نوازش گربه باعث کاهش هوش حیوان دیجیاتو می شود

[ad_1]

بر اساس یک مطالعه جدید، نوازش و نوازش گربه ها در طول سال ها مغز آنها را کوچک کرده است.

افرادی که گربه دارند چندین بار در روز آنها را در آغوش می گیرند، نوازش می کنند و سعی می کنند آنها را نوازش کنند، اما به نظر می رسد این روی اندازه مغز آنها تأثیر می گذارد. بر اساس مطالعه جدیدی که در ژورنال انجمن سلطنتی علوم باز منتشر شده است، تلاش برای اهلی کردن یک گربه مغز آن را کوچک می کند.

اهلی شدن گربه ها و تاثیر آن بر اندازه مغز

در مرحله اول این مطالعه، محققان اندازه جمجمه گربه‌های خانگی را تعیین کردند. گربه های وحشی آفریقایی و اروپایی ها این کار را کردند. دو مورد آخر گونه های گربه وحشی هستند که در حال حاضر نزدیک ترین اجداد را به گربه های اهلی دارند.

رام کردن گربه

یافته های دانشمندان نشان می دهد که جمجمه گربه های اهلی در ده هزار سال گذشته به شدت کاهش یافته است، به خصوص در مقایسه با اجداد وحشی آنها. اما آیا اندازه جمجمه به سطح هوش این حیوان مرتبط است؟

به گفته محققان، اندازه جمجمه با سطح هوش مرتبط است. محققان در مطالعه خود نوشتند: اهلی شدن در گربه ها تکثیر، تحریک و فعالیت سلول های خاصی در مغز را کاهش می دهد. این سلول ها عمدتاً سلول هایی هستند که برای محافظت از حیوان در برابر خطر یا یافتن غذا در صورت گرسنگی عمل می کنند. نگهداری حیوان در خانه باعث کاهش فعالیت این سلول ها می شود. از سوی دیگر، این تغییر باعث تغییر در بخشی از مغز می شود که به شرایط خطرناک محیطی و استرس پاسخ می دهد.»

این یافته ها کاملاً جدید نیستند. مطالعات مشابهی قبلا در دهه 1960 و 1970 انجام شده است. تحقیق یک نتیجه گیری مشترک داشت. گربه های خانگی تا 25 درصد از جمجمه و در نتیجه هوش کمتر گربه های وحشی آفریقایی و اروپایی هستند. این پدیده در گوسفند، خرگوش، سگ و … شایع است. به خوبی مشاهده و در سایر حیوانات اهلی مانند

البته نباید فراموش کرد که کوچک شدن جمجمه در واقع به معنای کمبود هوش نیست. هر حیوانی توانایی ذهنی متفاوتی دارد و قرار گرفتن در شرایط محیطی متفاوت بر این سطح توانایی تأثیر می گذارد.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.