ارزش بازار فیسبوک از زمان تغییر نام – زومیت به 500 میلیارد دلار کاهش یافته است

[ad_1]

مارک زاکربرگ او واقعاً همه چیز را در متوارس می بیند. مدیر عامل متا معتقد است که دنیای مجازی و اشتراکی آینده فناوری خواهد بود. سال گذشته شاهد تغییر نام فیسبوک به متا بودیم. حالا بعد از این تغییر نام چه اتفاقی برای این شرکت افتاد؟ گزارش جدید حاکی از آن است که متا پس از این اقدام 500 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

همانطور که New York.com گزارش می دهد، کاهش یک میلیارد دلاری ارزش کالا از زمان تغییر نام تجاری این شرکت، باعث شده است که این برند در جایگاه ششم بزرگ دنیا در رتبه یازدهم از نظر ارزش بازار قرار گیرد، به طوری که شرکت هایی مانند Nvidia و Tensent در حال حاضر پیشروی بالاتری در بازار دارند. بازار نسبت به متا

اکثر مسائل متا به دلیل تغییر نام شرکت ایجاد نمی شود. بلکه تا حدودی نتیجه تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی اپل است که در iOS 14 معرفی شده است. این تغییرات به کاربران iOS اجازه می دهد تا از تبلیغات هدفمند اجتناب کنند و از ردیابی رفتار برنامه جلوگیری کنند. متا گفت که این تغییر درآمد تبلیغاتی شرکت را در سال جاری 10 میلیارد دلار کاهش می دهد. این خبر همچنین ارزش بازار این شرکت را 232 میلیارد دلار در یک روز کاهش داد.

در زیر نموداری از تعداد کاربران فعال روزانه فیس بوک در بازه های زمانی مختلف آورده شده است.

نمودار روزانه کاربران فعال فیس بوک

گوگل برای سیستم عامل اندروید خود رویکردی مشابه اپل را با ارائه جعبه ایمنی حفظ حریم خصوصی در پیش گرفته است. اما سیاست های این غول جستجوی اینترنتی به سختی اپل نیست و حداقل تا دو سال آینده اجرا نخواهد شد.

همچنین فیسبوک در آخرین گزارش درآمد خود صحنه ناخوشایندی را ارائه کرد. زیرا برای اولین بار در سه ماهه پایانی سال 2021 شاهد کاهش تعداد کاربران روزانه این شبکه اجتماعی بودیم که باعث شد ارزش سهام آن 20 درصد سقوط کند. علاوه بر این، صنعت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (Reality Labs) که یکی از واحدهای مهم این شرکت است، در سال 2021 با زیان 10.2 میلیارد دلاری مواجه خواهد شد.

مقالات مرتبط:

مشکل دیگر متا این است که در حالی که بسیاری از شرکت ها می خواهند وارد متا دامنه شوند، اکثر کاربران عادی نسبت به آن بی تفاوت هستند. Metawares Web 3.0 و NFT می توانند شرکت هایی را که به دنبال سرمایه گذاری در این فناوری ها هستند هیجان زده کنند. با این حال، بسیاری از مردم در بهترین حالت نسبت به این کلمات بی تفاوت و در بدترین حالت عصبانی هستند. حتی ثبت اختراع فناوری تبلیغات ردیابی چشم در Metavars کمکی به بهبود وضعیت متا نکرد.

ارزش بازار این کالا همچنان 561 میلیارد دلار است. درآمد سه ماهه چهارم این شرکت در سال گذشته 33.76 میلیارد دلار بود که تقریباً 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و تعداد کل کاربران فعال روزانه در کل برنامه های شرکت کمی افزایش یافت. بنابراین مین فریم این برند مشکل خاصی ندارد; اما متاوارز ممکن است آنقدر که زاکربرگ فکر می‌کند ایده‌ای انقلابی نباشد.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما