استارلینک در اوکراین؛ آگهی ماسکی از شام های اینترنتی اسپیس ایکس | دیجیاتو

[ad_1]

با توجه به تصویر معاون نخست وزیر اوکراین شرکت تجهیزات ماهواره ای اسپیس ایکس پستی را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت. اتصال ستاره خودش را به این کشور داد.

اخیرا وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخائیل فدوروف، پس از قطع شدن اینترنت در این کشور از ایلان ماسک خواست ارائه اینترنت ماهواره ای استارلینک به آنها. ایلان ماسک در پاسخ گفت: «سرویس Starlink اکنون در اوکراین فعال است. پایانه های بیشتری به این کشور می آیند. اکنون به نظر می رسد ماسک به وعده خود عمل کرد و پایانه های Starlink به این کشور ارسال شد.

در حالی که درگیری ها در شهرهای اوکراین ادامه دارد، حملات سایبری این می تواند به زیرساخت های اینترنتی مهم کشور آسیب برساند و انتشار اخبار داخلی اوکراین یا حفظ ارتباط با عزیزان خود را برای مردم سخت تر کند.

اتصال ستاره

اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین

همانطور که احتمالا می دانید، برای مصرف کنندگان استفاده از اینترنت ماهواره ای Starlink پایانه یا از گیرنده استفاده کنید. ظرف سفیدی که اسپیس ایکس مستقیماً به مشتریان می فروشد. این ظروف می توانند سیگنال های ماهواره های فعال Starlink را در صورت نصب مستقیم در آسمان دریافت کنند.

اکنون که این ظروف وارد اوکراین شده‌اند، مشخص نیست این کشور دقیقاً چگونه قصد استفاده از آنها را دارد، زیرا آنتن‌های آنها به دسترسی بدون مانع به آسمان نیاز دارند و فراهم کردن این شرایط در یک محیط جنگی می‌تواند سازنده باشد. با این حال یک کاربر توییتر تصویری را با ادعای این سرویس ارسال کرد کیف، پایتخت اوکراین استفاده می کند.

تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تأثیرات گسترده ای بر فناوری داشته است. پس از اعلام تحریم های آمریکا علیه روسیه، بسیاری از غول های فناوری نیز محدودیت هایی را علیه روسیه اعمال کردند. ممکن است در میان باشد متا وی خاطرنشان کرد که رسانه های دولتی روسیه او را از کسب درآمد از فیس بوک منع کرده اند. یوتیوب همچنین روند مشابهی را دنبال کرد.



[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما