این مقاله بحث برانگیز را بخوانید و درباره پارکت لمینت آرتا بیاموزید

البته مدلهایی از این انواع پارکت وجود دارد که با چوب، پلاستیک و پلیمر ترکیب میشود. 11. در مبل های استیل با توجه به اینکه چوب، بخش عمده ای از مبل را تشکیل میدهد، در انتخاب جنس چوب بخصوص در بخش های منبت کاری شده باید دقت بالایی بخرج داد. مهمترین تفاوت پارکت آرتا با سایر پارکتهای چوبی، این است که به جای چوب، از الیاف چوب فشرده یا HDF ساخته شده است، که این امر باعث مقاومت و طول عمر بالای این پارکت است. علت این برتری دوام بسیار بالای آن در برابر آب، دما و رطوبت است که بر اثر تماس با هریک، هیچگونه تغییری در آن ایجاد نخواهد شد. پارکتهای کف، از محصول چوب به مرحله تولید میرسند که به دلیل برخی مراقبتها در نگهداری آن و همچنین قیمت بالای آن امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه گروه صنعتی آرتا پیشرو در صنعت ساخت پارکت لمینت با استفاده از آخرین تکنولوژی روز جهان می باشد. از چوب درختان متفاوتی از جمله بلوط، کاج، افرا، بامبو و زبان گنجشک برای ساخت پارکت استفاده می شود. در این فصل می خواهیم برایتان از تفاوت پارکت و لمینت و کف پوش های PVC گفته و چگونگی نصب آن ها را آموزش دهیم.

  • کاربرد پارکت لمینت در آموزشگاه ها
  • پارکت زیگزاگ
  • خدمات پس از فروش
  • کفپوش موزاییک پارکت

در هنگام نصب ، فرد نصاب باید پس از تخلیه اتاق و آماده کردن کف آن، زیرسازی را آغاز کند و معمولا توصیه می شود که برای همسان سازی دمای تایل های پارکت لمینت با محیط، جعبه ها و بسته های حاوی آن را برای مدت ۴۸ ساعت در آن فضا بگذارند و بعد اقدام به نصب تایل ها در کنار شود. با این کار می توان ظاهر براق کف پارکت را بازیابی کرد و برای طولانی مدت حفظ کرد. زیبایی پارکت کف بیشتر با اجرای یکدست و یکرنگ آن بر روی کل فضا خود را نمایان خواهد کرد . در مجموع هر چه AC لمينت بالاتر باشد کمتر خش بر مي دارد، استاندارد AC3 براي منازل مسکوني که معمولا با کفش روي آن تردد نمي شود مناسب است، استاندارد AC4 براي منازل مسکوني، فضاهاي اداري و فروشگاهي که همه با کفش تردد مي کنند مناسب است. در مراکز تولید پارکت لمینت، از روغن های صنعتی، اشعه UV و فرچه کاری های خاصی جهت تولید و فشرده کردن لایه های این کفپوش چوبی استفاده می شود که در نهایت قطعات آنها با کیفیت مناسب آماده شده و روانه بازار می شود. اما اگر بخواهیم تفاوت این دو را به صورت خلاصه بیان کنیم، میتوان به تفاوت آنها در نحوه ی نصب، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر اجسام نوک تیز و دوام و قیمت و تعویض و طرح و زیبایی و نگهداری اشاره کرد.

در عصر دانش، متخصص پارکت لمینت آرتا

اما به مرور آسیبپذیری و تغییر شکل چوب در برابر رطوبت موجب شد به فکر کفپوش دیگری بیفتند. شستشوی روزانه کف پارکت با آب و مواد شیمیایی، به مرور زمان زیبایی و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهد. در نتیجه هم به کف اصلی آسیب میزند و هم نمیتوان آنها را چند بار استفاده کرد. تمامی مزایای پارکت به کیفیت آن بستگی دارد؛ به همین علت هرچه کیفیت پارکت بالا باشد مزایای بیشتری دارد و در نتیجه قیمت بیشتری دارد. 6 لمینت و پارکت در برابر ضربه مقاوم تر بوده و به همین علت بر اثر قرار گرفتن وسایل سنگین بر رویشان کوبیده یا له نمیگردند، در حالی که کفپوشهای پلاستیکی چنین ضخامتی ندارند. هرچه سطح زیرین صاف تر باشد، کیفیت اجرا بیشتر بوده و در زمان راه رفتن بر روی لمینت، صدای جیر جیر ایجاد نخواهد شد. پارکت ها صفحات نازک چوبی و لایه های مسطحی هستند که برای کاور کردن سطح زمین استفاده می شوند. انواع پارکت لمینت آرتا از رنگ های روشن و ساده که مناسب فضاهای کوچک و کم نور می باشند تا رنگ های تیره و گرم که برای فضاهای رسمی و بزرگ تر مناسب هستند، تولید شده است. در واقع اگر چه پارکت های ترک قیمت بالایی نسبت به نمونه های داخلی دارند اما این پارکت ها نسبت به نمونه پارکت های آلمانی با قیمت مقرون به صرفه ای و کیفیت مناسب عرضه می شوند.

این است سریع رویکرد حل کردن یک مشکل با پارکت لمینت آرتا

اولین کارخانه پارکت سازی در سال ۱۳۳۹ در سوئیس افتتاح شد؛ این کارخانه با استفاده از درختان جنگل های گرگان و گنبد ایران بهترین محصولات را به بازار عرضه کرد. نمایندگی پارکت لمینت آرتا، عرضه کننده بهترین نوع پارکت لمینت ایرانی است که توانسته بخش بزرگی از نیاز کشور به اینگونه محصولات را برطرف کند. در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع پارکت در کشور به تفکیک استان آمده است . در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع پارکت در کشور به تفکیک استان آمده است . بنابراین، شما بایستی تعداد محاسن و معایب محصولات را در کنار هم قرار داده و با یک مقایسه سریع، محصول موردنظر را انتخاب کنید. بنابراین اگر قصد دارید قسمتی از منزل را با پارکت لمینت بپوشانید، حداقل ضخامت مورد نیاز برای هم باد شدن با سایر سطوح ، با فرض استفاده از یک لایه فوم زیر سازی در زیر آن، برابر ١٠ میلیمتر می باشد. در این قسمت، نتیجهای از تمامی مزایا و معایب را ذکر کردهایم.

کفپوش پلاستیکی معایب زیادی دارد و با محیط زیست سازگار نیست. برای مثال، از آن جهت که پارکتها یک عایق فوقالعاده برای صدا و حرارت هستند، یکی از معایب پارکت آرتا این است که خیلی مناسب سیستم گرمایش کف نیست و ممکن است از محل کلیک ها درز باز کند. یکی از کف پوش هایی که در همان ابتدا بسیار مورد استفاده قرار گرفت و با سلیقه خیلی از افراد جور شد، پارکت بود. دارای ۱۰ رنگ و طرح متفاوت و چشم نواز پاسخگوی سلیقه شما عزیزان می باشد. در آخر ۱۰ درصد به عنوان پرت مصالح به مساحت بدست آمده اضافه کنید تا مساحت کل بدست آید. شرکت آرتا برای جلب رضایت و کسب اطمینان کامل شما مشتریان عزیز در هنگام خرید پارکت لمینت آرتا ، این برند لمینت ایرانی اقدام به گارانتی کردن محصولات خود و اعطای برگه ضمانتنامه ۱۰ ساله برای مصرف کنندگان در محیط مسکونی و ۵ ساله در محیط های اداری نموده است . گاهی هنگام نصب کف پوش لمینت، بین این لایه و کف زمین، یک لایه فوم و یا مواد مشابه بکار می برند.

گروه صنعتی آتا در سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را با نام آرتا موکت و در زمینه تولید پوشش های کف آغاز نموده که طی ۳۰ سال گذشته موفق شد به عنوان برند برتر و مطمئن در ایران و آسیا مورد توجه قرار گیرد. 4 کفپوش PVC مانند پارکت با چسب به کف متصل میشود. پارکت لمینت کف با الهام از پارکت چوبی و با استفاده از تکنولوژیهای مدرن تولید میشود. بنابراین توصیه می شود کف پارکت خود را به صورت دوره ای جلا دهید تا زیبا و جدید بماند. اجازه ندهید هر نوع مایع حتی آب به مدت طولانی باقی بماند چرا که مایع می توان به لایه محافظ لمینت و پارکت نفوذ کرده و لکه ایجاد کنید که تنها راه برطرف کردن لکه های عمقی کفسابی لمینت است .مایع اضافی را با یک پارچه که رطوبت را خوب جذب می کند جمع کنید و سپس رطوبت باقی مانده را با دستمال دیگر کاملا خشک کنید . اگر چه لمینت در برابر خراش مقاوم تست اما اگر اجازه دهید تا گرد و خاک و کثیفی خشک روی آن باقی بماند خراش ایجاد می کند .خاک های اضافی،مو، و هر چیز دیگری می تواند خراش ایجاد کند .حتی وقتی بخواهید جارو کنید، نوع جارو نیز بسیار مهم است از جاروهای با موهای برسی استفاده نکنید چرا که به کفپوش لمینت یا پارکت شما اسیب می زنند.با یک جاروی نرم در جهتی که قطعات پارکت و لمینت فرش شده است جارو کنید تا کثیفی های داخل شیار را هم از بین ببرد.اگر آب یا مایع دیگری برروی لمینت یا پارکت ریخته شد سریعا آن را با یک دستمال ابری یا اسفنجی تمیز کنید و خشک کنید .

تاریخچه پارکت آرتا رد شد

به دلیل سفت و سخت بودن چوب درخت راش، پارکت آن هم از استحکام بالایی برخوردار است و به زحمت روی آن خط و خش می افتد. این برش نسبت به سایر برشها از تنوع و تغییرات بیشتری برخوردار است. اگر قصد خرید پارکت دارید، پارکت چوب راش را انتخاب کنید، چراکه از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. شما عزیزان خریداران محترم میتوانید برای خرید ویلای معرفی شده و یا دیگر ویلاهای مشابه در خزرشهر جنوبی چه در بافت جدید و یا بافت قدیم و شهرک دریاکنار برای خریدی به یاد ماندنی با تیم املاک ویلای من درشهرک دریاکنار به آدرس شهرک دریاکنار خ اول نبش کوچه هفتم به مدیریت محمد علیزاده کارشناس فروش ویلا در منطقه به ویلای دلخواه خود برسید. اگر بین سطح تمام شده پارکت لمینت و سطح کفپوش مجاور آن (به عنوان مثال سرامیک) اختلاف ارتفاع وجود نداشته باشد یا به عبارت دیگر این دو هم سطح باشند، از میانه برای پرکردن فضای خالی بین دو کفپوش استفاده می شود. مقاومت چوب درخت گردو بالا است و حتما شما هم نمونه هایی از محصولات چوبی ساخته شده با این چوب را دیده اید. عرض) و مساحت قسمت هایی از اتاق که شکل نامرتب دارند را به آن اضافه کنید.

میانه یک تکه چوبی یا فلزی نازک است که علاوه بر پر کردن درز انبساط، باعث زیبایی بیشتر لمینت، افزایش استحکام و جلوگیری از آسیب لبه های آن می شود. تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت لمینت های موجود در بازار در حال حاضر ٨ میلیمتر و هر تایل لمینت به ابعاد ۱۲۹۰ در ۱۹۱ میلیمتر (معادل ۱۲۹ در ۱۹/۱ سانتی متر) می باشد. همچنین در هر بسته لمینت ۸ تایل با ابعاد ذکر شده قرار دارد. همچنین مقاومت لمینت نسبت به آب و ضربه، بیشتر از پارکت های قدیمی می باشد (البته لمینت نیز در برابر تماس مستقیم با آب دارای مقاومت کمی است و باید از پاشش مستقیم آب بر روی آن تاجایی که امکان دارد خودداری نمود). انتخاب نوع پارکت چوبی بر اساس دیزاین و معماری پروژه تعریف میگردد. ایمنی تعریف شده برای پارکت نسبت به سرامیک ها بیشتر می باشد. در واقع لمینت ها یکی از انواع کفپوش ها هستند که از چندین لایه چوب فشرده ساخته می شوند اما پارکت ها مستقیما از چوب درخت ها تهیه می شوند.

گام‌های آسان برای پارکت لمینت آرتا از اهداف

اما اگر بودجه ی محدودی داشته و با توجه به موقعیت محلی که از آن استفاده می کنید ضدآب بودن و نگهداری آسان، ضدحریق بودن محصول برایتان یک اصل مهم و اساسی است، کفپوش های وینیل یا پی وی سی گزینه ی مناسبی برای شماست. کنده های انتخاب شده به قطعات نه چندان هموار برش میخورند. برای برش از روشهای مختلفی استفاده میشود که هر یک بر کیفیت و قیمت تخته ها اثرگذار است. ثانیا اینکه پارکتهای چوبی انواع مختلفی دارند. در حقیقت لمینت از مواد مختلفی ساخته می شود که یکی از آن ها چوب می باشد. لمینت ها از محبوب ترین و پر فروش ترین کفپوش ها هستند که به دلیل مزایایی مانند قیمت پایین، نصب آسان، مقاومت بیشتر در برابر آب بسیار رایج شده اند. یک کارخانه معتبر برای حفظ آوازه خود، همواره عامل میزان افزایش فروش خود را کیفیت محصولات خود میداند. پارکت لمینت آرتا محصولی از شرکت آرتا که از اواخر دهه 50 فعالیت خودرا آغاز نمود و با سیاست های رو به پیشرفت خود سبد تولیدات خودرا روز به روز افزایش داد، به گونه ای که در حال حاضر در مواد پتروشیمی ، ورق ام دی اف ، ورق اچ دی اف ، پارکت لمینت و بسیاری از دیگر از محصولات مرتبط با دکوراسیون حرفی برای گفتن دارند و جزو باکیفیت ترین محصولات در این حوزه میباشند.

میتوانیم از ویژگی دیگر پارکت ارزان قیمت به این موضوع اشاره کنیم که در مکان هایی که از سیستم گرمایش از کف استفاده می شود لازم است از فوم های مخصوص این سیستم که از جنس چوب پنبه طبیعی یا فوم سایلنت دارای لایه آلومینیوم استفاده نمائید محلی که دارای سیستم گرمایش از کف است قبل از نصب پارکت لمینت باید توسط این سیستم گرم شود تا رطوبت و نم موجود در کف کاملا برطرف گردد به مدت هفتاد و دو ساعت باید درجه حرارت را در بالاترین میزان قرار داد و در این حین نباید درجه را کاهش داد پس از هفتاد و دو ساعت به تدریج حرارت را کاهش دهید. دمای محیط قبل از نصب، حین نصب و هنگام استفاده از لمینت باید ١۶ الی ٢٢ درجه سانتی گراد بوده و رطوبت محیط باید ۴٠ الی ۶٠ درصد باشد. سطح اول از جنس سرامیک کاغذی است و تا حدودی ضد آب است. حداکثر ناهمواری سطح زیرین نباید بیش از ۲ میلیمتر در هر متر باشد.

در این مطلب به ذکر توضیحاتی در مورد انواع پارکت لمینت و ویژگیهای مهم آن میپردازیم. معمولا از چوب درختانی مانند بلوط، افرا، راش، گردو و گیلاس برای تولید انواع پارکت لمینت استفاده می شود. ان دسته از کفپوشهایی که به صورت کامل از چوب درختان ساخته میشوند را پارکت و کفپوشهایی که ترکیبی از چوب درختان، تخته سهلا و خردههای چوب هستند را لمینت مینامند. سپس تخته های برش خورده درجه بندی میشوند. پولیش و لاک زدن پارکت راهی برای از بین بردن این آسیب های معمولی است که به کفپوش وارد می شود. در صورتی که در نگهداری پارکت لمینت دقت لازم را به کار گیرید، به راحتی می توانید تا چندین سال از این محصول استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید که این عایق بهتر عمل کند می توانید از نصاب لمینت بخواهید که از ۲ لایه فوم استفاده کند. دو طرف هر یک از تایل های پارکت لمینت، دارای برجستگی ها و فرورفتگی هایی هستند که به آن کلیک می گویند و هنگام نصب هر کدام با دیگری قفل می شوند و به این ترتیب تایل ها چسبانده شده و بعدها در صورتی که خواستید از آن مکان بروید، می توانید براحتی تک تک تایل ها را جدا کرده و با خود به محل جدید ببرید و مجددا بهم وصل کنید.

  • مقاوم در برابر حرارت و آتش غير مستقیم (خاکستر سیگار)
  • طرح شلوغ
  • جذابیت طبیعی با وجود چوب واقعی
  • نمایندگی پارکت آرتا در تبریز
  • قیمت بسیار بالا
  • ساخت کشور: ایران/تحت لیسانس بلژیک
  • پارکت مناسبمان را انتخاب کنیم؟
  • در مقابل ضربه و خش استحکام بالایی داشته باشند

در برخی از فروشگاه ها کف پوش هایی چسبی با ضخامت ۲ میلیمتر و با طرح چوب به نام لمینت ارائه می شوند که منظور ما این نوع کف پوش ها که دارای قیمت بسیار کمتری می باشند، نیست. پارکتهای لمینت کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و به همین منظور افراد زیادی این نوع پارکت را در طراحی دکور منزلشان استفاده میکنند که در این موقعیت بهتر است اطلاعات کافی در مورد پارکتهای لمینت داشته باشید و حتما چندین نمونه پارکتهای لمینت را مشاهده کنید. مراحل تولید پارکت لمینت کمی طولانی تر از تولید پارکت چوبی است به این دلیل که قطعات آن، از چندین لایه فشرده چوب ساخته می شوند و از معمولا سه یا چهار لایه دارند، که لایه بیرونی دارای طرح و شکل ظاهری پارکت لمینت است و بسیاری از افراد هنگام خرید لمینت در واقع به طرح لایه بیرونی نگاه می کنند. کفپوشهای (Polyvinyl chloride) یا کفپوش پی وی سی از چندین لایه مختلف همچون PVC و فایبرگلاس (Fiberglass) تشکیل شدهاست. ۸ – به دلیل چگالی بسیار بالا و لایه های مختلف آن ، از نفوذ حشرات و موریانه جلوگیری خواهد کرد . برش ریفت (Rift sawn): کنده درخت در زوایی مختلف برش میخورند.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون