کدام یک برای محیط زیست مضرتر است: بنزین یا اتانول؟

[ad_1]

مطالعه جدیدی که در مجله آکادمی علوم آمریکا منتشر شده است نشان می دهد که اتانول مورد استفاده در سوخت خودروها بیشتر از اینکه به محیط زیست کمک کند، می تواند آسیب برساند. این مطالعه که توسط USDA انجام شده است، با تحقیقات قبلی در تضاد است. مطالعات قبلی نشان داده بود که اتانول سبزتر از بنزین است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که اتانول احتمالا 24 درصد کربن بیشتری نسبت به بنزین تولید می کند. تایلر لارک، دانشیار دانشگاه ویسکانسین که این تحقیق را رهبری کرد، می‌گوید:

اتانول ذرت با آب و هوا و محیط زیست سازگار نیست

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که اتانول به دلیل تأثیرات کاشت گیاهان جدید، 39 درصد کربن کمتری نسبت به بنزین منتشر می کند. اما لارک می گوید تحقیقات قبلی اثرات انتشار گازهای گلخانه ای را دست کم گرفته است. یک مطالعه جدید می گوید مزارع، مزارع و سایر فعالیت های کشاورزی مانند استفاده از کودهای نیتروژن، کربن ذخیره شده در خاک را آزاد می کند و البته آلودگی ایجاد می کند. همچنین هزینه های فرآوری و تولید اتانول وجود دارد که همگی باعث آلایندگی اتانول نسبت به سوخت های معمولی می شوند. جف کوپر، رئیس انجمن سوخت های تجدیدپذیر، یکی از مهم ترین انجمن ها در صنعت اتانول ایالات متحده، به رویترز گفت که این مطالعه کاملا ساختگی و اشتباه بود. او ادعا می کند که این مطالعه بدترین فرضیات را در نظر می گیرد.

پالایشگاه های نفت ایالات متحده در حال حاضر نیاز به ترکیب حدود 15 میلیارد گالن اتانول در سال با گاز ایالات متحده دارند. این به دلیل قانون استاندارد سوخت تجدیدپذیر ایالات متحده در سال 2005 است. این قانون برای کاهش آلودگی، حمایت از کشاورزان و کاهش اتکای ایالات متحده به واردات سوخت طراحی شده است. این قانون در سال جاری اجرایی خواهد شد و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در حال حاضر در تلاش برای تغییر این طرح و اتخاذ سیاست سوخت های زیستی است. این آژانس می خواهد قوانین پیشنهادی خود را در سال 2023 ارائه کند. بایدن همچنین به سیاست های سوخت زیستی به عنوان بخشی از کاهش انتشار کربن ایالات متحده نگاه می کند.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما