نقشه راه ممکن برای تراشه های اپل؛ مک پرو با 4 تراشه ماژولار M1 Ultra در اواخر سال 2022 وارد بازار می شود – زومیت

[ad_1]

با مهلت دو ساله اپل برای انتقال کامل از پردازنده های اینتل، انتظار می رود کوپرتینوس ها تمام مک ها را به تراشه های خود مجهز کنند و این انتقال را تا پایان سال جاری تکمیل کنند. اپل هفته گذشته در رویداد Peak Performance خود اعلام کرد که مک پرو جدیدترین رایانه از خانواده است که به تراشه های جدید مبتنی بر معماری لوگو مجهز شده است. بنابراین باید منتظر ظهور این غول پردازشی در رویدادهای آینده باشیم.

در حال حاضر، توییتر اطلاعاتی در مورد نقشه راه تراشه اپل به اشتراک گذاشته است که شامل جزئیات ارزشمندی در مورد تراشه مک پرو و ​​سایر تراشه های اپل است که در آینده منتشر خواهند شد. در واقع، این نقشه راه از سال 2022 تا اوایل سال 2024 را پوشش می دهد و شامل جزئیاتی در مورد نمونه های اولیه تراشه M3، نسل بعدی مک بوک پرو، مک بوک ایر و حتی برچسب های قیمت است.

طبق نام کاربری LeaksApplePro، نسل بعدی MacPro ممکن است در سه ماهه سوم سال جاری معرفی شود. به نظر می رسد کامپیوتر کلاس ایستگاه کاری اپل می تواند دو تا چهار تراشه فوق العاده قدرتمند داشته باشد! افشاگر مشخص نمی کند که تراشه ها حاوی قالب ها یا بلوک های در هم قفل شده هستند. با این حال، ما گمان می‌کنیم که اپل یک طراحی ماژولار را برای تراشه‌های جدید خود انتخاب کرده است، و Mac Pro جدید را می‌توان از طریق سوکت‌های ویژه حاوی چندین تراشه Ultra-chip پیکربندی کرد.

تراشه Apple M1 Ultra

جالب است بدانید که استفاده از چهار تراشه Ultra Amuan می تواند مک پرو را به یکی از قدرتمندترین کامپیوترهای سرور در کلاس خود تبدیل کند که در عین حال بی نظیر است. اگر درست باشد، مک پرو بعدی می تواند تا 80 هسته پردازنده و 256 هسته گرافیکی داشته باشد. در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد. گزارش های قبلی حاکی از آن بود که اپل در حال توسعه تراشه گرافیکی غیر یکپارچه خود است. به همین دلیل است که اپل می‌تواند هسته‌های گرافیکی SOC Ultra Drive را حذف کند و تراشه‌های گرافیکی مجزای خود را ارائه دهد.

همچنین گفته می شود که اولین محموله کامپیوترهای مک مجهز به تراشه M2 شامل مک مینی و آی مک 24 اینچی و مک بوک پرو 13 اینچی در ژوئن 2022 وارد بازار خواهد شد. به نظر می رسد که مک مینی گزینه ای برای تراشه M2 Pro نیز خواهد داشت که احتمالا بین سپتامبر و اکتبر عرضه خواهد شد. این تراشه می تواند به 12 هسته پردازشی و 16 هسته گرافیکی جدید مجهز شود. به نظر می رسد مک بوک ایر جدید (بدون نمایشگر مینی LED) با همان قیمت نسل قبلی عرضه شود.

مقاله مرتبط:

طبق این گزارش، اپل آی مک پرو را برای سال 2023 با تراشه های M1 Pro و M1 Max و احتمالا M1 Ultra احیا خواهد کرد. مک بوک پروهای 14 اینچی و 16 اینچی نیز برای رویداد جولای برنامه ریزی شده اند. نوت بوک هایی که تراشه های M2 Pro و M2 MAX را در دل خواهند داشت. جالب است بدانید که در سه ماهه سوم و چهارم همان سال، سه کامپیوتر مک – مک مینی و مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی – با تراشه M3 به روز خواهند شد.

در نهایت، در نیمه اول سال 2024، آی مک 24 اینچی با تراشه M3 و مک مینی با تراشه M3 Pro در دسترس خواهند بود. سایر اطلاعات فاش شده شامل دو پیکربندی تراشه M3 است. هر دو پیکربندی می توانند 10 هسته گرافیکی داشته باشند، اما چیدمان هسته های CPU در گزینه اول 6 هسته قوی با 2 هسته ضعیف خواهد بود. اما گزینه دوم با همان 6 هسته قوی می تواند 4 هسته ضعیف داشته باشد.

با این حال، راه درازی تا ظهور تراشه های ذکر شده در پیش است و در این مرحله صحت گزارش را نه می توان تایید و نه تکذیب کرد. بنابراین توصیه می کنیم برای انتشار اطلاعات موثق تری با این خبر به عنوان شایعه برخورد کنید.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما