میلیاردر به فضا با SpaceX به دنبال پروازهای فضایی هیجان انگیزتر است – Zomit

[ad_1]

جرد ایازاکمناین میلیاردر که تابستان امسال در کپسول Crow Dragon به مدار زمین پرواز کرد، قصد دارد دوباره با SpaceX سفر کند. ایزاکمن روز دوشنبه اعلام کرد که سه پرواز فضایی دیگر از اسپیس ایکس خریداری کرده و در یک سری ماموریت به نام پولاریس به اعماق فضاپیما سفر خواهد کرد.

ایزاکمن که با تأسیس شرکت 4 Pay Pay Shift ثروت خود را به دست آورد، سال گذشته خبرساز شد. زمانی که هزینه کامل یک ماموریت فضایی به نام Expression 4 را می پردازید. او سه بلیط هواپیمای دیگر را به سه شهروند عادی از جمله یک نجات یافته از سرطان، یک مهندس و یک استاد دانشگاه اهدا کرد. چهار فضانورد خصوصی در ماه سپتامبر پس از ماه‌ها آموزش به مدت سه روز با هم به فضا رفتند و در حال جمع‌آوری بودجه برای بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنتی بودند.

اکنون به نظر می رسد که آیزاکمن قصد دارد ماموریت ویژه خود را چندین بار در مقیاسی بزرگتر تکرار کند. سه پروازی که این شرکت خریداری کرده است شامل دو ماموریت Cru Dagon SpaceX است که در مدارهای بسیار بلند به دور زمین پرواز خواهند کرد. این ماموریت ها راه را برای دره ای که در نهایت منجر به اولین پرواز سرنشین دار با موشک غول پیکر جدید اسپیس ایکس استارشیپ می شود، هموار خواهد کرد.

ایزاکمن در اولین سفر خود با اژدهای کلاغ به نام پولاریس دان سارا گیلیس و آنا منودو کارمند اسپیس ایکس اسکات پوتیتخلبان سابق نیروی هوایی و مدیر ماموریت ماموریت Expression 4. این ماموریت فرصت دیگری برای جمع آوری کمک های مالی برای بیمارستان خورشید خواهد بود.

تیم ماموریت Polaris Don

از چپ به راست: جرد آیزاکمن، آنا منون، سارا گیلیس و اسکات پوتیت.

اگر ماموریت Polaris Don موفقیت آمیز باشد، کپسول Crow Dragon به بالاترین ارتفاع تاریخ پرواز خواهد کرد. ایزاکمن در مصاحبه ای با The Today Show ادعا کرد که پولاریس دان دورترین پرواز فضایی انسان از زمان آخرین ماموریت آپولو خواهد بود. کپسول Crow Dragon که هدف اصلی آن انتقال فضانوردان و محموله ها به ایستگاه فضایی بین المللی ناسا است، تاکنون تنها به مدار نزدیک زمین بازگشته است.

اسپیس ایکس اولین خدمه فضانوردان ناسا را ​​در ژوئن 1999 به پرواز درآورد و به دنبال آن چندین ماموریت سرنشین دار دیگر انجام شد. این شرکت اولین ماموریت فضایی کاملا خصوصی را با Expression 4 به پایان رسانده است و قصد دارد تعدادی ماموریت ویژه از Axium به ایستگاه فضایی بین المللی را تکمیل کند.

پروازهای Cro-Dragon به عنوان بخشی از ماموریت های پیشگام برای آزمایش سفر انسان به اعماق فضا و در عین حال آزمایش برخی از قابلیت های جدید آزمایش خواهند شد. ماموریت پولاریس همچنین شامل اولین راهپیمایی فضایی خصوصی خواهد بود. فضانورد عابر پیاده لباس فضایی جدیدی را خواهد پوشید که برای پیاده روی فضایی طراحی شده است. لباس جدید در حال حاضر توسط SpaceX بر اساس لباس‌های تنگ ساکنان Crow Dragon ساخته می‌شود.

Polaris Dunn همچنین ارتباطات مبتنی بر لیزر ماهواره‌های Starlink SpaceX در فضا و نحوه قرار گرفتن خدمه در محیط عمیق‌تر فضایی را آزمایش خواهد کرد. در این پرواز، یک خدمه چهار نفره به کمربند ون آلن سفر خواهند کرد. میدانی از ذرات رادیواکتیو که در میدان مغناطیسی زمین به دام افتاده اند و در اعماق فضا گسترش می یابند.

تیم Polaris Dan در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام این خبر اطلاعات بیشتری ارائه کرد که فاقد برخی جزئیات کلیدی بود. به عنوان مثال، آنها ارتفاع دقیق پرواز خود را فاش نکردند، آنها فقط گفتند که می خواهند به بالاترین مداری که جهان تاکنون دیده است پرواز کنند. ایزاکمن گفت: “اگر به کوئست جمنا بروید، ارتفاع هدف را خواهید فهمید.” در طول ماموریت جمنا 11 در سال 1966، نهمین پرواز فضایی سرنشین دار پروژه جمنا ناسا، فضانوردان به ارتفاع بی سابقه ای در حدود 1370 کیلومتر صعود کردند.

وقتی از تیم در مورد پیشرفت لباس‌های پیاده‌روی فضایی پرسیده شد، این تیم نگفتند که طراحی تا کجا پیش رفته است. منون گفت: «تیم بزرگی از مهندسان حرفه‌ای روی لباس فضایی کار می‌کنند، و کار کردن با آن با واضح‌تر شدن طرح‌هایشان هیجان‌انگیز خواهد بود». وقتی به آن نقطه رسیدیم، قطعاً جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.»

تعریف نشده

نسخه آزمایشی موشک SpaceX StarShip.

در حالی که پلاریس دان فضانورد پیاده هنوز برای این ماموریت انتخاب نشده است، تیم متذکر شد که این مرد از دریچه باز خارج می شود تا فضاپیما را ترک کند و راه برود و سایر خدمه را در معرض فضا قرار دهد. منون گفت: “هیچ قفل هوایی وجود ندارد و در نتیجه ما قطعاً کل تیم چهار نفره را در معرض خلاء قرار خواهیم داد.” گفت. ما بدون شک این کار را با خیال راحت انجام خواهیم داد.»

خدمه دقیقاً توضیح ندادند که منظور ایمنی چیست. با این حال، این امکان وجود دارد که سه عضو دیگر نیز نوعی لباس فضانوردی را با درب باز بپوشند. در حال حاضر، اسپیس ایکس دارای یک پیش بند فشاری نمادین سیاه و سفید است که فضانوردان Crow Dragon برای جان سالم به در بردن از افت فشار ناگهانی در حین پرتاب و بازگشت به جو می پوشند. این لباس برای استفاده در طول پیاده روی فضایی در نظر گرفته نشده است. اما همچنان می تواند فضانوردان را برای مدتی در فضا زنده نگه دارد.

ایزاکمن در مورد هزینه این ماموریت اظهار نظری نکرد و تنها گفت که طرح پولاریس یک سرمایه گذاری مشترک بین او و اسپیس ایکس است. او گفت: «ما می دانیم که فضا گران است. [اما] در این مرحله، مانند سایر فناوری های پیشگام، هزینه کاهش می یابد.

پرتاب Polaris در حال حاضر برای سه ماهه چهارم سال 2022 برنامه ریزی شده است و جزئیات بیشتر در مورد سایر ماموریت ها متعاقبا اعلام خواهد شد. در نهایت این پروازها منجر به اولین پرتاب سرنشین دار استارشیپ خواهد شد. فضاپیمای غول پیکر اسپیس ایکس در چند سال گذشته برای فرستادن انسان به ماه و دره مریخ ساخته است. ایزاکمن خاطرنشان کرد که می تواند در دو پرواز بعدی باشد. وی گفت: اگر در ماموریت پولاریس دان به اهداف خود برسیم و ناامید نشویم، این فرصت را خواهم داشت که در ماموریت های آتی شرکت کنم.

مقالات مرتبط:

ایزاکمن می تواند برای آخرین ماموریت خود با Starship مدتی صبر کند. زیرا این فضاپیما هنوز در دست ساخت است و هنوز کسی را به فضا نبرده است. اسپیس ایکس چندین پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا با استارشیپ در سال‌های 2020 و 2021 انجام داد و حدود 10 کیلومتر قبل از فرود فضاپیما پرواز کرد. در طول این آزمایش‌ها، Starship تنها یک بار موفق شد قبل از منفجر شدن، به سلامت فرود بیاید.

اسپیس ایکس در تلاش است تا این سرمایه گذاری را امسال به مدار زمین برساند. با این حال، پروازهای آزمایشی بیشتر به اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده نیاز دارد تا مجوز پرتاب منظم را از تأسیسات تگزاس جنوبی این شرکت صادر کند. قرار بود تا پایان فوریه تصمیم صدور مجوز گرفته شود. با این حال، اداره هوانوردی فدرال اخیراً اعلام کرده است که این مهلت را تا پایان ماه مارس تمدید خواهد کرد.

حتی اگر SpaceX امسال Starship را به فضا پرتاب کند، افرادی که با این فضاپیما پرواز می کنند باید بر موانع بی شماری غلبه کنند. این شرکت باید سیستم‌های پشتیبانی از زندگی بسازد، نحوه سوخت‌گیری مجدد فضاپیما را در مدار بیابد و نشان دهد که Starship می‌تواند با خیال راحت مسافران خود را پس از سفر به اعماق فضا فرود آورد. این مراحل قطعا چندین سال طول خواهد کشید.

اخبار مربوط به پروژه Polaris Dan اندکی پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، آخرین به روز رسانی Starship را در تاسیسات Starbys، تگزاس این شرکت اعلام کرد. وی با افزودن جزئیات جدید از جمله مشخصات پرواز استارشیپ گفت: «اطلاعات هیجان انگیزی در آینده فاش خواهد شد. نتیجه، آینده بسیار روشنی در پیش است.»

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما