کارگردان مشهور کره ای در فیلمی کوتاه – زومیت – قدرت دوربین آیفون 13 پرو را به نمایش گذاشت

[ad_1]

اگر به خاطر داشته باشید، اپل در زمان معرفی آیفون 13 زمان زیادی را صرف معرفی ویژگی حالت سینمایی کرد. یک ویژگی جدید دوربین محور که اپل ادعا می کند «هالیوود را در جیب شما می آورد».

این ویژگی چندان مورد توجه تیم بازبینی زومیت قرار نگرفت و به نظر می رسد در دست کارگردان سرشناس و بی دغدغه ای مانند او باشد، هرچند تغییر فوکوس هوشمند و اشکالات محدودیت ویدیوی 1080p باعث شد تا این کار به جایی برسد. از ایده آل پارک چان ووک با اون فیلم پیرمرد می دانیم، می درخشد.

چه طرفدار اکوسیستم اپل باشید و چه نباشید، نمی توانید توانایی ساکنان کوپرتینو در استفاده از بهترین ابزارها برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی را انکار کنید. اپل اخیراً از کاربران خواسته است تا تصاویر ماکرو گرفته شده با آیفون 13 پرو را با کمپین «شات در آیفون» خود به اشتراک بگذارند. اما حالا با حرکتی بلندپروازانه تر، به پارک چان ووک روی آورد تا با استفاده از تمام ویژگی های ماژول دوربین آیفون 13 پرو، به خصوص حالت سینما، یک فیلم کوتاه باشکوه بسازد. صادقانه بگویم، این تلاشی است که بسیار موفقیت آمیز بوده و احتمالاً از نظر بسیاری یک اثر هنری کامل است.

فیلم کوتاه 20 دقیقه ای پارک چان ووک که به طور کامل با آیفون 13 پرو ضبط شده است، “Life is But a Dream” نام دارد و در یوتیوب قابل مشاهده است. هشدار دهید، این فیلم شروعی تاریک دارد و گورکن را نشان می دهد که قبر می کند و تابوت می دزدد. اما سپس چاشنی فانتزی، کمدی رمانتیک، هنرهای رزمی و موزیکال را اضافه کنید تا آن فضای تاریک و ترسناک را با پایانی روشن، رنگارنگ و شاد تکمیل کنید.

فیلم کوتاه پارک چان ووک با آیفون 13 پرو مکس

اگر به این فیلم دقت کنید، متوجه می شوید که کارگردان از تمام دوربین های آیفون 13 پرو برای ثبت تصاویر ماکرو، مناظر دوردست و به خصوص حالت «سینماتیک» استفاده کرده و دستکاری های فیلم را به حداقل رسانده است. تحت ویرایش البته حتی در این فیلم بسیار هنرمندانه، تغییر فوکوس هوشمندانه گاهی با خطاها و تار شدن سهوی سوژه هایی همراه بود که نباید محو می شد. اما به طور کلی کاری که این کارگردان سرشناس با آیفون انجام داد، بدون شک توجه بسیاری از کاربران را به قابلیت های عکاسی جدیدترین پرچمدار اپل جلب خواهد کرد.

همانطور که می دانید، حالت سینما یک ویژگی جدید است که می تواند در کل خانواده iPhone 13 Valley استفاده شود و شبیه حالت پرتره است اما برای فیلم برداری استفاده می شود. به طور خلاصه، حالت سینمایی، به لطف تراشه قدرتمند A15، به دوربین آیفون 13 این امکان را می دهد که با ایجاد نقشه عمق هر فریم ویدیویی با سرعت 30 فریم در ثانیه، تغییر فوکوس سینمایی را به ویدیوها اضافه کند.

با حالت سینمایی، آیفون می‌تواند فوکوس را در زمان مناسب تغییر دهد و پیش‌بینی کند که سوژه جدیدی در حال ورود به قاب ویدیو است. کاربر حتی می تواند به صورت دستی سطح افکت بوکه یا نقطه فوکوس را در حین یا بعد از عکسبرداری تغییر دهد.

حالت سینما، که می تواند با دوربین های زاویه باز، تله فوتو و سلفی استفاده شود، از فیلمبرداری Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند. اما وضوح و سرعت آن به ترتیب به 1080p و 30 فریم بر ثانیه محدود شده است. قابلیت فیلمبرداری ProRes، یک فرمت ویدئویی فشرده با کیفیت بالا که هنوز هنگام بررسی زومیت در اختیار کاربران قرار نگرفته است، در ویدیوی پشت صحنه این فیلم کوتاه که در مراحل تصویربرداری و تدوین استفاده شده است نیز قابل مشاهده است.

ویدیوی پشت صحنه، نکات جالبی را در مورد ساخت این فیلم با آیفون 13 پرو نشان می دهد که در ادامه مشاهده می کنید. پارک چان ووک در این ویدئو ویژگی سینمایی آیفون 13 را در گرفتن صحنه های فلاش بک و صحنه هایی که شمشیرزن به عقب نگاه می کند ستایش کرد و گفت که حتی در صحنه هایی که نیازی به تغییر فوکوس ندارند، عمق میدان کم رنگ ها را زنده تر می کند. نشان داده شده. روشن تر به نظر می رسد دوربین آیفون نیز در ثبت صحنه های تاریک از فیلم عالی عمل کرده است.

در یوتیوب تماشا کنید

پارک چان ووک در نهایت یک پیام انگیزشی و الهام بخش برای کاربران ارائه کرد که البته تبلیغ خوبی برای آیفون بود:

واقعاً شگفت انگیز است که می توانیم چنین دستگاه قدرتمندی را در جیب خود حمل کنیم. به کسانی که فکر می کنند فیلمسازی کار بسیار سختی است و می ترسند حتی آن را امتحان کنند، می گویم نترس. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آیفون خود را بردارید و زندگی روزمره و اتفاقات اطرافتان را ضبط کنید، حتی فیلم کوتاه خودتان. ابتدا از هر چیزی که با آن روبرو می شوید فیلم بگیرید و سپس هر بار یک قدم کوچک به جلو بردارید.

نظر شما در مورد تمرکز تولیدکنندگان گوشی به طور خاص بر روی قدرت ماژول دوربین چیست؟ آیا فکر می کنید با وجود اینکه دوربین های حرفه ای دارید، هزینه های گزاف برای دوربین های قدرتمند با گوشی های هوشمند منطقی است؟

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما