یک سقف و دو هوا برای تعیین قیمت خودرو

[ad_1]

چندی پیش دبیر انجمن خودروسازان از ارسال لیست جدید قیمت خودرو به شورای رقابت خبر داد. در این لیست خودروسازان درخواست افزایش 35 تا 38 درصدی قیمت خودرو را داشتند. این لیست مدتی در انتظار شورای رقابت بود تا اینکه شورا به گزارش رسانه ها واکنش نشان داد.

بر اساس بیانیه روابط عمومی شورای رقابت، قیمت خودرو هر سه ماه یکبار افزایش نمی یابد. همچنین مدیرعامل این شورا از ارسال لیست قیمت خودرو از سوی سازمان حمایت خودداری کرد. به گفته وی، بررسی قیمت خودرو همچنان در مرحله کارشناسی است و وارد مرحله نهایی نشده است. وی در نهایت احکام شورای رقابت برای بازار خودرو را در مورد گمانه زنی ها در مورد آسیب مصرف کننده دانست. به گفته مدیر روابط عمومی شورای رقابت، در حال حاضر تمرکز این نهاد بر قیمت گذاری محصولات جدید توسط خودروسازان است.

تا زمان اعلام قیمت خودرو همه چیز معلق است!

خودروسازان در حال حاضر شرایط فروش فوری خود را تا زمان تعیین قیمت خودروهای جدید به حالت تعلیق در می آورند. اگر به وضعیت فروش اخیر سایپا نگاه کنید، وانت نیسان نیز با قیمت نامشخص به مشتریان عرضه شده است. به مشتریان همچنان فقط خودروهای مونتاژ چینی با قیمت ثابت و تاریخ تحویل زودهنگام ارائه می شود.

قیمت خودرو

جدا از شرایط فروش خودروسازان، فاز سوم سامانه یکپارچه نیز به تعویق افتاده است. این سیستم تا زمانی که خواسته‌های خودروسازان برآورده نشود، میزبان متقاضیان خواهد بود، به این معنی که افزایش قیمت 30 تا 40 درصد بعید است.

همچنین بخوانید: منتظر افزایش رسمی قیمت خودرو باشید!

بر اساس صورت های مالی این شرکت ها در نیمه دوم سال 1401 از خودروسازان درخواست افزایش قیمت شده است. مدتی است که قیمت فولاد و مواد پتروشیمی برای خریداران آزادانه محاسبه می شود. بنابراین خودروسازان ایرانی مواد داخلی را با قیمت آزاد خریداری می کنند و خودرو را به قیمت سهمیه ای می فروشند. اوایل و زمستان گذشته، خودروسازان درخواست افزایش 70 درصدی قیمت را داشتند. اما در جلسه شورای رقابت قیمت خودرو به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش یافت. طبق پیشنهاد اخیر خودروسازان، انتظار داریم شورای رقابت قیمت خودرو را کمتر از 20 درصد افزایش دهد.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.