چرا قمار فضایی بزرگ ایلان ماسک باعث ترس حریفان او شد؟ – زومیت

[ad_1]

ایلان ماسک قصد دارد بار دیگر تغییر بزرگی در وضعیت موجود ایجاد کند و در صورت موفقیت، غول های هوافضا که در اولین مسابقه فضایی برنده شدند، احتمالا هرگز به او نخواهند رسید. ماسک هفته گذشته با یک موشک غول پیکر استارشیپ در تاسیسات استاربیس اسپیس ایکس در جنوب تگزاس، وعده داد که جاه طلبانه ترین فضاپیما اولین سفر خود را در ماه های آینده انجام خواهد داد.

مدیرعامل اسپیس‌ایکس جمعه گذشته در اولین به‌روزرسانی استارشیپ در بیش از دو سال گذشته گفت: «در این مرحله، من کاملاً مطمئن هستم که امسال به مدار می‌رویم». ساخت این موشک به پایان می رسد. ممکن است موانعی در مقابل شما وجود داشته باشد. “اما ما آن را انجام خواهیم داد.”

Starship به عنوان اولین فضاپیمای چند منظوره در نظر گرفته شد: یک موشک چند منظوره قابل استفاده مجدد، قابل استفاده مجدد که قادر به انتقال تعداد زیادی مسافر و میلیون ها تن محموله به طور مستقیم از زمین به ماه و در نهایت به مریخ است. هنوز.

اگر پروژه اولیه موفقیت آمیز باشد، موفقیت های بزرگ قبلی ماسک، از جمله ماشین های الکتریکی، پرتاب کننده های موشک چند منظوره برای پرتاب ماهواره، و اولین کپسول تجاری برای لنگر انداختن ایستگاه فضایی بین المللی، ممکن است موفقیت های متوسطی به نظر برسد. اسکات آلتمنمدیر عملیات فضایی در ICE فدرال رزرو به پولیتیکو گفت: «ما می گفتیم که اگر بتوانیم چنین کاری انجام دهیم، عالی نخواهد بود.

با این حال، مقامات ناسا و پیمانکاران سابق هوافضا پیشرفت اولیه را با ترکیبی از تحسین و ترس تماشا می کنند. یک لابی‌گر فضایی کهنه کار در واشنگتن که برای رقبای اسپیس ایکس کار می‌کند و نمی‌خواهد نامش فاش شود تا باعث ناراحتی مشتریانشان نشود، به پولیتیکو گفت: «آن‌ها به‌طور جبران‌ناپذیری شکست می‌خورند».

اگر پروژه راه اندازی کار کند، موفقیت های بزرگ قبلی ماسک ممکن است در مقایسه متوسط ​​به نظر برسد.

در همان زمان، ناسا و شرکای کلیدی صنعت سخت کار می کنند تا وسایل نقلیه قمری خود را تکمیل کنند: ابرخودروی سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کپسول اوریون. اما به گفته کارشناسان، این برنامه میلیاردها دلار از بودجه اولیه هزینه داشت، تا حد زیادی به تأخیر افتاد و به گفته کارشناسان، چندین نسل از نوآوری های SpaceX را پشت سر گذاشت.

نسخه آزمایشی SN9 StartShip در سکوی پرتاب

نسخه آزمایشی SN9 StartShip در سکوی پرتاب.

در سال‌های آینده، سه مأموریت اول ماه برنامه Artemis ناسا که شامل فرود انسان در سال 2025 است، طبق برنامه‌ریزی شده با استفاده از موشک‌های SLS و کپسول‌های Orion انجام خواهد شد. بوئینگ، لاکهید مارتین، نورث روپ گرومن، آئروجت راکت داین و تعدادی دیگر از ارائه دهندگان خدمات مهندسی و شرکت ها در حال حاضر در حال ساخت نسل بعدی موشک ها و فضاپیماهای ناسا هستند.

با این حال، تاخیرهای بیشتر در اولین پرواز پرتاب فضایی این سیستم، حداقل تا اواخر بهار، باعث نگرانی کارشناسان شده است که این موشک، حتی در صورت موفقیت آمیز بودن، ممکن است بسیار گران باشد و هزینه تخمینی آن 2 میلیارد دلار برای هر پرتاب باشد. از سوی دیگر، ناسا برای ساختن زیستگاه دائمی انسان در ماه به ماموریت های متعدد ماه نیاز دارد. این مشکلات ابتکار عمل را که اولین پرواز موفقیت آمیز فضایی را در سال گذشته انجام داد، به یک برنامه تهدید آمیز ویژه برای پیمانکاران و متحدان آنها در کنگره ایالات متحده تبدیل کرده است.

به گفتی انکار سیمبرگمهندس فضا و مشاور فضا، با پیشرفت کشتی ستاره‌ای، استدلال برای تعهد به برنامه SLS تیره‌تر می‌شود. وی گفت: به محض شروع، ثبات خود را با تعداد زیادی پرواز نشان می دهد. هر اتفاقی که در عرض چند ماه بیفتد، تمام پرتابگرهای موجود را نابود خواهد کرد.» “اگر SLS این هواپیما بیش از هر دو سال یک بار پرواز نخواهد کرد، در آینده، به ویژه پس از پرواز استارشیپ، بازیگر اصلی فضا نخواهد بود.

Politico نظر ناسا، پیمانکار اصلی سیستم های فضایی، و منتقدان SLS یا آخرین طرح های ماسک برای StarShip را جویا شد. با این حال، هیچ یک از آنها به درخواست ها پاسخ ندادند.

سیمبرگ معتقد است که بزرگترین دستاورد Starship کاهش قابل توجه هزینه ها خواهد بود. به طور خاص، برنامه SpaceX که از تانکرها برای سوخت‌گیری در مدار نزدیک زمین استفاده می‌کند، می‌تواند هزینه بلندمدت عملیات اعماق فضایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. سیمبرگ در مقاله ای جدید با عنوان «والمارت، اما برای فضاوب سایت نیو آتلانتیس نوشت: “اگر اسپیس ایکس بتواند نشان دهد که موشک فوق سنگین جدیدش نه تنها قابل استفاده مجدد است، بلکه به گفته ایلان ماسک سریع نیز است، انقلابی در پرواز فضایی ایجاد خواهد کرد.”

ماسک روز جمعه گفت: «فناوری اصلی (موفقیت رویایی ضروری) یک سامانه موشکی با قابلیت استفاده مجدد کامل و سریع است. گفت. این شاهکار هرگز در گذشته به دست نیامده بود و بسیاری از مردم مدتها فکر می کردند که این یک رویای دست نیافتنی است.

مقالات مرتبط:

اگر اسپیس ایکس بتواند نشان دهد که موشک فوق سنگین جدیدش نه تنها قابل استفاده مجدد است بلکه سریع است، انقلابی در پرواز فضایی ایجاد خواهد کرد.

رابرت واکررئیس سابق کمیته علوم مجلس نمایندگان و مشاور صنعت فضایی به پولیتیکو گفت: «اگر استارت‌آپ موفق باشد، ارزش وسیله نقلیه ناسا به شدت به خطر می‌افتد، زیرا برای پرواز به بزرگی استارت‌آپ طراحی نشده بود». اگر اولین پرواز آرتمیس موفقیت آمیز باشد، ممکن است مجبور باشیم دو سال برای پرواز دوم صبر کنیم. [درحالی‌که] ماسک می تواند این کار را خیلی سریع انجام دهد.

SpaceX قبلاً رقبای خود را در زمینه حمل و نقل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) شکست داده است. کپسول های اژدها تاکنون سه بار به ایستگاه فضایی بین المللی رفته اند. این سفر خواهد کرد و پرواز بعدی خود را در آوریل (آوریل یا می 1401) انجام خواهد داد. اولین پرواز کپسول بوئینگ استارلاینر که بر اساس قراردادی مشابه با ناسا ساخته شده است، دائماً با تأخیر مواجه می شود.

SpaceX در حال حاضر همچنین نقش مهمی در برنامه ماه ناسا ایفا می کند. این شرکت سال گذشته مأموریت یافت تا از فناوری Starship برای ساخت قمری استفاده کند که فضانوردان را در سومین مأموریت آرتمیس به سطح ماه می برد. به این ترتیب SpaceX رقیب Blue Argin، شرکت موشکی متعلق به بنیانگذار آمازون، جف بزوس را شکست داد. Blue Argin در حال ساخت ناوگان موشکی و فضاپیمایی خود در صحرای تگزاس است. اما هنوز هیچ موشکی به مدار زمین پرتاب نکرده است.

آلتمن، که سابقه پرواز با شاتل فضایی را دارد، می‌گوید که اسپیس ایکس و فضاپیمای استارشیپ می‌توانند نقش بسیار بیشتری را در برنامه ماه ناسا فراتر از فرود برنامه‌ریزی شده برای سال 2025 ایفا کنند. او گفت: “ما با هم کار می کنیم تا سیستم پرتاب فضایی و اوکراین را برای برنامه آرتمیس آماده کنیم.” آلتمن با اشاره به نقشی که فضاپیمای اسپیس ایکس در حال حاضر در فرود روی ماه بازی می کند، گفت: “در حال حاضر، استارت آپ حلقه ای در این زنجیره است. ما به این فناوری و ظرفیت نیاز خواهیم داشت.”

نسخه آزمایشی Starship را شروع کنید

پرواز آزمایشی کشتی ستاره ای تا ارتفاع حدود 10 کیلومتری.

در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد. با این حال، سفر اژدها می‌تواند آغازگر یک مشارکت دولتی خصوصی برای فرود روی ماه باشد، مشابه قرارداد ایستگاه فضایی. همچنین به نظر می رسد که همکاری آنها فراتر از کاوش در آسمان خواهد بود. پنتاگون با استخدام SpaceX برای پرتاب چند ماهواره جاسوسی، به دنبال فضاپیمای نسل بعدی این شرکت برای انجام یک ماموریت حمل و نقل زمینی نقطه به نقطه است.

واکر که قبلاً در هیئت مشاور اسپیس ایکس خدمت می کرد، گفت: “این سفینه فضایی می تواند یک بوئینگ C17 (بزرگترین هواپیمای باربری نیروی هوایی ایالات متحده) را بردارد و آن را در یک ساعت به هر نقطه از جهان تحویل دهد. این برنامه های بسیار خوبی خواهد بود.”

قبل از اینکه سرمایه گذاری بتواند عزم خود را ثابت کند چندین مانع فنی وجود خواهد داشت.

حتی ماسک هفته گذشته هشدار داد که قبل از اینکه این ابتکار عملی شود، چندین مانع فنی وجود خواهد داشت. او گفت: «پرواز مداری واقعاً آغاز راه است. احتمالاً موانعی در این راه وجود خواهد داشت. با این حال، ما می خواهیم با ماموریت های پرتاب ماهواره و ماموریت های آزمایشی این موانع را برطرف کنیم تا به سرعت پرواز بالا برسیم و یک فضاپیمای بسیار امن داشته باشیم.

یک لابی گر واشنگتن که نامش فاش نشده است واکنش مشتریانش به آخرین سخنرانی ماسک را توضیح داد و گفت که آنها ارائه او را “فقط یک وعده” می دانند. البته مخالفان تا حدودی حق دارند. زیرا همانطور که قبلا در زومیت نوشتیم، بیشتر نمایش ماسک هفته گذشته صرفاً برای بیان همان فانتزی ها و آرزوهای گذشته بود. اما دیگر نمی توان وعده های مدیرعامل اسپیس ایکس را باطل کرد. “مثل این است که بارها و بارها بگویید نمی توانید موفق شوید؛ در حالی که همیشه موفق هستید. فکر می کنم مخالفان شما می ترسند. “نقاب باعث شد کفار به آن ایمان بیاورند.”

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما