کشف 1044 گونه گیاهی جدید که مشکل کمبود ویتامین در بدن را حل می کند | دیجیاتو

[ad_1]

در مطالعه جدیدی که در Nature Plants منتشر شده است، گیاه شناسان کشف کرده اند که 1044 گونه گیاهی کمتر شناخته شده در جهان وجود دارد که می توانند با کمبود ویتامین D، به ویژه ویتامین B مقابله کنند.

ویتامین B به روش های مختلف به بدن کمک می کند تا انرژی را از غذا تجزیه کند و آزاد کند. یکی دیگر از وظایف این ویتامین حفظ سلامت سیستم عصبی است. متاسفانه اکثر مردم کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دچار کمبود ویتامین B هستند.

برای شناسایی این گیاهان، محققان داده هایی را در مورد محتوای ویتامین های B جمع آوری کردند و آنها را با خواص تغذیه ای گیاهان مختلف مطابقت دادند. با علم به اینکه گونه های گیاهی متعلق به یک خانواده ارزش غذایی یکسانی دارند، سعی کردند ارزش غذایی بیش از 6000 گونه گیاهی ثبت شده در سراسر جهان را تعیین کنند.

یافته های آنها نشان می دهد که نزدیک به هزار گونه گیاهی منابع بالقوه برای پنج نوع ویتامین B هستند: B1، B2، B3، B5 و B9. متاسفانه 63 مورد از این گیاهان در زیستگاه طبیعی خود در خطر انقراض قرار دارند.

آینده تغذیه انسان و بحران کمبود ویتامین

ما باید به توانایی خارق‌العاده گیاهان برای ارائه بیشتر توجه کنیم. ویتامین های مورد نیاز بدن دارند. ما باید برای حفظ این منابع ارزشمند برای نسل های آینده تلاش کنیم.»

کمبود ویتامین

محقق تیم نظارت بر اکوسیستم و نویسنده همکار مقاله، دکتر. ساموئل پیرنون می گوید: «بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان از سوء تغذیه رنج می برند. بنابراین، دانستن ویژگی های گیاهان اطرافمان بسیار مهم است. امروزه تعداد کمی از مردم به استفاده از گیاهان طبیعی به عنوان دارو برای پیشگیری از بیماری ها روی می آورند. در این مطالعه نشان داده ایم که چگونه با افزایش دانش خود در مورد تنوع گیاهی و ویژگی های هر کدام، به راحتی می توانیم اساسی ترین نیازهای بدن را برآورده کنیم. به عنوان مثال، یک منبع عالی از جو است. ویتامین B1 کارگردان است. بلغور جو دوسر اتیوپی نیز می تواند یک غذای سنتی و غنی از ویتامین برای بدن باشد.

از دیگر گیاهان ذکر شده در این مقاله می توان به دانه های بائوباب، نماد محلی ماداگاسکار اشاره کرد. Secale Africanum نیز یک گیاه وحشی است که در جنوب غربی آفریقا می روید. چرای بی رویه دام در سال های اخیر باعث کاهش چشمگیر این تسهیلات شده است.

کانتل گفت: “برای استفاده از این گیاهان، ابتدا باید میزان فراوانی آنها در هر محیط را بررسی کنیم و سپس با خرد متعارف در مورد نحوه استفاده از آنها آشنا شویم.”

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما