انزال به چه معناست و سیستم انزال چگونه کار می کند؟

[ad_1]

صبح دیروز دوشنبه حوالی ساعت 9 صبح یک فروند جنگنده اف 5 در حوالی فرودگاه بین المللی تبریز سقوط کرد که بر اثر آن 3 سرنشین خودروی شخصی خود شامل دو سرنشین و یک شهروند جان باختند. در ارزیابی اولیه کارشناسان علت ریزش نقص فنی بوده است.

انزال به چه معناست و سیستم انزال چگونه کار می کند؟

گزارش شده است که جنگجو با دیوار خالی مدرسه برخورد کرده است. به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز، این مدرسه در زمان وقوع این حادثه به دلیل بیماری های عروق کرونر تعطیل بود.

انزال به چه معناست و سیستم انزال چگونه کار می کند؟

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی فکوری تبریز گفت: با توجه به اینکه این سانحه در یک منطقه مسکونی به دلیل نقص فنی در هواپیما رخ داده است، خلبانان در عوض جانفشانی شجاعانه و مثال زدنی کردند. با استفاده از صندلی پرنده و پرتاب هواپیما، او را به منطقه ای کم تراکم برد و در آنجا کشته شد. خلبانان این هواپیما که در این سانحه جان خود را از دست دادند، سرهنگ ستوان فلاحی و کاپیتان علیرضا حنیفی زاد بودند.

انزال به چه معناست و سیستم انزال چگونه کار می کند؟

اما تفریق چیست و چگونه کار می کند؟

فرود، فرود یا پرواز با صندلی فقط در زمینه هواپیماهای نظامی و آموزشی کاربرد دارد. در حالی که در زمان های قدیم این امکان برای خلبان وجود داشت که خود را از هواپیمای سقوط کرده بیرون بکشد، هواپیماهای جت نیاز به خروج خودکار و بسیار سریع از خلبان داشتند.

هنگامی که خلبان دسته صندلی پرنده را بین پاهای خود یا کنار صندلی می کشد، یک پالس الکتریکی پوشش خلبان را باز می کند و صندلی را با حرکت دایره ای به هوا پرتاب می کند.

انزال به چه معناست و سیستم انزال چگونه کار می کند؟

پرتاب هواپیمایی که با سرعتی بیش از صوت (1207 کیلومتر در ساعت) حرکت می کند می تواند خطرناک باشد. در چنین سرعتی، فشار جهش می تواند از 20 G تجاوز کند (یک G ​​فشار گرانشی است). در فشار 20 G، خلبان فشاری معادل 20 برابر وزن بدن خود را احساس می کند که می تواند منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ شود.

صندلی های بالون از پیشرفته ترین اجزای هواپیما هستند و برخی از آنها از بیش از چند هزار قطعه ساخته شده اند. برای اینکه کابین خلبان کار خود را به درستی انجام دهد، باید چندین کار پشت سر هم و با دقت و در کمتر از یک ثانیه انجام شود تا جان خلبان نجات پیدا کند. اگر فقط یکی از این قسمت ها خوب کار نکند، خلبان ممکن است بمیرد.

انزال به چه معناست و سیستم انزال چگونه کار می کند؟

صندلی پرش یا سیستم استخراج

هنگامی که پرتاب رخ می دهد، یک سیستم منجنیق مانند به هوا پرتاب می شود و چتر نجات باز می شود تا خلبان بتواند ایمن فرود بیاید.

با تمام این اوصاف، این دو خلبان ترجیح دادند جان خود را فدا کنند و در عوض جان شاید ده ها شهروند دیگر را که احتمالاً قربانی این حادثه شده بودند، نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

ماریلیا مندونکا خواننده مشهور برزیلی ملقب به ملکه غم در یک سانحه هوایی جان باخت.

مرگ غم انگیز “جو لارا” بازیگر نقش تارزان و همسرش در سانحه هوایی

چگونه پس از سقوط هواپیما زنده بمانیم؟

چگونه از سقوط هواپیما جان سالم به در ببریم؟

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما