نحوه بک آپ گیری از اطلاعات واتس اپ در اندروید و انتقال آن به گوشی اندرویدی دیگر – زومیت را بیاموزید

[ad_1]

پیام رسان واتس اپ به اپلیکیشنی تبدیل شده است که نه تنها برای تبادل پیام و ارتباطات شخصی، بلکه برای ارتباطات تجاری، آموزشی و حرفه ای نیز استفاده می شود. بنابراین، هر یک از داده های مبادله شده ممکن است حاوی اطلاعاتی باشد که برای هر فرد اهمیت خاصی دارد. به همین دلیل مهم است که از آنها در برابر رویدادهای پیش بینی نشده مانند سرقت تلفن یا حذف داده ها محافظت کنید.

مقاله های قبلی راه هایی برای افزایش سطح امنیت و محافظت از حریم خصوصی و همچنین فعال کردن تأیید دو مرحله ای را مورد بحث قرار دادند. در این مقاله به بررسی راه هایی برای استخراج یا پشتیبان گیری از داده ها از واتس اپ می پردازیم.

متأسفانه یا خوشبختانه، WhatsApp پیام‌رسانی مبتنی بر ابر نیست. این بدان معنی است که مکالمات کاربران در سرور ذخیره نمی شود. به زبان ساده، سرور تنها نقش فرستنده را ایفا می کند و تمامی چت ها و داده هایی که کاربر در واتس اپ روی گوشی هوشمند خود دریافت می کند، تنها در گوشی وی موجود است و در صورت حذف اطلاعات واتس اپ از گوشی، قابل بازیابی است. از طریق راه اندازی و ورود به سیستم. بدون ورود مجدد به حساب کاربری.

این برای بسیاری از کاربران، به ویژه دانش آموزانی که واتس اپ بخشی از پلتفرم یادگیری برای آنهاست، آزاردهنده است. در مقایسه با تلگرام، که در آن کاربر نگران از دست دادن برخی از داده های خود نیست، این حساسیت در مورد پیام رسان های واتس اپ است. زیرا احتمال حذف داده های محلی بیشتر است.

این همچنین باعث مشکلات حافظه ذخیره سازی بیشتر می شود. زیرا در پیام‌رسانی مبتنی بر ابر، کاربر می‌تواند داده‌های خاصی را در هر زمانی حذف کند و در هر زمانی می‌تواند دوباره آن را حذف کند. این مد برای WhatsApp در دسترس نیست. بنابراین، محافظت از اطلاعات حساس در واتس اپ بیش از هر زمان دیگری مهم است. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد.

ابزارها و نرم‌افزارهای زیادی برای این منظور ساخته شده‌اند و حتی زمانی که گوشی هوشمند جدید برای اولین بار عرضه شد، سازندگان راه‌هایی برای انتقال تمام اطلاعات از تلفن قدیمی به تلفن جدید پیدا کردند، از جمله داده‌های برنامه WhatsApp حاوی چت‌ها. پست های صوتی، رسانه ها و فایل ها.

هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی هستند. با این حال، یک راه کلی برای انجام این کار وجود دارد که بدون نیاز به ابزار یا نرم افزار خاصی، می توان از اطلاعات پیام رسان نسخه پشتیبان تهیه کرد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که همه داده‌ها را برایشان مهم نگه دارند و برای محافظت بیشتر به مکان دیگری منتقل کنند. در این مقاله نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

از فایل ها و مکالمات واتس اپ به صورت موردی بک آپ بگیرید

هر یک از مکالمات شما ممکن است حاوی داده های مهمی باشد، از جمله عکس ها یا اسناد، یا ممکن است شخصی عکس، ویدیو یا سندی را برای شما ارسال کرده باشد که برای شما مهم است، بنابراین باید به محض دریافت آن را دانلود کرده و در جای دیگری ذخیره کنید. بسته به نوع داده روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

چند رسانه ای (عکس و فیلم)

تصاویر و ویدیوهای قابل مشاهده در واتس اپ را می توان به طور جداگانه در گالری تلفن ذخیره کرد. برای انجام این کار، عکس یا ویدیوی مورد نظر خود را در هر مکالمه باز کنید و سپس از منوی بالا روی Save ضربه بزنید. این تصاویر در تصاویر > Whatsapp در حافظه داخلی ذخیره می شوند.

عکس ها و فیلم ها را در واتس اپ ذخیره کنید

اسناد و فایل های مختلف

اینها شامل فایل هایی است که به عنوان اسناد در Westap ارسال می شوند. به عنوان مثال فایل های Word یا PDF یا فایل های نصب برنامه، فایل های فشرده یا هر چیز دیگری. رسانه های صوتی و تصویری ارسال شده به این روش نیز در این دسته قرار می گیرند. گزینه جداگانه ای برای ذخیره این فایل ها وجود ندارد، بنابراین باید از نرم افزار مدیریت فایل گوشی خود استفاده کنید.

پس از باز کردن فایل منیجر، ابتدا باید پوشه ای را پیدا کنید که تمام داده های WhatsApp در آن ذخیره شده است. در اندروید 10 و پایین تر، داده های واتس اپ در مسیر اصلی حافظه داخلی به نام واتس اپ ذخیره می شود. اما در اندروید 11 و بالاتر، به دلیل تغییر در نحوه دسترسی برنامه‌ها به حافظه، داده‌های برنامه در Android > media > com.whatsapp ذخیره می‌شوند.

چگونه اسناد مشترک WhatsApp را در حافظه داخلی ذخیره کنیم؟

پس از رسیدن به این مسیر، وارد پوشه WhatsApp و سپس پوشه Media شوید. سپس پوشه اسناد WhatsApp را باز کنید. در اینجا می توانید نام فایل مورد نظر خود را جستجو کنید یا اگر فایل مهمی در یکی از چت های اخیر خود دریافت کرده اید، ترتیب نمایش فایل ها را تا آخرین زمان تغییر دهید تا آخرین فایل های دانلود شده را در اینجا ببینید. در بالای لیست (مرتب سازی > بر اساس تاریخ > نزولی)

نماهای فایل های واتس اپ را بر اساس آخرین بار مرتب کنید

در نهایت برای ذخیره فایل کافی است آن را انتخاب کرده و در مسیر یا حافظه دیگری کپی کنید.

سابقه تماس پشتیبان

اگر نیاز به پشتیبان گیری از چت های خود دارید، امکان پشتیبان گیری از تاریخچه هر یک به صورت جداگانه وجود دارد. شما می توانید این کار را به دو صورت انجام دهید:

1. وارد هر یک از چت ها شده و پس از باز شدن منوی بالا بر روی More ضربه بزنید و Export Chat را انتخاب کنید، پس از انتخاب منوی اشتراک گذاری نمایش داده می شود. این تاریخچه را نمی توان به عنوان متن در حافظه ذخیره کرد، اما باید آن را به ایمیل پیوست کنید تا به صورت متن ذخیره شود. پس از آن تاریخچه به صورت متنی به ایمیل اضافه می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن ایمیل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس ایمیل را به صورت پیش نویس ذخیره یا ارسال کنید.

خروجی متن به عنوان فایل متنی از چت در WhatsApp

۲. تنظیمات را از منوی بالا وارد کنید و سپس به Chat > ​​Chat history بروید. سپس روی Export Chat ضربه بزنید و چت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بقیه مراحل مشابه روش فوق خواهد بود.

خروجی متن به عنوان فایل متنی از چت در WhatsApp

پشتیبان گیری دسته ای از تمام داده های WhatsApp

واتس اپ به شما امکان می دهد از تمام اطلاعات خود به طور همزمان نسخه پشتیبان تهیه کنید. با این حال، این نسخه پشتیبان تنها زمانی استفاده می شود که برنامه به طور تصادفی از تلفن شما حذف شود یا بخواهید حساب خود را به دستگاه دیگری منتقل کنید. فرآیند پشتیبان گیری شامل داده هایی مانند تنظیمات چت، برچسب ها و سفارشی سازی ها، علاوه بر فایل های چت و محتوای متنی است.

روش پشتیبان گیری واتساپ هم محلی و هم ابری است. در پشتیبان گیری، داده ها به صورت محلی در حافظه ذخیره سازی و در همان پوشه WhatsApp ذخیره می شوند. اما پشتیبان گیری ابری نیز برای اطمینان از از بین رفتن داده ها امکان پذیر است.

بسته به سیستم عامل، پلتفرم مورد استفاده برای پشتیبانی از ابر، iCloud در iOS و Google Drive در اندروید است. توصیه می کنیم برای اطمینان از محافظت از داده های خود، روش پشتیبان گیری ابری را فعال کنید.

برای این کار به تنظیمات و Chats رفته و در پایین صفحه وارد قسمت Chat backup شوید. ابتدا اکانت گوگل را که قبلا به دستگاه شما اضافه شده است از قسمت اکانت گوگل انتخاب کنید.

پشتیبان گیری از چت های WhatsApp در Google Drive

سپس در بخش Backup to Google Drive، فواصل پشتیبان گیری روزانه و ماهانه را با توجه به اهمیت حفظ داده ها، به دلخواه تغییر دهید. علاوه بر این، می‌توانید انتخاب کنید که پشتیبان‌گیری خودکار غیرفعال شود و تنها زمانی که پشتیبان‌گیری را به صورت دستی انجام می‌دهید، در Google Drive پشتیبان‌گیری کنید.

اگر می‌خواهید از ویدیوها نیز نسخه پشتیبان تهیه شود، گزینه شامل ویدیوها را فعال کنید. این گزینه به طور پیش فرض غیر فعال است؛ زیرا محتوای ویدیویی بسیار بزرگتر از سایر داده ها است و فضای ابری زیادی را اشغال می کند.

پشتیبان گیری از چت های WhatsApp در Google Drive

پس از انجام این کار، روی گزینه Backup ضربه بزنید. بسته به مقدار داده ای که دارید، فرآیند پشتیبان گیری مدتی طول می کشد. در همین حال، فرآیند پشتیبان گیری ابتدا به صورت محلی و سپس در فضای ابری انجام می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این عملیات، آخرین زمان پشتیبان گیری نمایش داده می شود.

پشتیبان گیری از چت های WhatsApp در Google Drive

در صورت حذف واتس اپ یا انتقال حساب به گوشی جدید، اگر همان اکانت گوگل را به گوشی اضافه کرده باشید، پس از تنظیم و وارد کردن شماره موبایل، اپلیکیشن فایل پشتیبان را در گوگل درایو جستجو می کند و در وضعیت پشتیبان در مورد شماره و حساب گوگل به شما نشان داده شد و می توانید آن را پس بگیرید.

اگر تنها نسخه پشتیبان موجود ابری باشد، واتس اپ باید تمام داده ها را دانلود کند، بنابراین این فرآیند زمان بر است و باید مدتی صبر کنید. همچنین ممکن است برخی از پیام ها پس از بازیابی به شما نشان داده نشوند. بازیابی کامل پیام ها گاهی اوقات چندین ساعت طول می کشد. اما اتفاقاً می توانید از این پیام رسان ها استفاده کنید.

به سادگی اطلاعات پشتیبان گیری شده را به تلفن دیگری انتقال دهید

گفته شد یکی از روش های پشتیبان گیری محلی است. تمامی فایل های واتس اپ از جمله پشتیبان گیری به یکی از روش های ذکر شده در بالا در پوشه واتس اپ ذخیره می شوند. بهترین راه برای بازیابی اطلاعات از یک گوشی دیگر که برای شما وقت گیر نیست، انتقال آن به صورت محلی است. این به معنای انتقال پوشه واتس اپ با تمام محتویات آن به گوشی جدید است.

این روش برای شرایطی مناسب است که داده های زیادی دارید و پشتیبان گیری ابری حجم زیادی از اینترنت مصرف می کند. این را می توان به روش های مختلف انجام داد. به طور کلی با اتصال گوشی به کامپیوتر می توانید این پوشه را ابتدا به سیستم خود و سپس به گوشی جدید خود انتقال دهید. با این حال، گاهی اوقات این داده ها بسیار بزرگ و حجیم هستند و زمان بیشتری را می طلبند و ممکن است هنگام انتقال آن به صورت پوشه با خطا مواجه شوید.

راه حل این مشکل فشرده سازی پوشه واتس اپ روی موبایل است. این روش نه برای کاهش صدا، بلکه به دلیل انتقال بسیار آسانتر و سریعتر داده طراحی شده است. فشرده سازی پوشه WhatsApp در موبایل آسان و سریع است. برنامه های مدیریت فایل پیش فرض بسیاری از گوشی ها به شما این امکان را می دهد که پوشه ها و فایل ها را بدون نیاز به ابزار اضافی فشرده سازی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوشه WhatsApp را فشار داده و نگه دارید و Compress یا Zip را انتخاب کنید.

فشرده سازی پوشه واتس اپ در اندروید

برای این کار از برنامه RAR که می توانید از گوگل پلی دانلود کنید استفاده کردیم. این برنامه شبیه به یک برنامه مدیریت فایل است که امکان فشرده سازی با فرمت RAR و فرمت های دیگر با قابلیت های بیشتر را فراهم می کند. پس از فشرده سازی، می توانید آن را به صورت بی سیم به دستگاه دیگری انتقال دهید یا از طریق Wi-Fi به اشتراک بگذارید.

نحوه بازیابی اطلاعات منتقل شده به گوشی دیگر

پس از انتقال فایل فشرده به گوشی جدید، باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. قبل از انجام این کار، یک بار واتس اپ را اجرا کنید. اما فرآیند بوت را برای ایجاد یک پوشه در حافظه ذخیره سازی ادامه ندهید. حتما نسخه اندروید دستگاه جدید را بررسی کنید. زیرا اگر نسخه اندروید 11 به بالا باشد مسیر ذخیره سازی واتس اپ در پوشه Android> media> com.whatsapp می باشد.

سپس فایل دانلود شده را باز کنید. برای انجام این کار، Eject را نگه دارید و انتخاب کنید. سپس آخرین پوشه WhatsApp حاوی پوشه های Backup، Media و Database را به این مسیر منتقل کنید.

پوشه WhatsApp را از حالت فشرده در اندروید استخراج کنید

پس از آن واتس اپ را اجرا کرده و شماره خود را وارد کنید تا مراحل نصب را ادامه دهید تا به صفحه بازیابی اطلاعات برسید. در اینجا واتس اپ وجود بک آپ ها را به صورت لوکال و در فضای ابری بررسی می کند و در صورت وجود نسخه پشتیبان محلی، آن را به عنوان پشتیبان ابری تبلیغ می کند و می توانید آن ها را بازیابی کنید. پس از انتخاب Restore، تمامی چت ها و داده ها به سرعت بازیابی می شوند و WhatsApp آماده استفاده در دستگاه جدید است.

بازیابی اطلاعات در وستاپ

به این ترتیب دیگر لازم نیست منتظر بارگذاری پیام ها باشید. اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که اگر به طور کلی قصد انتقال به گوشی جدید را دارید، بلافاصله پس از ریکاوری گوشی قدیمی خود را خاموش کنید تا پس از پشتیبان گیری، پیام جدیدی به دستگاه شما ارسال نشود. زیرا پیام تا زمانی که توسط گوشی شما دریافت نشود روی سرور باقی می ماند و پس از دریافت از سرور حذف می شود. بنابراین، هنگامی که این پیام را دریافت می کنید، ممکن است نتوانید آن را در دستگاه جدید خود مشاهده کنید.

علاوه بر موارد فوق، ابزارهای زیادی برای پشتیبان گیری، انتقال و بازیابی اطلاعات واتس اپ به گوشی دیگر وجود دارد. اما در این آموزش به رایج ترین روش بدون نیاز به ابزار خاصی پرداختیم. در آموزش‌های بعدی، بر روی بهترین روش‌های انتقال داده از یک گوشی به گوشی دیگر با استفاده از ابزارهای شخص ثالث یا ابزارهای انتقال داده سازنده تمرکز خواهیم کرد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما