معرفی کوچکترین گیت ترانزیستوری برای کاهش مصرف تراشه دیجیاتو

[ad_1]

صنعت نیمه هادی با وجود بحران های کنونی همچنان در حال رونق است. محققان چینی اکنون کوچک‌ترین گیت ترانزیستوری جهان را ساخته‌اند که می‌تواند منجر به تولید تراشه‌هایی شود که استفاده از آنها کم‌هزینه‌تر و کارآمدتر است.

اگر با قانون مور آشنا هستید، باید از تحولات صنعت نیمه هادی ها آگاه باشید. طبق این قانون پس از معرفی اولین مدار مجتمع در ترکیه دهه 1950تراکم مواد فعال در چیپس هر دو سال یکبار 2 بار خوبه دانشمندان و محققان این صنعت به طور جدی در تلاش هستند تا ترانزیستورها را کوچکتر کرده و تعداد آنها را افزایش دهند. هر چه ترانزیستورها کوچکتر باشند چیپس ارزان تر خواهد شد.

باید بگوییم که روند قانون مور در سال های اخیر شدید بوده است. برای کاهش یافت شد. به لبه ها می رسیم محدودیت های فیزیکی اینجا با تجهیزات موجود هستیم و این موضوع باعث کندی پیشرفت صنایع نیمه هادی می شود.

آیا چینی ها با کاهش اندازه گیت ترانزیستور جان تازه ای به قانون مور می بخشند؟

کوچکترین دروازه ترانزیستور

محققان چینی اخیرا اعلام کردند که موفق به ساخت کوچکترین گیت ترانزیستوری جهان شده اند. توجه داشته باشید که کاهش اندازه گیت ترانزیستور باعث آن می شود. انرژی هدر رفته را کاهش دهید وقتی جریان به ترانزیستورها می رسد. این درب ها از مواد کاربردی مانند: گرافن ساخته شده. ساختار درها کمی تغییر کرده و به صورت پلکانی دو پله درآمده است.

خلاقیت اصلی چینی ها تغییر مواد گیت ترانزیستور بود. ساخته شده از ورق گرافن با عرض 0.34 نانومتر برای حفظ اندازه مشابه در عملیات استفاده شد. مزیت این فناوری این است که در حالت آماده به کار انرژی کمتری مصرف می کند. ساخت این درب جدید آسان است و ممکن است در سال های آینده شاهد استفاده گسترده از آن توسط سازندگان باشیم.

یک محقق می گوید که می تواند گره پایانی در جریان قانون مور باشید. او معتقد است که تهیه یک گیت ترانزیستوری با اندازه کوچکتر غیرممکن است. استفاده از این فناوری بر روی یک تراشه کامل با میلیاردها ترانزیستور بیشتر رویایی است که به حقیقت پیوسته است، اما قطعا به لطف این فناوری چینی ما به انجام غیرممکن نزدیکتر هستیم. البته نباید فراموش کرد که چنین فعالان بخش سامسونگ و TSMC آنها تلاش می کنند در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.