در یک مطالعه جدید، دانشمندان ارتباط بین کرونا و دیابت را بررسی کردند. دیجیاتو

[ad_1]

پزشکان از زمان شروع کروناویروس ارتباط بین این بیماری و دیابت را مشاهده کرده‌اند و افراد مبتلا به دیابت اغلب شکل شدیدتری از ویروس را تجربه می‌کنند. از طرفی در میان عده ای که رفتند ویروس SARS-CoV عفونی، علائم دیابت دارند نیز مشاهده شده است.

این ارتباط که بین کودکان و بزرگسالان رایج است، سؤالاتی را در ذهن پزشکان ایجاد کرد. ارتباط قطعی کرونا و دیابت چیست؟ آیا ویروس SARS-CoV دیابت را در افراد مستعد تسریع می کند؟ پیامدهای بلندمدت این رابطه چیست؟

ارتباط بین کرونا و دیابت

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد به برخی از این سوالات پاسخ می دهد. محققان دریافتند که SARS-CoV لزوماً علت مستقیم دیابت در 78 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر بدون سابقه دیابت نیست. در عوض، بستری شدن در بیمارستان برای ویروس می تواند منجر به تشخیص دیابت شود که قبلاً تشخیص داده نشده بود.

محققان این نوع تشخیص را در نظر می گیرند “دیابت تازه تشخیص داده شده“و او را صدا زد”دیابت تازه شروع شدهآنها متفاوت می دانستند. با این حال، ویروس SARS-CoV به دلیل ماهیت مسری خود می تواند باعث بیماری های دیگر، حتی دیابت شود.

مشاهدات دیگر در یک مطالعه متفاوت این فرضیه ها را تأیید می کند. تقریباً تمام موارد دیابت پس از کرونری در عرض یک سال پس از ترخیص از بیمارستان برطرف شد. تنها 7 درصد از این افراد از این بیماری بهبود می یابند انسولین ضروری است.

سارا کرومر، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «این به ما نشان می‌دهد که دیابت تازه تشخیص داده شده یک وضعیت موقتی است که با عفونت حاد ویروس SARS-CoV مرتبط است.» ماهیت دیابت این ایده را تقویت می کند که ویروس مستقیماً به دیابت می رود. سلول های بتا تولید کننده انسولین طبیعی به بدن آسیب نمی رساند. اما به دلیل شرایطی به نام «هیپرگلیسمیاین می تواند عملکرد سلول ها را برای مدت کوتاهی مختل کند.

این مطالعه مطمئناً پاسخ قطعی به ارتباط بین SARS-CoV و دیابت نیست، اما یکی از اولین مطالعاتی است که سعی در درک این ارتباط و بهبود داروهای تجویزی دارد.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما