کشف یک قاره فراموش شده در 40 میلیون سال پیش – زومیت

[ad_1]

این قاره فراموش شده که 34 میلیون سال پیش بین اروپا، آفریقا و آسیا به دام افتاده بود و محققان آن را “بالکاناتولیا” نامیدند، پلی زمینی را تشکیل داد که با پایین آمدن سطح دریا به چهارراه آسیا و اروپا تبدیل شد.

الکسیس لیچ همکارانش در یک مطالعه جدید گفتند: «چه زمانی و چگونه اولین موج پستانداران آسیایی در اروپای جنوب شرقی فرود آمد تا حد زیادی ناشناخته است. پیامدهای این تغییر بسیار گسترده بود. حدود 34 میلیون سال پیش، در پایان ائوسن، تعداد زیادی از پستانداران بومی اروپای غربی با ورود پستانداران جدید آسیایی در یک رویداد انقراض ناگهانی به نام Grande Coupure منقرض شدند.

اما یافته های فسیلی جدید در بالکان با اشاره به زیست کره خاصی که به پستانداران آسیایی اجازه می دهد جنوب غربی اروپا را بین 5 تا 10 میلیون سال قبل از شکاف بزرگ فتح کنند، این جدول زمانی را گسترش می دهد.

برای تحقیقات بیشتر، لینچ و همکارانش از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، شواهد مربوط به تمام مکان‌های فسیلی شناخته شده‌ای را که در حال حاضر در شبه جزیره بالکان و آناتولی یافت شده است، بررسی کردند.

قدمت این سایت‌ها بر اساس داده‌های زمین‌شناسی موجود بازنگری شد و تیم تغییرات زمین‌شناسی رخ داده در منطقه، از جمله تاریخچه پیچیده غرق‌شدگی‌ها و جریان‌های متوالی را بازسازی کرد. یافته ها نشان می دهد که Balkanatolia نقش مدفوع حیواناتی را ایفا می کند که از آسیا به اروپای غربی می روند و تبدیل آن از یک قاره مستقل به یک پل منطقه ای و متعاقب آن حمله پستانداران آسیایی با تغییرات زمین شناسی چشمگیری همراه بوده است.

نقشه بالکان

حدود 50 میلیون سال پیش، بالکاناتولیا یک مجمع الجزایر منزوی بود که در آن گونه های منحصر به فرد و متنوعی از اروپا و آسیا زندگی می کردند که از قاره های همسایه جدا شده بودند. سپس با کاهش سطح دریاها، رشد صفحات یخی قطب جنوب و تغییرات تکتونیکی بین 40 تا 34 میلیون سال پیش، بالکان به اروپای غربی متصل شد. فسیل‌ها نشان می‌دهند که این امر باعث شد پستانداران آسیایی، از جمله جوندگان و حیوانات سمی، به سمت غرب ماجراجویی کنند و به بالکان حمله کنند.

لینچ و همکارانش با افزودن به شواهد، تکه‌هایی از استخوان‌های فک حیوانی شبیه کرگدن را با قدمت 35 تا 38 میلیون سال در یک مکان فسیلی جدید در ترکیه کشف کردند. این فسیل احتمالاً قدیمی‌ترین سم آسیایی است که تاکنون در آناتولی کشف شده است و قدمت آن به یک شکستگی بزرگ حداقل 1.5 میلیون سال پیش برمی‌گردد که نشان می‌دهد پستانداران آسیایی در آن زمان از بالکان به اروپا راه یافته‌اند.

فسیل های باستانی فک کرگدن در ترکیهدندان های آسیایی بالایی برونش آسیایی

به گفته محققان، مسیر جنوبی اروپا از طریق کلیسای جامع بالکان احتمالاً برای حیوانات ماجراجو مناسب تر از عبور از عرض های جغرافیایی بالاتر از طریق آسیای مرکزی بود که در آن زمان از استپ های سرد و خشک تشکیل شده بود.

البته آنها در مقاله خود اشاره می کنند که جزایر مستقل بالکان در گذشته به این مسیر جنوبی مرتبط بوده و کنار هم قرار دادن قطعات این داستان صرفاً بر اساس فسیل های پستانداران است. برای ترسیم تصویر کامل تری از تنوع زیستی در بالکان در گذشته تلاش بیشتری می طلبد.

مقاله مرتبط:

بسیاری از تغییرات زمین شناسی که منجر به تشکیل بالکاناتولیا شد هنوز به طور کامل درک نشده اند. همچنین لازم به ذکر است که این مطالعه تنها یک تفسیر تیمی از شواهد فسیلی موجود است. در حالی که شواهد فسیلی از پستانداران ساکن جزیره و سایر مهره داران اغلب تکه تکه می شود، شواهد فسیلی غنی Balkanatolia فرصتی منحصر به فرد برای مستندسازی تاریخ شکل گیری و انقراض جزیره در طول زمان فراهم می کند.

این مطالعه در مجله Earth-Science Reviews منتشر شد.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما