استقامت، یکی از معروف ترین کشتی های غرق شده در تاریخ، کشف شده در آب های قطب جنوب – زومیت

[ad_1]

106 پیش دوام یکی از معروف ترین کشتی های تاریخ در طی یک ماموریت شناسایی به رهبری ارنست شاکلتونکاشف معروف ایرلندی توسط کوه یخ له شد و غرق شد. به گزارش نیویورک تایمز، یک قرن بعد، بقایای این کشتی تاریخی پیدا شد.

تیمی از ماجراجویان، باستان شناسان دریایی و تکنسین ها لاشه کشتی را با استفاده از پهپادهای زیردریایی در انتهای دریای ودل در شرق شبه جزیره قطب جنوب پیدا کردند. برای بیش از دو هفته، در مواجهه با یخ دریا و دمای یخبندان، کاشفان حدود 390 کیلومتر مربع در اطراف مکانی که کشتی در سال 1915 غرق شد، جستجو کردند.

کشتی 44 متری چوبی استقامت خالق یکی از بزرگترین داستان های بقا در تاریخ اکتشاف است و بنابراین جایگاه بالایی در تاریخ قطب شمال دارد. یکی از توده های آبی یخی روی زمین، قرار گرفتن گردش در عمق حدود 3000 متری آن را به یکی از معروف ترین کشتی های کشف نشده تبدیل کرده است.

خبر کشف این کشتی روز چهارشنبه در بیانیه ای از سوی گروه اکتشاف Endurance 22 اعلام شد. جان شیرزرهبر گروه اکسپدیشن به نیویورک تایمز گفت: «با کشف انعطاف‌پذیری، جست‌وجوی سخت‌ترین کشتی غرق‌شده جهان را با موفقیت به پایان رساندیم.

اولین تصاویر استقامتی بعد از عکس گرفتن فرانک هرلی، عکاس Skalton بخش هایی از کشتی را با جزئیات خیره کننده نشان می دهد. تصویر پاشنه کشتی عبارت «دوام» را در بالای پنتاکل ها نشان می دهد. این آدرس به Polaris (که مخفف Polaris است) اشاره دارد که نام اصلی کشتی قبل از خرید توسط Shackleton بود.

بنیاد میراث دریایی فالکلند، نهاد نظارتی مأموریت اکسپدیشن، ویدئویی را منتشر کرده است که قفسه سینه، عرشه و بدنه کشتی را نشان می‌دهد.

منسون باندمدیر اکسپدیشن و اکسپدیشن باستان شناسی دریایی که بسیاری از کشتی های غرق شده را پیدا کرد، می گوید که Endurance بهترین کشتی غرق شده ای است که تا به حال دیده است. این کشتی آخرین بار در حدود 6.5 کیلومتری جنوب ثبت شد فرانک ورسلیکاپیتان و مسافر شاکلتون را پیدا کرد. جستجوهای گسترده ای برای شناسایی خطاها در تجهیزات ناوبری ورسای انجام شد.

اعضای خدمه هواپیماهای بدون سرنشین را نجات می دهند

خدمه هواپیمای بدون سرنشین زیردریایی را پس از عملیات جستجو برمی دارند.

استقامت نسبتا بکر ظاهراً غیرمنتظره نبود، با توجه به آب سرد و غیبت موجودات چوبخوار که دیگر کشتی های غرق شده را در جاهای دیگر غرق کرد.

بوند کشتی را “بکر” توصیف می کند. اگرچه تصاویر هارلی قبل از غرق شدن کشتی، صدمات زیادی به دکل و بادبان ها و بدنه آسیب دیده را نشان می داد، باند انتظار داشت که بیشتر قطعات کشتی در شرایط خوبی قرار داشته باشند. ویدئوی کاوشگران نیز ظاهرا دکل های شکسته و عرشه آسیب دیده را نشان می دهد.

هزینه جستجوی لاشخور Endeavor، که بیش از 10 میلیون دلار بود، توسط یک موسسه خیریه ناشناس تامین شد. این ماموریت با یک کشتی تفریحی آغاز شد که از آفریقای جنوبی حرکت کرد و در اوایل فوریه کیپ تاون را ترک کرد. با وجود برخی مشکلات فنی با دو زیردریایی و گذراندن بخشی از روز بر روی یخ هنگام توقف عملیات، روند جستجو نسبتاً خوب بود.

زیردریایی‌هایی که با باتری کار می‌کردند حدود شش ساعت دو بار در روز بستر دریا را جستجو می‌کردند. آنها با استفاده از یک سونار (دستگاه ردیاب زیردریایی)، نواری از بستر دریا را اسکن کردند و به دنبال اشیایی بودند که از آن بالا می رفتند. زمانی که چند روز پیش لاشه کشتی کشف شد، تجهیزات زیردریایی با دوربین‌های باکیفیت و ابزارهای دیگر جایگزین شد تا تصاویر دقیق و اسکن‌هایی با دوام ارائه شود.

کشتی استقامت در سال 1915 در وسط کلاهک های یخی قطبی

استقامت در سال 1915; در یخ های قطب جنوب به دام افتاده اما هنوز شکسته نشده است.

طبق مفاد پیمان قطب جنوب، یک معاهده 60 ساله برای حفاظت از این منطقه، این یک بنای یادبود کشتی غرق شده است. در نتیجه زیردریایی ها به استقامت نرسیدند و تصاویر و اسکن های تولید شده در موزه به عنوان پایه مطالب آموزشی و نمایش استفاده می شود. مستندی هم در دست تهیه است.

شاکلتون در سال 1914 انگلستان را با یک قایق استقامت با 27 خدمه به مقصد خلیج ودل ترک کرد. این منطقه نقطه شروعی برای او و گروه کوچکش خواهد بود تا اولین انسان هایی باشند که از قطب جنوب عبور می کنند. این ماموریت در پایان دوره ای به پایان رسید که به عنوان “عصر قهرمانانه اکتشافات قطب جنوب” شناخته می شود. در این دوره بود رویال آمونسن در سال 1911، نروژ اولین کسی بود که به قطب رسید. بعد از یک ماه، رابرت فالکون اسکاتیک افسر انگلیسی وارد همان منطقه شد اما در راه بازگشت جان باخت.

مقاله مرتبط:

شاکلتون هرگز به قطب یا فراتر از آن نرسید. با این حال، رهبری او در نجات کل خدمه خود، که شامل سفر با قایق نزدیک به 1300 کیلومتر از اقیانوس یخ زده جنوبی به جزیره آتلانتیک جنوبی (در اقیانوس اطلس جنوبی) بود، او را به یک قهرمان در انگلستان تبدیل کرد.

کارشناسان یخ دریا در برابر یخ شکن آگولاس 2

کارشناسان یخ دریا اندازه گیری می کنند.

یخ سرسخت و غلیظ دریای ودل، شاکلتون را ویران کرد. در اوایل ژانویه 1915، اندورنس در فاصله کمتر از 160 کیلومتری مقصدش به دام افتاد و بیش از ده ماه در یخ شناور بود زیرا یخ به آرامی کشتی را شکست. هنگامی که کشتی آسیب دید، خدمه روی یخ اردو زدند و پس از غرق شدن کشتی به مدت پنج ماه زندگی کردند و یخ زیر پای آنها شکست.

دریای Weddell هنوز هم بسیار یخ‌تر از دیگر توده‌های قطب جنوب است. اما در سال های اخیر شرایط یخ ملایم تر از حد معمول بوده است. امسال نیز همینطور بود و به کاوشگران کمک کرد تا سایت جستجو را راحت‌تر پیدا کنند و در آنجا امن‌تر بمانند. یخ شکن آگولاس روز سه شنبه منطقه را برای یک سفر دو روزه برگشت به کیپ تاون ترک کرد.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما