نظر مدیران شاتل در مورد قیمت گذاری بسته های اینترنتی دولت از کیف پول خلیفه چشم پوشی می کند. یک رویکرد محبوب است

[ad_1]

رئیس هیئت مدیره شاتل نیز عدم افزایش قیمت ها را رویکردی پوپولیستی می داند و معتقد است که چنین مشکلی به هسته صنعت ICT وارد شده است. مدیرعامل شاتل موبایل همچنین گفت: عدم افزایش قیمت بسته های اینترنتی در هفت سال گذشته باعث محدود شدن رشد شرکت های فعال در این بخش شده است.

رئیس هیئت مدیره شاتل «محمدحسن شانه‌سازه» در نشست خبری ششمین سالگرد شاتل موبایل، عدم افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی را رویکردی پرطرفدار اعلام کرد. وی با تاکید بر اینکه صنعت ICT باید یکی از سودآورترین صنایع باشد، اما به دلیل این مشکل و تصمیمات دیگر، این صنعت در وضعیت سودآوری بالایی قرار ندارد، تاکید می کند: اپراتورهای مخابراتی سرمایه خود را از این بخش خارج می کنند، اما باید باشد. سودآورترین است.” امروز یکی از من پرسید کجا دفتر اجاره کنم تا بتواند به فیبر نوری دسترسی داشته باشد، آیا چنین مشکل ابتدایی در پایتخت ایران وجود دارد؟

افزایش قیمت در بسیاری از نقاط ضروری است

شنسازاده با بیان اینکه افزایش قیمت در خیلی جاها ضروری است، گفت: افزایش قیمت در همه حوزه ها اتفاق می افتد اما دولت باید راز مشکل هزینه بسته اینترنت را پیدا کند و به ما بگوید.

مدیرعامل شاتل موبایل همچنین معتقد است که ایران در حال حاضر ارزان ترین تعرفه اینترنت همراه در جهان را دارد: یک سال است که نرخ خدمات موبایل در ایران تغییر نکرده و سرکوب شده است. وی تاکید کرد: عدم افزایش هماهنگ نرخ خدمات تلفن همراه به ویژه دیتا همراه با تورم در ردیف های فنی و غیرفنی و هزینه های اپراتور بر حاشیه سود تاثیر گذاشته است.

«آرش کریم بیگی» معتقد است که چنین وضعیتی عملاً باعث شده است که شرکت مخابراتی توسعه را متوقف کند و پس از آن شاید هزینه نگهداری و کیفیت را کاهش دهد: «این وضعیت پیش روی صنایع است اگر نگذارند نرخ ها واقعی شود. ” مدیرعامل شاتل موبایل معتقد است خدمات موبایلی با تعرفه های 7 سال قبل قابل ارائه نیست و از اپراتور خواست تا با تعرفه های امروز هزینه توسعه و نگهداری ارز را پرداخت کند.

نمی شود هفت سال پیش را با ریال فروخت و با دلار امروز خرج کرد

وی با تاکید بر اینکه نمی توان هفت سال پیش را با ریال فروخت و قیمت آن را با دلار امروز پرداخت کرد، می گوید: قیمت سخت افزار، نرم افزار، نیروی انسانی، تبلیغات تغییر کرده و امکان فروش و حفظ و توسعه برند در بازار وجود ندارد. نرخ قدیمی.”

مدیرعامل شاتل موبایل با تاکید بر اینکه تعرفه ها به توسعه ارتباطات به ویژه اینترنت در ایران ضربه زده است، تاکید کرد: بزرگترین چالش این است که چگونه می توان این شرایط را بهبود بخشید. در بازار لبنیات یا خودرو شاهد بودیم که در 7 سال گذشته قیمت ها به وضوح افزایش یافته است، اما اکنون سوال این است که فنر قیمت در خدمات موبایل چگونه آزاد می شود.

دولت از کیف خلیفه پول می دهد

کریم بیگی در پاسخ به این سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا نرخ خدمات موبایل تغییر نکرده است و مسئول این مشکل کیست، گفت: برو از کسانی که فشار داده اند بپرس که از جیب خلیفه پرداخت می کنند، عوامل خصوصی خودشان پول می دهند. برای جیب و دولت هم». این هزینه ها قابل توجه نیست. به ساختار قیمتی ایران خودرو و سایپا نگاه کنید که دولت در آن ذی نفع است. وی ادامه داد: طی چند ماه قیمت ها را بررسی می کند و فرمول قیمت ها را تغییر می دهد و شاهد افزایش قیمت کارخانه ای محصولات خودرو هستیم، اما به نظر می رسد دولت در بخش مخابرات هیچ حس تجارت و حداقل احساس مدیریتی ندارد. و درآمدزایی از آن‌ها.»

هزینه ها نه تنها افزایش یافته بلکه کاهش نیز داشته است

به گفته کریمبیگی، نرخ پهنای باند اینترنت 4 درصد از کل هزینه دیتای اینترنت و 25 درصد از کل هزینه اینترنت ثابت را تشکیل می دهد: «این بدان معناست که حتی اگر هزینه زیرساخت صفر باشد، هزینه تعرفه اپراتور کاهش می یابد. 4 درصد به غیر از کل هزینه های هر اپراتور فاکتورها کاملاً مشخص و شفاف هستند صنعت مخابرات از آن دسته صنایعی است که نرخ ها شفاف است چه فاکتورهای قیمت نهایی در ایران طی 7 سال و 7 ماه تغییر نکرده است؟ واقعا راز توقف این قیمت ها را بگویید.قیمت ها در این صنعت باید 7 سال سرکوب شود کدام تحلیل و حکمت درست است؟

وی خاطرنشان کرد: در این هفت سال هزینه تورم نه تنها افزایش یافته بلکه کاهش نیز داشته است. نصف شدن تعرفه اینترنت داخلی را به معنای کاهش نرخ اپراتورهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی و حمایت از تولید داخلی زیباست اما وظیفه دولت و دولت است و نباید در جیب مردم پرداخت شود. از اپراتورهای بخش خصوصی.”

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.