سومین تراشه گرافیکی DG2 اینتل ممکن است با 256 فایل اجرایی عرضه شود – Zomit

[ad_1]

یکی از کاربران توییتر به نام KOMACHI با انتشار پستی از انتشار وصله‌هایی خبر داد که به سومین GPU DG2 در کتابخانه به‌روزرسانی سیستم گرافیکی اینتل برای لینوکس (IGSCU FU) اشاره می‌کنند. پردازنده گرافیکی به صورت SOC 3 کدگذاری شده است و ظاهراً به ۲۵۶ فایل اجرایی (۱۲۸×۱۶ هسته Xe) مجهز شده است.

intel-dg2-gpus

اینتل DG2 SOC3

به گفته Videocardz، اگرچه سومین پردازنده گرافیکی DG2 اینتل بین SOC1 و SOC2 قرار گرفته است، اما دلیل نام رمز SOC3 را می توان به انتشار دیرهنگام این پردازنده گرافیکی نسبت داد.

این اولین اطلاعاتی نیست که از سومین پردازنده گرافیکی DG2 اینتل به بیرون درز کرده است. زیرا در سپتامبر 2020، یک شماتیک برد مدار چاپی (PCB) حاوی 384 واحد قابل اجرا و اطلاعات GPU DG2 به بیرون درز کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که اینتل هنوز تصاویر رسمی از تراشه های SOC و SOC2 را منتشر نکرده بود و عواملی مانند ابعاد قالب مشخص نشده بود.

طبق اطلاعات قبلی، این پردازنده گرافیکی اینتل که قرار است با 384 واحد قابل اجرا ارائه شود، در واقع همان SOC3 با 256 هسته است. ما فرض می کنیم که ابعاد قالب باید حدود نیمی از SOC1 (بین 190 تا 200 میلی متر مربع) باشد.

intel-dg2-gpu-family

خانواده پردازنده گرافیکی اینتل DG2

مشکل این است که اینتل در هیچ یک از اسلایدهایی که اخیراً اعلام شده است، SOC3 را ذکر نکرده است. البته، تیم آبی قبلاً 256 واحد مدیریت را به عنوان SKU3 Mobile لیست کرده بود. اما این واحد به وضوح متعلق به پردازنده گرافیکی SOC1 بود.

نسخه سوم پردازنده گرافیکی DG2 را می توان انتخاب خوبی برای Arc A500 دانست. این نسخه که به نیمی از هسته های SOC1 مجهز شده است، احتمالاً عملکرد RTX 3060 یا RX6600 را ارائه می دهد.

اینتل اخیرا نوع جدیدی از GPU DG2_G12 را به پردازنده گرافیکی i915 خود اضافه کرده است. ممکن است شایعه شود که این زیرپلتفرم همان SOC3 است. همچنین باید توجه داشت که برنامه اینتل برای نسخه SOC3 ممکن است حذف شده باشد و وصله‌ای که در کتابخانه به‌روزرسانی سیستم گرافیکی اینتل (IGSCU) مشاهده می‌شود، صرفاً یک وصله استفاده نشده برای یک GPU غیرمنتشر است.

در نهایت لازم به ذکر است که اطلاعات فاش شده ثابت می کند که هنوز ابهامات زیادی در مورد پردازنده های گرافیکی Arc Alchemist وجود دارد و باید منتظر افشای کامل آن در 4 ماه آینده باشیم تا متوجه شویم.

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما