چگونه مصرف اینترنت را در تلگرام کاهش دهیم؟ – زومیت

[ad_1]

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب و هوشمند بسیاری دارد. مطمئنا یکی از دغدغه های همیشگی کاربران مدیریت حجم اینترنت، داشتن آن هاست. چند راه ساده برای کاهش مصرف اینترنت در تلگرام وجود دارد که در این درس از زومیت به توضیح آنها می پردازیم.

عناوین این مقاله:

مشاهده میزان مصرف اینترنت تلگرام

نحوه کاهش مصرف دیتای اینترنت در تلگرام

دانلود خودکار فایل های رسانه ای را غیرفعال کنید

مصرف داده را هنگام جستجو کاهش دهید

مشاهده میزان مصرف اینترنت تلگرام

انتخاب در اندروید استفاده از داده ها استفاده از اینترنت تلگرام را می توانید در سه تب استفاده کنید سیار ،وای فای و جریان دیدن. در هر تب می توانید حجم کل فایل های مختلف ارسال و دریافت شده را مشاهده کنید. در نسخه اندروید تلگرام علاوه بر حجم کل فایل های مختلف ارسالی و دریافتی، می توانید تعداد آنها را نیز مشاهده کنید.

کاهش حجم مصرف اینترنت تلگرام

آیفون به انتخاب استفاده از شبکه استفاده از اینترنت تلگرام را می توانید در سه تب استفاده کنید سیار ،وای فای و جریان دیدن. در هر تب می توانید حجم کل فایل های مختلف ارسال و دریافت شده را مشاهده کنید.

کاهش حجم مصرف اینترنت تلگرام

نحوه کاهش مصرف دیتای اینترنت در تلگرام

در اندروید وارد تلگرام شوید و روی نماد سه خط از بالا سمت چپ ضربه بزنید. از منوی کشویی وارد شوید تنظیم تبدیل شدن.

در منوی تنظیمات گزینه ها داده ها و ذخیره سازی برای انتخاب. در این صفحه چندین گزینه برای نظارت و کنترل داده های مصرفی تلگرام وجود دارد.

کاهش حجم مصرف اینترنت تلگرام

وارد تب در آیفون شوید تنظیم وارد شوید و انتخاب کنید داده ها و ذخیره سازی برای انتخاب. در این صفحه چندین گزینه برای نظارت و کنترل داده های مصرفی تلگرام مشاهده خواهید کرد.

کاهش حجم مصرف اینترنت تلگرام

دانلود خودکار فایل های رسانه ای را غیرفعال کنید

قطعه دانلود خودکار رسانه در صفحه داده ها و ذخیره سازی اینجاست که می‌توانید دانلود فایل‌های رسانه‌ای را بر اساس داده‌های تلفن، Wi-Fi و رومینگ خود (فقط اندروید) خودکار کنید. برای صرفه جویی در مصرف اینترنت، بهتر است دانلود خودکار را غیرفعال کنید. اگر عضو بسیاری از کانال‌ها و گروه‌های تلگرام هستید، توصیه می‌کنیم پس از نصب تلگرام، تنظیمات مصرف اینترنت خود را پیکربندی کنید. زیرا در صورت فعال بودن دانلود خودکار، علاوه بر مصرف اینترنت زیاد در پس زمینه، حافظه دستگاه شما نیز به سرعت پر می شود.

گزینه هایی برای غیرفعال کردن دانلود خودکار انواع رسانه ها در اندروید هنگام استفاده از داده تلفن همراه ،هنگام استفاده از Wi-Fi و درحال گشتن غیرفعال کنید تا هنگام استفاده از داده تلفن، Wi-Fi یا رومینگ، فایل های رسانه به طور خودکار دانلود نشوند.

در آیفون برای غیرفعال کردن دانلود خودکار انواع رسانه ها پس از انتخاب استفاده از تلفن همراه یا با استفاده از وای فای انتخاب رسانه دانلود خودکار غیرفعال کنید تا هنگام استفاده از داده های تلفن یا Wi-Fi، فایل های رسانه به طور خودکار دانلود نشوند.

کاهش حجم مصرف اینترنت تلگرام

خوشبختانه، انعطاف پذیری استثنایی تلگرام به کاربران این امکان را می دهد که به صورت خودکار فایل هایی را که می خواهند دانلود کنند انتخاب کنند. به عنوان مثال، در اندروید، پس از فعال کردن Auto Download Media، روی When using mobile data و روی Cellular Usage در iPhone ضربه بزنید تا گزینه‌های بیشتری را مشاهده کنید. تا اندازه ای استفاده از داده ها می توانید میزان مصرف داده را به سه حالت زیر تنظیم کنید:

  • کم (کم): تصاویر در همه چت ها دانلود می شوند، اما فیلم ها و فایل ها دانلود نمی شوند.
  • وسط (متوسط): تمامی تصاویر، ویدیوها تا 10 مگابایت و فایل های حداکثر 1 مگابایت در تمامی چت ها دانلود خواهند شد.
  • دبیرستان (بالا): تمامی تصاویر، ویدیوها تا 15 مگابایت و فایل های تا 3 مگابایت در تمامی چت ها دانلود می شوند.کاهش حجم مصرف اینترنت تلگرام

بهترین گزینه ها در بخش انواع رسانه ها قابل تنظیم در بخش انواع رسانه ها می‌توانید فایل‌هایی (عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌ها) را که می‌خواهید به‌طور خودکار دانلود شوند، مشخص کنید. اگر این گزینه را به صورت دستی تغییر دهید، یک گزینه جدید فراخوانی می شود. سنت به قسمت Data Usage اضافه خواهد شد. توجه داشته باشید که پست های صوتی به دلیل حجم کم، همیشه به صورت خودکار دانلود می شوند.

کاهش حجم مصرف اینترنت تلگرام

تلگرام در تنظیمات مختلف عملکرد بالایی دارد. یکی از تنظیمات مفید تلگرام، تنظیم دقیق مدیریت مصرف حجم است که به کاربر این امکان را می دهد تا برای هر نوع فایلی در هر چتی محدودیت حجمی تعیین کند تا در صورت بیشتر بودن حجم فایل از مقدار تعیین شده، دانلود انجام شود. شامل نمی شود. با زدن هر یک از گزینه ها عکس ها ،فیلم های و پوشه ها می توانید انتخاب کنید که کدام چت به طور خودکار دانلود شود افراد ،چت های گروهی ،چت های خصوصی و کانال ها بکار گرفتن. تا اندازه ای انواع رسانه ها گزینه های شخصی سازی فیلم های و پوشه ها شما می توانید به صورت دستی حداکثر حجم قابل دانلود را برای دانلود خودکار ویدیو و فایل تنظیم کنید.

شما می توانید همین کار را برای هر دو گزینه انجام دهید. هنگام استفاده از Wi-Fi و درحال گشتن انجام کار مشابه.

مصرف داده را هنگام جستجو کاهش دهید

تانککاهش سرعت مصرف داده می توانید در زمان تماس های تلگرامی در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید. برای این تجارت از فصل تماس می گیرد در صفحه داده ها و ذخیره سازی انتخاب داده های کمتر برای جستجو در اندروید و از داده های کمتری برای جستجو استفاده کنید در آیفون فعال کنید. در نسخه اندروید تلگرام باید انتخاب کنید که از کدام نوع اتصال داده کمتری برای تماس استفاده کنید. گزینه های ذخیره بیشتر همیشه برای انتخاب. فعال کردن این گزینه تجربه تماس بهتری را در زمانی که اتصال اینترنت شما ضعیف است به شما می دهد. اما در نظر داشته باشید که کیفیت صدا کمی پایین می آید.

مصرف داده را هنگام جستجو کاهش دهید

با کمک این روش های ساده و کوتاه می توانید در مصرف اینترنت تلگرام بسیار صرفه جویی کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر در مورد هر یک از راه های کاهش مصرف اینترنت در تلگرام سوالی دارید، آن را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما