یک سوم بیماران کووید-19 6 تا 12 تا 12 ماه پس از بیماری از علائم بهبود می یابند | دیجیاتو

[ad_1]

در مطالعه‌ای روی ۱۵۳ هزار نفر در دانمارک، محققان دریافتند که یک سوم بیمارانی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند، ۶ تا ۱۲ ماه پس از شروع بیماری حداقل یکی از علائم را داشتند. این مطالعه یکی از بزرگترین گروه های آلوده به کووید-19 را بررسی کرد اما هرگز در بیمارستان بستری نشد. با این حال، این مطالعه به عنوان یک پیش چاپ منتشر شد و مورد بازبینی همتایان قرار نگرفت.

محققان موسسه سرم خون دولتی دانمارک او برای ادامه کار و درک بهتر این بیماری به مطالعه این گروه ادامه داد. در پاسخ به نظرسنجی این موسسه، آنها دریافتند که علائمی که معمولاً برای چندین ماه بین بهبودی باقی می‌ماند، تغییر در حس بویایی و چشایی و احساس خستگی است.

از جمله این مطالعه شهریور 1399 تا فروردین 1400درست قبل از شیوع نوع Amicron انجام شد. از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 61000 نفر تقریباً 6، 9 و 12 ماه زودتر از 92000 نفر دیگر آزمایش کرونا مثبت داشتند. البته در این مدت تست PCR 92000 نفر دیگر منفی بود.

نتایج مطالعه

بطور کلی، 29.6 درصد از بین افرادی که کرونر مثبت بودند، حداقل یک علامت از بیماری را برای 6 تا 12 ماه پس از عفونت داشتند، در حالی که 13 درصد از افراد شاهد بود. بیش از 50% افراد مبتلا به کرونا در این دوره مشکلات روحی و جسمی مرتبط با خواب یا مشکلات شناختی را تجربه کردند، در مقایسه با 11.5 درصد از گروه کنترل.

تاثیر کرونا بر مشکلات شناختی

همچنین مشخص شده است که اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به کووید-19 بسیار شایع است. محققان خاطرنشان کردند که نتایج این مطالعه نشان داد قاعده سازان آنها باید مسیر طولانی کووید-19 را در نظر بگیرند و آن را در برنامه های خود بگنجانند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) کرونا طولانی مدت را اعلام کرده و آن را به عنوان وضعیت پس از کووید-19 معرفی می کند. علائم شامل خستگی، تنگی نفس و سایر علائم کووید-19 است که سه ماه پس از عفونت اولیه ایجاد می‌شود و حداقل دو ماه طول می‌کشد. سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که بین 10 تا 20 درصد از کسانی که بهبود می یابند به این عارضه مبتلا هستند و برای درک بهتر این وضعیت به مطالعات بیشتری نیاز است.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما