشتاز شود.

تراشه های اگزینوس اکنون سهم کمتری از بازار جهانی دارند 5 درصد و سهم آنها از بازار آمریکا کمتر است 2 درصد وجود داشت. در این میان، مدیاتک با پشت سر گذاشتن تمامی رقبای خود، نه تنها در بازار جهانی، بلکه در ایالات متحده، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

عملکرد بازار تراشه های مدیاتک

بر اساس گزارش اخیر، سهم جهانی تراشه های مدیاتک در سه ماهه چهارم سال 2021 برابر است. 37 درصد بوده است. اگرچه کوالکام توانست سهم بازار خود را از 23 درصد به 30 درصد برساند، اما همچنان از مدیاتک پایین تر است. در جایگاه سوم اپل قرار دارد که سهم قابل توجهی از بازار 21 درصدی را در اختیار دارد.

چیپس UNISOC آنها همچنین شاهد افزایش قابل توجهی در سهم خود از 4 درصد به 11 درصد بودند. در جایگاه آخر سیلیکون هواوی قرار دارد. این شرکت با داشتن سهم 7 درصدی در بازار جهانی در سه ماهه چهارم سال 2020، در سال 2021 به سهم 1 درصدی دست یافت.

در بازار ایالات متحده، مدیاتک موفق شد رتبه و سهم خود را در صدر قرار دهد. 51 درصد موفق شدن. کوالکام نیز 47 درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد که البته در مورد این آمار اختلاف نظر وجود دارد، اما ممکن است کوالکام در ایالات متحده نیز دست بالا را داشته باشد. با این حال، با توجه به استفاده از تراشه های مدیاتک در گوشی های ارزان قیمت سامسونگ، احتمالا این شرکت گوی سبقت را در بازار این کشور به دست خواهد آورد. 2 درصد باقیمانده به تراشه های Exynos و Tensor اختصاص می یابد.

سامسونگ در سال های اخیر تلاش کرده تا عملکرد تراشه های پرچمدار خود را بهبود بخشد، اما هنوز نمی تواند با کوالکام رقابت کند. به عنوان مثال اگزینوس 2200 گوشی های سریال با استفاده از پردازنده گرافیکی با معماری AMD گلکسی اس 22 استفاده شده نسبت به نسل قبل خیلی بهتره ولی خیلی ضعیف تره اسنپدراگون 8 نسل اول کارگردان است. علاوه بر کوالکام، مدیاتک نیز سایز 9000 این یک تهدید بزرگ برای Exynos 2200 است.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.