مصرف برق 600 وات پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 4090 تایید شد – Zomit

[ad_1]

در حال حاضر تنها اطلاعاتی که در مورد پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 داریم مربوط به مدل های پرچمدار این سری است. به گزارش Videocardz، دو افشاگر قابل اعتماد در توییتر اطلاعات جالبی در مورد کارت گرافیک های نسل بعدی انویدیا GeForce RTX 4000 منتشر کرده اند. این منابع با اشاره به قدرت و عملکرد چشمگیر پردازنده های گرافیکی سری RTX 40، قدرت طراحی حرارتی این گرافیک ها را بسیار بالا توصیف کردند.

آخرین توییت یکی از این افشاگران، با نام کاربری kopite7، تایید می کند که گرافیک های کلاس XX90 نسل بعدی دارای قدرت حرارتی 600 وات خواهند بود. این میزان مصرف انرژی به راحتی قابل قبول نیست.

البته طراحی هیت سینک های نسل بعدی حتی قبل از تولید انبوه تراشه های گرافیکی می تواند خیلی زود انجام شود که در این صورت می توان چیدمان قطعات فیزیکی مانند اندازه تراشه و محل قرارگیری آنها روی برد را از قبل برنامه ریزی کرد. . . با این حال، فقط به این دلیل که یک سیستم خنک کننده می تواند 600 وات توان را کنترل کند، به این معنا نیست که GPU به طور پیش فرض از چنین پیکربندی استفاده می کند. ظرفیت خنک کنندگی کلی حداکثر حرارتی که یک کارت گرافیک می تواند تولید کند را تعریف می کند; به عنوان مثال، ظرفیت خنک کننده در طول اورکلاک با محدوده تعریف شده توسط کاربر یکسان است.

توییت class=

محدودیت توان 600 وات مطمئناً یک چالش بزرگ برای تولید کنندگان است، اما آنقدرها که برخی از کاربران فکر می کنند پیچیده نخواهد بود. در حال حاضر گرافیک های زیادی (مانند گرافیک Asus ROG STRIX 3090) مجهز به سیستم خنک کننده هوا با قدرت طراحی حرارتی تا 480 وات وجود دارد. این کارت گرافیک سه اسلات ضخامت دارد و به سه فن مجهز است، اما این خیلی عجیب نیست.

Greymon55 class=

کارت‌های گرافیک خروجی مانند RX 6900XT TOXIC از خانواده Sapphire دارای حداکثر خروجی حرارت 400 وات هستند. این گرافیک ها با خنک کننده مایع خارجی ارائه می شوند. بنابراین به احتمال زیاد انویدیا سیستم خنک کننده مایع را نیز برای مدل های پرچمدار خود در نظر خواهد گرفت. لازم به ذکر است که تیم قرمز سال هاست این کار را انجام می دهد.

ROG STRIX 3090 Asus

Sapphire RX 6900XT TOXIC

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که تراشه گرافیکی GA102 توان طراحی حرارتی 450 وات، 650 وات و حتی 850 وات را هدف قرار می دهد. البته ممکن است شماره آخر کمی اغراق آمیز باشد یا اساساً مربوط به نسخه ویژه ای است که هنوز معرفی نشده است.

انتظار می‌رود که کارت‌های گرافیک سری RTX 40 از نسل پنجم اتصال برق PCIe استفاده کنند، بنابراین به نظر می‌رسد یک کابل تنها 600 وات قدرت طراحی حرارتی را تامین می‌کند. کابل برق 16 پین با اسلات PCIe می تواند تا 675 وات برق را تامین کند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما