افزایش قیمت در بازار موبایل؛ روز پدر است، روز ولنتاین است و راه حلی وجود دارد

[ad_1]

مشاهدات میدانی از بازار موبایل حکایت از افزایش قیمت گوشی های موبایل دارد. ظاهراً این افزایش قیمت گوشی های اقتصادی به دلیل روز پدر و افزایش تقاضا بوده است; اما در مورد گوشی های پرچمدار داستان متفاوت است.

اگرچه بازار موبایل مدتی است در رکود به سر می برد، اما شواهدی حاکی از افزایش قیمت برخی از مدل های موبایل در بازار است. مسئولان اتحادیه معتقدند شوک تقاضا ناشی از برخی رویدادهای داخلی و بین المللی مانند روز پدر و ولنتاین باعث افزایش قیمت ها در بازار موبایل شد.

با این حال دیجیاتو شنیده است که افزایش قیمت گوشی ها و پرچمداران بالای 600 دلار احتمالا به دلیل رضایت فروشندگان از این تصمیم است که هفته آینده اجرایی خواهد شد. بر این اساس شنیده می شود ارز محاسباتی برای واردکنندگان تلفن همراه بالای 600 دلار از ارز نیمایی به ارز دریافتی از صادرکنندگان خشکبار تغییر می کند.

تغییری که احتمالا از هفته آینده اعمال خواهد شد و به طور کلی باعث افزایش نرخ ارز واردات این گوشی ها خواهد شد. به گزارش دیجیاتو، این تغییر نرخ ارز به درخواست صادرکنندگان و با هدف تسویه ارز مصوب سازمان توسعه تجارت صورت گرفته است.

بنابراین، اگرچه احتمالا گوشی های اقتصادی و مقرون به صرفه به دلیل روز پدر یا ولنتاین افزایش یافته اند، اما به نظر می رسد با آخرین تاییدیه ها شاهد افزایش قطعی قیمت گوشی های پرچمدار باشیم.

گوشی اقتصادی

لازم به ذکر است که افزایش قیمت در بازارهای فیزیکی موبایل بیشتر بوده و تفاوت قیمت در فروشگاه های اینترنتی چندان محسوس نیست.

پیش از این رئیس گمرک در نشستی با فعالان اقتصادی از ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار در سال آینده خبر داده بود. اگرچه این خبر تکذیب شد، اما واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت زیرا لایحه بودجه 1401 عوارض تلفن‌های بالای 600 دلار را حذف کرد.

بر اساس آمار انجمن واردکنندگان موبایل، اگرچه این گونه گوشی ها سهم کمتر از 10 درصدی از واردات تلفن همراه به کشور را دارند، اما ارز اختصاص یافته برای واردات آنها بسیار بیشتر از کل واردات است. .

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما