آیا بازیکنان ساوتهمپتون عمدا مصدوم شده اند؟ :: ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1811437 |
30 روز 1400 شهریور 12:37 |
2,721 بازدید |

یکی
نظرات

تحقیقات جالب در لیگ برتر

مصدومیت های متعدد بازیکنان ساوتهمپتون در نیمه دوم بازی های لیگ برتر توجه برخی رسانه ها را به خود جلب کرد.

یک بازیکن ساوتهمپتون در 14 بازی از 24 بازی این فصل لیگ برتر 60-70 است. او به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد.
مسابقات لیگ برتر به وحشیانه و فیزیکی بودن معروف است و این چیزی است که بارها و بارها در بازی های این لیگ تکرار می شود. با این حال، به نظر می رسد الگوی خاصی پشت این آسیب ها وجود دارد.
مطالعه ای توسط Athletic نشان می دهد که وقفه در بازی ممکن است بخشی از یک برنامه تاکتیکی گسترده تر باشد تا تصادفی.
وقتی یکی از کادر پزشکی ساوتهمپتون توسط داور فراخوانده می شود، مربی رالف هازن هوتل این فرصت را دارد که بازیکنانش را روی خط جمع کند و به آنها آموزش دهد.
این استراحت های کوتاه نه تنها به آنها زمان کافی برای راهنمایی تاکتیکی می دهد، بلکه بازیکنان اغلب از ژل ها و نوشیدنی های انرژی زا در طول خط استفاده می کنند.
ماهیت پرتنش و ظالمانه مرحله اول فوتبال انگلیس افت سطح عملکرد در دقایق پایانی مسابقه را اجتناب ناپذیر کرد.
آیا مصدومیت های متعدد در دقیقه 60 بازی ساوتهمپتون واقعا راهی برای غلبه بر این سقوط است؟

فیل هیوارد، یک فیزیوتراپ ورزشی در سطح جهانی که تا سال 2020 ریاست دپارتمان پزشکی گرگ ها را بر عهده دارد، از نظر پزشکی اثربخشی این مدل را تایید کرده است.
او به اتلتیک گفت: «آنها از ژل های انرژی استفاده می کنند که حاوی مالتودکسترین (نوعی کربوهیدرات) هستند و خیلی سریع وارد جریان خون می شوند. اثر آن پس از حدود 10 دقیقه در بدن مشاهده می شود. دلیل استفاده ما از این ژل ها این است که اگر می خواهید همان مقدار مالتودکسترین را از طریق نوشیدنی وارد بدن خود کنید، باید مقدار زیادی از آن را بنوشید.
هیوارد با اشاره به تاثیر این مواد بر عملکرد بازیکنان گفت: این ژل ها تمرکز و توانایی های خود را افزایش می دهند و به بازیکنان اجازه می دهند تا سطح انرژی خود را تا پایان بازی حفظ کنند. زمانی که من در کنار گرگ‌ها بودم، اکثر بازیکنان بین دو نیمه از این ژل‌ها استفاده می‌کردند، اما تا پایان بازی برای آنها کافی نبود.»
بخشی از برنامه مصدومیت ساوتهمپتون در نیمه دوم در اختیار بازیکنان هجومی است که بیشتر از بقیه تیم مستعد خطا هستند.
آدام آرمسترانگ مهاجم این تیم اعلام کرد که در سه بازی متوالی بین دقایق 62 تا 70 این فصل مصدوم شده و نیاز به درمان دارد. دیگر بازیکن خط حمله این تیم یعنی چه آدامز در این فصل و در همین مدت چندین بار مصدوم شد.
جالب اینجاست که حضور پزشکان در زمین در این مواقع به ندرت به تعویض به دلیل مصدومیت منجر می شد.
در حالی که سایر هم تیمی های خط طولانی ژل انرژی مصرف می کنند، بازیکن مصدوم ظاهراً در زمین تحت درمان است، اما در واقع در حال مصرف ژل خود و صحبت با کادر پزشکی است.
اما آمار نشان می دهد که این برش در همه بازی های ساوتهمپتون اتفاق نیفتاده است. به عنوان مثال با 4 گل عقب افتادن لیورپول، هیچ یک از بازیکنان این تیم نیاز به درمان نداشتند.
کارشناسان معتقدند این به این دلیل است که Hazenhotel معتقد است بازی از کنترل خارج شده است و هیچ مقدار ژل انرژی نمی تواند بازیکنانش را به بازی بازگرداند و نتیجه را تغییر دهد.

علاوه بر این، اگر ساوتهمپتون در دقیقه 60 تا 70 گل بزند یا گل بخورد، مصدومیتی در کار نخواهد بود که نشانه دیگری از عمدی بودن این اتفاق است.
در واقع این تایم اوت تنها زمانی برای ساوتهمپتون اتفاق می افتد که تعلیق بازی به نفع آنها باشد و این اتفاق مثبتی برای تیم تلقی می شود.
این مدل هم برای ساوتهمپتون جواب داد و هم نشد. آنها در این فصل 9 گل در 60 دقیقه به ثمر رسانده اند. با این حال آنها در همین مدت 14 گل هم دریافت کردند. هیوارد معتقد است که سابقه ضعیف دفاع سوم ساوتهمپتون تصادفی است، اما در هر صورت این نشانه مثبتی نیست.
اگر ساوتهمپتون واقعاً عمداً از بازیکنانش خواسته است که در یک زمان خاص خود را به زمین پرتاب کنند، از نظر اخلاقی مشکوک است. اما هیوارد معتقد است دیگر تیم های لیگ برتری دلیلی برای ناراحتی ندارند. در عوض، آنها را تشویق کرد که از موقعیت درس بگیرند.

هیوارد به اتلتیک گفت: “همه چیز در مورد خلاق بودن و انجام کاری است که می توان در چارچوب قوانین انجام داد.” آنها هیچ کار اشتباهی انجام نمی دهند زیرا بازیکن حق دارد از پزشک در زمین بخواهد تا آسیب های احتمالی را بررسی کند.
وی با تمجید از این مدل افزود: اگر در یک تیم بودم و این اتفاق را می دیدم فکر می کردم ایده خوبی است و باید از آن استفاده کنیم، بهتر است از آن درس بگیریم و تکرار کنیم تا اینکه از آن انتقاد کنیم.
در لیگی که کوچکترین برتری می تواند تعیین کننده باشد، ساوتهمپتون قطعاً می خواهد از قوانینی استفاده کند که بتواند به نفع آنها در این فصل باشد.

منبع: سالن ورزش

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما