مطالعه جدید: عود دو زیرگروه مختلف آمیکرون ممکن است اما نادر |

[ad_1]

مطالعه محققان دانمارکی احتمال ابتلا به دو نوع مختلف از ویروس را نشان می دهد. کرونا میکرون این خیلی بد است BA.1 و BA.2 وجود دارد، اما چنین وضعیتی به ندرت اتفاق می افتد.

هنگامی که Corona Amicron در اواخر سال 2021 جهان را شوکه کرد، بیشتر موارد این گونه مربوط به یکی از زیرگونه های آن به نام BA.1 بوده است. با این حال این پایان ماجرا نبود و زیر مجموعه جدیدی از Amicron در اوایل سال 2022 در بسیاری از کشورها مشاهده شد. این پایین است BA.2 نامیده میشود.

آیا احتمال عفونت مجدد با آمیکرون وجود دارد؟

یک مطالعه جدید توسط محققان مرکز عالی بیماری های عفونی دانمارک (SSI) نشان می دهد که افراد آلوده به BA.1 ممکن است پس از مدت کوتاهی عود کنند. شرکت فرعی BA.2 این عفونی است، اما مطالعات نشان می دهد که نادر است.

نتایج این مطالعه مؤید موارد زیر است:

شواهد به دست آمده از مطالعات نشان می دهد که عفونت مجدد با زیرواحدهای BA.2 آمیکرون ها نادر است، اما می تواند و حتی در مدت کوتاهی پس از عفونت با BA.1 رخ می دهد.

سویه های BA.1 و BA.2 تا amicron 40 جهش مختلف دارند. داده های آماری نشان می دهد که زیرگروه BA.2 بیش از 88 درصد موارد را در دانمارک تشکیل می دهد و موارد در بریتانیا، آفریقای جنوبی و نروژ افزایش می یابد.

به گفته محققان، عود بیماری در افراد جوان و واکسینه نشده، که معمولاً به شکل خفیف این بیماری مبتلا هستند و تقریباً همه آنها در بیمارستان بستری نشده‌اند یا بر اثر این بیماری فوت نکرده‌اند، شایع‌تر است.

در مطالعه انجام شده در این مطالعه، از 1739 نفر در بازه زمانی 21 نوامبر 2021 تا 21 فوریه 2022 نظرسنجی شد و افراد در فواصل زمانی دو بار در این نظرسنجی مورد آزمایش قرار گرفتند. بین 20 تا 60 روز مثبت بوده است. در این مدت بیش از 1.8 میلیون مورد در دانمارک گزارش شده است.

از نمونه کوچکتر در این مطالعه، 47 زیرگروه BA.2 بلافاصله پس از BA.1 ایجاد کردند. محققان حجم کمتری از ویروس را در عفونت دوم شناسایی کردند که نشان می‌دهد تا حدی ایمنی از زمان اولین عفونت ایجاد شده است.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما