استارتاپ آمریکایی می خواهد گوشت تازه از هوا بسازد – Zomit

[ad_1]

لیزا دایسون و جان ریداولی یک فیزیکدان و دومی دانشمند مواد بود، آنها با هم در آزمایشگاه برکلی وزارت انرژی ایالات متحده کار می کردند و یک هدف مشترک داشتند: آنها می خواستند به مهار تغییرات آب و هوایی کمک کنند و راهی برای انجام آن می دانستند. از یک طرف راه حلی که به بشقاب وعده های غذایی روزانه اکثر مردم دنیا بستگی دارد. بخش کشاورزی مسئول یک چهارم کل انتشار گازهای گلخانه ای سالانه در جو زمین است.

کشاورزی بیش از کل صنعت حمل و نقل در سیاره ما گازهای آلاینده به جو منتشر می کند و در میان بخش های مختلف صنعت کشاورزی، صنعت گوشت بیشترین سهم را در انتشار گاز دارد. با این حال مردم همچنان به خوردن گوشت ادامه می دهند. مصرف جهانی گوشت تقریباً 350 میلیون تن در سال است و این رقم روز به روز در حال افزایش است. تخمین زده می شود که جمعیت جهان تا سال 2050 به 10 میلیارد نفر برسد. این افزایش به این معنی است که ما باید پروتئین بیشتری برای جمعیت فراهم کنیم که در آینده به جمعیت فعلی جهان اضافه خواهد شد.

اما در آغاز سفر، دو دانشمند کاملاً مطمئن نبودند که چگونه کار را انجام دهند. تا اینکه یک روز در طول تحقیقات خود، به طور تصادفی به یک مطالعه ناسا مربوط به دهه 1960 رسیدند که به مرور زمان فراموش شد. مقاله ای در سال 1967 به بررسی الگوهای تغذیه فضانوردان در سفرهای فضایی طولانی پرداخت. یکی از ویژگی های کلیدی سفرهای فضایی این است که منابع کم و محدود در طول سفر وجود دارد. یکی از ایده های مطالعه ناسا در آن زمان، ترکیب میکروب ها با دی اکسید کربنی بود که فضانوردان برای تولید غذا آزاد می کردند.

گوشت قرمز

این ایده هرگز به طور کامل اجرا نشد، زیرا برنامه سفر فضایی ناسا در آن زمان هرگز به مریخ نرسید. دایسون و رید تصمیم گرفتند مفهوم اصلی کار را درک کنند و از آن برای اجرای برنامه های خود برای هدف دیگری در زمین استفاده کنند. دایسون می گوید:

از جایی که رها کردیم ادامه دادیم.

در سال 2008، این مفهوم چند دهه از دایسون و ری الهام گرفت تا کیوردی را تأسیس کنند. کاری پروژه ای است که از دی اکسید کربن بازیافت شده برای تولید محصولاتی مانند روغن نخل و جایگزین های مبتنی بر میکروبی برای روغن مرکبات استفاده می کند.

در سال 2019، آنها همچنین یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا به نام Air Protein را به عنوان یک پروژه جانبی تأسیس کردند. هدف از این سرمایه گذاری تولید گوشت از هوای رقیق بود. این شرکت دی اکسید کربن (گاز گلخانه ای مخربی که سیاره ما را گرم می کند) می گیرد و آن را به یک استیک آبدار یا یک فیله ماهی سالمون لطیف تبدیل می کند! این فرآیند مشابه نحوه تهیه ماست از شیر است.

مقاله مرتبط:

پروتئین هوا، میکروب های هیدروژنوتروفیک در مخازن تخمیر تولید مثل می کند و آنها را با ترکیبی از دی اکسید کربن، اکسیژن، مواد معدنی، آب و نیتروژن تغذیه می کند. نتیجه نهایی یک آرد غنی از پروتئین با خواص اسید آمینه مشابه پروتئین گوشت است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: چگونه می توان طعم گوشت مورد نظر را تغییر داد؟ به عنوان مثال، آیا می توان دی اکسید کربن را به سینه مرغ تبدیل کرد؟ دایسون دره بالا را توضیح می دهد:

با استفاده از ترکیبی از تکنیک های فشار، دما و پخت، ما فقط تکنیک های پخت و پز را به جای بافت به فرآیند اضافه می کنیم. [گوشتی] ظاهری متفاوت به شما بدهد.

پتانسیل بازیابی این فناوری در مواجهه با تغییرات اقلیمی دو جنبه دارد. جنبه اول این است که فرآیند ذاتاً یک فرآیند کربن صفر است. زیرا همانطور که توضیح داده شد، برای تولید پروتئین به استفاده از دی اکسید کربن متکی است و Air Protein قصد دارد به دستیابی به دی اکسید کربن از طریق گیاهانی ادامه دهد که می توانند مستقیم و بهینه این گاز را از جو زمین جذب کنند.

جنبه دوم داستان این است که در فرآیند جدید به زمین بسیار کمتری برای تولید گوشت گاو نیاز خواهد بود. در واقع، میزان زمین مورد نیاز برای تولید همین مقدار گوشت گاو 1.5 میلیون برابر بیشتر است. این فناوری جدید همچنین میزان آب مصرفی در تهیه گوشت را تا 15000 برابر کاهش می دهد.

مقاله مرتبط:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا این فناوری می تواند از نظر هزینه مقرون به صرفه با روش های سنتی رقابت کند؟ در واقع مهمترین بخش موضوع رقابت پذیری این فرآیند با صنعت گوشت سنتی و حتی امکان رقابت با سایر جایگزین های گوشتی مانند سویا و مایکوپروتئین است. دایسون بیان می‌کند که فناوری‌های این شرکت نیازی به زمین ندارند، از حداقل منابع استفاده می‌کنند و به انرژی‌های تجدیدپذیر متکی هستند که همیشه ارزان است:

آخرین فن آوری نه تنها به ما اجازه می دهد تا از همان ابتدا مقرون به صرفه عمل کنیم. اما ساختار هزینه پیش روی ما نیز دائماً کوچک می شود.

این ابتکار مورد توجه سرمایه گذاران نیز قرار گرفت. در ابتدای سال 2021، آنها بیش از 30 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی مانند ADM Ventures، Barclays و GV دریافت کردند. دایسون می گوید:

ما در تلاش هستیم تا نحوه تولید گوشت را دوباره تعریف کنیم. من شخصاً هیجان زده هستم که بخشی از چنین جنبشی هستم.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما