آشنایی با 8 مورد از کاربردی ترین تنظیمات در iOS 15

[ad_1]

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و تحریریه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

iOS 15 ویژگی های جدیدی را برای کاربران آیفون معرفی کرد که دسترسی آن ها را تا حد زیادی بهبود بخشید. با توجه به محبوبیت گوشی های اپل موسوم به آیفون و پیشرفت چشمگیر فناوری در سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه ها، قیمت این گوشی ها آنقدر که به نظر می رسد بالا نیست و کاربردهای آن ها این دستگاه ها را ارزشمند می کند. اگر قصد خرید یکی از سری های جدید آیفون را دارید، این مقاله اطلاعات کاملی در مورد iOS 15 در اختیار شما قرار می دهد.

یک- اینترنت را برای پشتیبان گیری خودکار خاموش کنید

هنگام پشتیبان گیری از دستگاه و برای جلوگیری از تمام شدن بسته اینترنت خط از روش زیر استفاده کنید. به تنظیمات بروید و Apple ID را باز کنید. icloud و سپس icloud backup را انتخاب کنید، گزینه backup over cellular را در این قسمت غیرفعال کنید. این گزینه برای آیفون 12 و آیفون 13 موجود است. سری جدید آیفون که در ادامه با جزئیات بیشتر به آن می پردازیم، به دلیل اضافه شدن دسترسی کاربردی به گوشی، بسیار حرفه ای است. علاقه مندان به تولید محتوا باید این گوشی هوشمند را در اولویت قرار دهند. دوربین حرفه ای آیفون 13 به شما امکان می دهد تصاویر با کیفیت HD بگیرید و آن را به انتخابی عالی برای تولید محتوای حرفه ای تبدیل می کند.

2- مانیتورینگ را در iOS 15 ببندید

نظارت کار دیگری است که باید انجام دهیم. در قسمت تنظیمات وارد بخش حریم خصوصی شوید. گزینه دوم به نام Monitoring را وارد کنید. می‌توانیم گزینه Allow app to request trach را غیرفعال کنیم. این خیلی راحت نیست و ما را بدون دسترسی به بسیاری از سایت ها رها می کند.

می توانید به صورت دستی برنامه هایی را که فکر می کنید به اطلاعات شخصی شما نیاز ندارند غیرفعال کنید. به این ترتیب دسترسی شما به اپلیکیشن های مورد نیاز شما محدود نخواهد شد. به عنوان مثال فیس بوک یکی از اپلیکیشن هایی است که اطلاعات شخصی آنها را به کسانی که قصد ارسال تبلیغات دارند می فروشد و iOS 15 با ایجاد این امکان از بروز این مشکلات جلوگیری کرده است. برای استفاده بیشتر از آخرین نسل گوشی های اپل، توصیه می کنیم قیمت آیفون 13 پرو مکس را بررسی کرده و آن را امتحان کنید. این گوشی حداکثر امکانات آیفون را در اختیار شما قرار می دهد و ارزش خرید دارد.

3- آدرس IP را مخفی کنید

هر آیفون یک شناسه یا IP دارد که با ورود به یک سایت جدید آن را با هویت خود وارد می کنیم و این شناسه شامل اطلاعات شخصی گوشی ما می شود. در واقع IP یکی از مواردی است که باید از آن محافظت کنیم و اجازه ندهیم کسی آدرس یا اطلاعات دیگری را پیدا کند. اگر IP ثابت یا شناسه ثابت داشته باشیم به راحتی می توان ردیابی کرد. بسیاری از افرادی که در کشورهای اروپایی یا آمریکایی زندگی می کنند برای شناسایی آی پی خود از فیلترشکن استفاده می کنند، بنابراین هر بار که وارد سایت جدیدی می شوند، هویت جدیدی در سایت ثبت می شود و هیچکس نمی تواند به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا کند. IOS 15 سیستم جدیدی را برای حل این مشکل به ارمغان می آورد و ما می توانیم IP خود را هنگام ارسال ایمیل یا ورود به سایت مخفی کنیم.

برای اعمال تنظیمات باید به قسمت تنظیمات رفته و در قسمت ایمیل صفحه را به پایین اسکرول کرده و در قسمت حفاظت از حریم خصوصی گزینه را فعال کنید. این گزینه به محافظت از حریم خصوصی ما در iOS 15 کمک می کند. به این ترتیب وقتی با یک ایمیل ثبت شده در مرورگر گوگل وارد هر سایتی می شویم، سایت دیگر نمی تواند به اطلاعات شخصی ما دسترسی داشته باشد.

4- داده تلفن همراه را خاموش کنید

این گزینه از اینترنت خطی استفاده می کند. در واقع، زمانی که عکس‌های شما در iCloud ذخیره می‌شوند و می‌خواهید آنها را ببینید، به غیر از Wi-Fi که به بازیابی عکس‌ها کمک می‌کند، از خط اینترنت شما نیز استفاده می‌شود. این گزینه را خاموش کنید. به تنظیمات بروید، سپس به Photo بروید و داده تلفن همراه را خاموش کنید تا اینترنت شما تمام نشود.

5- خط اینترنت را برای درایور icloud خاموش کنید

برای خاموش کردن این گزینه، وارد تنظیمات شده و سپس سلولار را انتخاب کنید و درایور icloud را غیرفعال کنید تا فقط از Wi-Fi برای آپلود داده ها در iCloud استفاده کنید.

6- محل

افراد زیادی هستند که خدمات موقعیت مکانی را برای کاهش مصرف اینترنت خاموش می کنند. در iOS 15 سرویس های GPS بسیار کم مصرف هستند و نیازی به خاموش کردن مکان ندارید. آنچه باعث گرم شدن بیش از حد باتری شما می شود، برنامه هایی هستند که به موقعیت مکانی دسترسی دارند. می‌توانید برنامه‌هایی را که به موقعیت مکانی نیاز ندارند محدود کنید و دسترسی آنها به مکان را مسدود کنید. به عنوان مثال، برنامه ای مانند ماشین حساب نیازی به دسترسی به موقعیت مکانی ندارد، که فقط هزینه تلفن را کاهش می دهد. وارد تنظیمات شوید و سپس به بخش حریم خصوصی بروید، سرویس موقعیت مکانی را روشن کنید. در اینجا لیستی از برنامه های مختلف است که از موقعیت مکانی شما استفاده می کنند.

7- بسته شدن خودکار تب ها در سافاری

هنگامی که Safari را باز می کنید، به طور خودکار چندین تب را به عنوان پیشنهاد باز می کند تا بتوانید از آن به روشی که نیاز دارید استفاده کنید. نیازی به چنین سیستمی نیست زیرا می توانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید. هر بار که Safari را باز می‌کنید، یک سری تب‌ها را باز می‌کند که به آن‌ها نیاز ندارید، و اگر از آنها اطلاعی نداشته باشید، ممکن است بعد از چند سال احساس کنید که دستگاه شما دچار تاخیر یا کندی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است ابتدا اجازه ندهید این تب ها ایجاد شوند. به تنظیمات بروید. در قسمت Safari گزینه Close Tabs را انتخاب کنید. می توانید زمان بسته شدن این برگه ها را انتخاب کنید.

8- به روز رسانی برنامه پس زمینه

هنگامی که این گزینه فعال باشد، برنامه هایی که برای مدت طولانی استفاده نکرده اید یا حتی باز کرده اید، گهگاه شروع به به روز رسانی می کنند و در واقع دائماً از اینترنت شما استفاده می کنند. با تنظیم این گزینه برای استفاده از وای فای، خط اینترنت شما را از دانلود این برنامه ها محافظت می کند. تنظیمات را وارد کنید؛ General را انتخاب کنید و در بازخوانی برنامه پس‌زمینه، تنظیمات را روی زمانی که به Wi-Fi متصل هستید تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که می‌توانید هر برنامه‌ای را که نیاز دارید به‌صورت دستی باز کنید یا برنامه‌هایی را که نیازی به به‌روزرسانی ندارند، به‌صورت دستی ببندید.

امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید بیشترین بهره را از آیفون خود ببرید.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما