ناسا اولین تصاویر اشعه ایکس از ابرنواختر A | فوق اشباع را منتشر کرد دیجیاتو

[ad_1]

اولین تصویر از ناسا پروب تصویربرداری قطبش اشعه ایکس (IXPE) منتشر شده. این تصاویر نمایی از ابرنواختر A را نشان می دهد که در واقع بقایای ستاره ای است که در قرن هفدهم منفجر شد.

تصویری که توسط ناسا منتشر شده است برای اولین بار نشان می دهد که تصویربردار اشعه ایکس چه کاری می تواند انجام دهد و چه کارهای هیجان انگیزی می تواند انجام دهد، از جمله: انفجارهای ابرنواختر و برخوردهای کیهانی را به ما نشان دهید.

کاوشگر IXPE در اوایل دسامبر 2021 پرتاب شد و اولین ماموریت کاری ناسا است. پلاریزاسیون اشعه ایکس یا یک اشعه ایکس بود که فقط در یک جهت می لرزید. با استفاده از پلاریزاسیون، کاوشگر تلاش می کند تا دقیقاً توضیح دهد که نور پرتو ایکس از کجا در رویدادهای فضایی می آید.

تصویر منتشر شده از صندلی آلیس ناسا

ناسا با IXPE بیشتر درباره ابرنواختر می آموزد

اولین تصویر IXPE پرتوهای ایکس با شدت های مختلف را نشان می دهد که توسط کاوشگر در اواسط ژانویه گرفته شده است. محققان از این داده ها برای ایجاد یک نقشه قطبش پرتو ایکس منحصر به فرد استفاده کردند. ذات الکرسی A از آن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تولید اشعه ایکس در این ابرنواختر استفاده خواهد شد.

راجر رومانی، محقق IXPE می گوید: «تصاویر قطبش آینده IXPE باید مکانیسم های موجود در قلب این شتاب دهنده کیهانی را نشان دهد. برای به دست آوردن این اطلاعات، روشی را برای اندازه گیری اندازه گیری های IXPE با استفاده از آن توسعه دادیم فراگیری ماشین بیایید دقیق تر باشیم. ما منتظریم تا ببینیم با تجزیه و تحلیل همه داده ها چه اطلاعاتی می توانیم پیدا کنیم.

دومین تصویر منتشر شده (تصویر بالا) یک ابرنواختر A را در رنگ های قرمز و آبی روشن نشان می دهد. این تصویر داده های IXPE (بخش های قرمز) و رصدخانه اشعه ایکس چاندرا (بخش های آبی) انجام شد. داده های چاندرا اندکی پس از پرتاب تلسکوپ در سال 1999 ثبت شد و شواهدی از چیزی شبیه سیاهچاله یا ستاره نوترونی در مرکز باقیمانده ابرنواختر را نشان داد.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما