مدیریت ذخیره سازی در تلگرام – زومیت

[ad_1]

اگر فکر می کنید تلگرام فضای زیادی را از دستگاه شما اشغال می کند، وقت آن رسیده که فضای ذخیره سازی تلگرام خود را مدیریت کنید. در مقاله قبلی با روش های مدیریت مصرف اینترنت تلگرام آشنا شدید. بد نیست بدانید که با غیرفعال کردن دانلود خودکار فایل های رسانه ای ذکر شده در همین مقاله، می توانید تا حد زیادی مصرف فضای ذخیره سازی تلگرام را کنترل کنید; بنابراین، قبل از اعمال روش های شرح داده شده در مقاله زیر، نگاهی به مقاله مفید است. «راه های کاهش مصرف اینترنت در تلگرام» اصابت.

تنظیمات حافظه و ذخیره سازی در تلگرام

در آیفونبرای ورود به تنظیمات ذخیره سازی از برگه تنظیم روی داده ها و ذخیره سازی شير آب. گزینه در صفحه بعد استفاده از فضای ذخیره سازی برای انتخاب.

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

در اندرویدروی نماد سه خط در گوشه سمت چپ بالای صفحه تلگرام ضربه بزنید تا وارد تنظیمات ذخیره سازی و تنظیم تبدیل شدن. در صفحه تنظیمات داده ها و ذخیره سازی در گزینه صفحه بعدی روی سپس ضربه بزنید استفاده از فضای ذخیره سازی برای انتخاب.

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

تنظیم زمان برای نگه داشتن رسانه در تلگرام

می توانید تنظیمات مربوط به فضای ذخیره سازی را در صفحه استفاده از فضای ذخیره سازی مشاهده کنید. بخش بالای این صفحه پنهان کردن رسانه می بینید که می توان آن را برای سه روز، یک هفته، یک ماه و هر زمانی تنظیم کرد. با انتخاب بازه زمانی در این قسمت، تلگرام فایل های رسانه ای را که بازدید نمی کنید اما به صورت خودکار دانلود می شوند را به صورت خودکار حذف می کند.

تمامی این داده ها روی سرورهای تلگرام باقی می ماند (مگر اینکه شخص یا کانال و صاحب گروه آن ها را حذف کند) و در صورت نیاز می توانید دوباره آن ها را دانلود کنید. با تنظیم بازه زمانی تا ابد تلگرام هیچ فایلی را که به صورت خودکار یا دستی دانلود کرده اید پاک نمی کند.

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

حداکثر مقدار کش را در تلگرام آیفون تنظیم کنید

قطعه حداکثر اندازه حافظه پنهان در آیفون، به کاربران این امکان را می‌دهد تا قبل از پاک‌سازی خودکار، حداکثر اندازه کش یا کش را روی 5، 20 گیگابایت، 50 گیگابایت و نامحدود (نامحدود) تنظیم کنند. با تنظیم این گزینه، زمانی که مقدار کش تلگرام به سطح انتخابی شما برسد، تلگرام به صورت خودکار رسانه های قدیمی را حذف می کند.

با تعیین حد بدون محدودیت تلگرام هیچ محدودیتی برای کش خود اعمال نمی کند که ممکن است بعد از مدتی گوشی شما پر شود.

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

مشاهده و حذف رسانه در حافظه

در این قسمت می توانید میزان حافظه هر رسانه اعم از فیلم، عکس، فایل صوتی، استیکر و اسناد را مشاهده کنید و مواردی که نیاز ندارید را انتخاب کرده و از گوشی خود حذف کنید. با انتخاب گزینه Clear Telegram Cache، انتخاب نوع رسانه مورد نظر و سپس گزینه Clear می توان این کار را به راحتی انجام داد.

توجه داشته باشید که با حذف این داده ها، تمامی رسانه های چت روی سرورهای تلگرام باقی می ماند و در صورت نیاز می توانید دوباره آن ها را دانلود کنید.

دیتابیس محلی تلگرام را در اندروید حذف کنید

پایگاه داده محلی به کش تلگرام در اندروید اشاره دارد. حافظه تلگرام در گوشی های اندرویدی دو قسمتی است. قسمت اول به داده ها و رسانه های دانلود شده مانند فیلم، عکس و فایل های صوتی می پردازد که از طریق فایل منیجر گوشی نیز قابل دسترسی هستند. قسمت دوم که حاوی متن پیام ها و برخی اطلاعات دیگر است در کش غیر قابل دسترس تلگرام ذخیره می شود.

پاک کردن پایگاه داده محلی، متن پیام های کش را پاک می کند و آنها را فشرده می کند تا حافظه داخلی پایگاه داده حفظ شود. برای این کار گزینه Storage Usage Android را در پایین صفحه انتخاب کنید. پاک کردن پایگاه داده محلی وجود دارد. پس از انتخاب این گزینه برای تایید پاک کردن شير آب. این کار تا پایان فرآیند کمی طول می کشد. از آنجایی که تلگرام برای کار کردن به مقداری داده نیاز دارد، اندازه پایگاه داده هرگز صفر نخواهد شد.

مانند قبل، حذف پایگاه داده محلی به هیچ وجه پیام ها را از تلفن حذف نمی کند، اما با ورود به هر چت، آنها را دوباره بارگذاری و ذخیره می کند. مقدار حافظه پنهان استفاده شده در این بخش به میزان اسکرول در چت ها و بارگیری مجدد پیام ها بستگی دارد.

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

رسانه ها را برای هر چت به صورت جداگانه در iPhone حذف کنید

در تلگرام آیفون امکان حذف اطلاعات هر چت به صورت جداگانه وجود دارد. در پایین صفحه استفاده از فضای ذخیره سازی در آیفون، چت ها همه چت های شما، از جمله چت های شخصی، کانال ها و گروه ها، بر اساس میزان حجم اشغال شده فهرست می شوند. در سمت راست نام هر چت، می توانید میزان فضای اشغال شده را مشاهده کنید. اگر روی هر چت ضربه بزنید، جزئیات فضای مصرف شده برای هر نوع رسانه را خواهید دید. در این صفحه می توانید نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ضربه بزنید. پاک کردن تمیز.

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

حذف کش چت در تلگرام اندروید

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

در اندروید، حذف داده‌های چت فهرست نشده است و به ترتیب میزان فضای اشغال شده توسط هر گپ ذکر شده است. اما با کمک گزینه ها می توانید حذف از کش محتوای ذخیره‌شده کانال‌ها و گروه‌ها، از جمله پیام‌های متنی و داده‌های چندرسانه‌ای را یک‌باره حذف کنید. برای انجام این کار، روی کانال یا گروه مورد نظر ضربه بزنید و برای انتخاب آن مکث کنید (شما می توانید چندین کانال یا گروه را همزمان انتخاب کنید). سپس روی نماد نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه ها را انتخاب کنید. حذف از کش دست نزن. دکمه تایید حذف از کش شير آب.

انتقال اطلاعات به کارت حافظه در تلگرام اندروید

اگر گوشی شما دارای کارت حافظه جانبی (microSD) است، می توانید اطلاعات تلگرام را از حافظه داخلی دستگاه به کارت حافظه انتقال دهید. برای انجام این کار وارد سیستم شوید تنظیم ثابت باشد داده ها و ذخیره سازی شير آب. اگر از کارت حافظه استفاده می کنید، در بالای صفحه Data and Storage سه گزینه را مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها Storage Path است که در قسمت Disk and network usage قرار دارد. با انتخاب این گزینه می توانید مسیر ذخیره سازی معمولی ذخیره شده در حافظه داخلی دستگاه (گزینه اول) را به کارت حافظه (گزینه دوم) تغییر دهید.

مدیریت ذخیره سازی تلگرام

***

با استفاده از روش های ساده ذکر شده می توانید فضای ذخیره سازی تلگرام را مدیریت کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر در مورد هر یک از روش های مدیریت ذخیره سازی در تلگرام سوالی دارید، آن را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما