گلایه مرکز توسعه تجارت الکترونیک از کسب و کارهای اینترنتی

[ad_1]

مرکز توسعه تجارت الکترونیک صبح روز شنبه 21 اسفند برای حمایت از مصرف کنندگان، فروشندگان و همچنین بهبود وضعیت قوه قضاییه در فضا. تجارت الکترونیکاین سیستم هوشمند را برای رسیدگی به شکایات در مورد تجارت اینترنتی و داوری جمعی آنلاین (CODR) معرفی کرد.

در این مراسم وزیر صمت، وزیر دادگستری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک و دیگر مقامات مرتبط با این روند حضور داشتند. تجارت الکترونیک تاثیر این سیستم در افزایش امنیت خرید آنلاین بر اساس این تصویر در کشور مورد تایید مراجع قرار گرفته است.

تعرفه شکایت بین 2 تا 20 درصد تعریف شده است

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وی در مراسم افتتاح سامانه هوشمند و داوری جمعی آنلاین (CODR) برای رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی، تعرفه رسیدگی به شکایات در این سامانه را بین دو تا 20 درصد مبلغ خرید تعیین شده با کمک این سامانه عنوان کرد. ، و اینکه اعتماد به تجارت الکترونیک افزایش یافته است.

«علی رهبری» سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات کسب‌وکارهای اینترنتی و قبلاً با استفاده از قضاوت جمعی آنلاین مردم (CODR) را برجسته کرد. خرید آنلاین کالا گفت: پس از جلب اعتماد به فروشگاه اینترنتی، در صورتی که در نهایت با مشکلی مواجه شدید، می توانید وارد قسمت Inmad سایت شده و شکایت خود را مطرح کنید.

راهی برای جلوگیری از سوء استفاده

«رضا فاطمی امین» وزیر صمت در این مراسم گفت:وزارت صمت با تمرکز مرکز توسعه تجارت الکترونیکسال هاست که در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) واحد رسیدگی به شکایات ایجاد شده و از سال گذشته واحد رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ایجاد شده است.

فاطمی امین گفت: این سامانه فرصتی را برای فروشگاه های اینترنتی برای ارائه خدمات بهتر و همچنین بهبود شرایط ثبت شکایات برای فروشگاه های اینترنتی ایجاد می کند. گفت.

همچنین اجرای جامع رتبه بندی در فروشگاه های الکترونیکی و فیزیکی را بر عهده دارد. وزارت صمت سال آینده اعلام شد.

از سوی دیگر، «امینه حسین رحیمی» وزیر دادگستری در این مراسم با اشاره به تخلفات گسترده در سفارشات اینترنتی، با تاکید بر اهمیت این سامانه در بهبود وضعیت، گفت: این سامانه موجب کاهش هزینه ها و افزایش سرعت شکایات می شود. پدر: همچنین مهمترین ضمانت اجرای رای دادگاه مجازی، لغو مجوز کسب و کار اینترنتی است که موجب احقاق حقوق متضرر می شود.

رهبری: به میزان اعتماد فروشگاه اینترنتی توجه کنید

در قسمت دیگری از مراسم رهبری کنید، اگر درجه اعتماد به نفس فروشگاه اینترنتی بسته شد، بهتر است گزینه پرداخت را در محل انتخاب کنید، وی گفت: در صورت بروز مشکل پس از خرید، مشتری می تواند به همان قسمت اعتبارنامه مراجعه کند. زندانی “گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید و مسیر شکایت را وارد کنید.”

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در خصوص تعرفه داوری گفت: تعرفه داوری بین دو تا 20 درصد شکایت است که باید ابتدا شاکی و در نهایت متخلف پرداخت کند و بنابراین از شکایت رسمی خودداری می شود. پیش از این نیز عده‌ای از تخریب یک کسب‌وکار گلایه داشتند و می‌گفتند: «در ضمن اگر رأی به نفع مصرف‌کننده نباشد، راه بر او بسته نمی‌شود و می‌تواند به مرجع رسیدگی مراجعه کند».

رهبری با اشاره به فعالیت 35 قاضی در این سامانه، گفت: به زودی نسبت شکایات به تعداد فروش افزایش می یابد، اما این سامانه برای رسیدگی الکترونیکی به شکایات و اختلافات پس از خرید است.

بر اساس اظهارات مطرح شده در این جلسه، در صورتی که کسب و کار اینترنتی یک هفته پس از ابلاغ رای داوری دسته جمعی مشکل را حل نکند، مجوز آن لغو می شود.

رسیدگی به شکایات از 3 تا 21 روز

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکاو همچنین اعلام کرد که در زمین است تجارت الکترونیک وی ادامه داد: مصرف کنندگان و خریداران محصول در صورت عدم رضایت از کجا شکایت کنند و چه مدارکی را برای شکایت آماده کنند دچار سردرگمی می شدند، مشکلات دیگری نیز وجود داشت که انتظار می رفت با راه اندازی این سامانه کاهش یابد.

رئیس سازمان توسعه تجارت الکترونیک اوزجان با بیان اینکه رسیدگی به شکایات ثبت شده در این سامانه چقدر طول می کشد، گفت: رسیدگی به شکایات از طریق این سامانه بین 3 تا 21 روز برنامه ریزی شده است.

رهبری به اجرای قانون اشاره دارد نماد اعتماد الکترونیکی وی حدود دو سال پیش درباره شرکت‌های خدمات پرداخت گفت: «مرحله دوم این الزام از آذرماه امسال آغاز شده است. ارائه دهنده پرداخت داشتن نماد الکترونیکی مشروط است».

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.