انقلاب در توپ طلا؛ شکست لئو مسی در سال 2022! – تمرین سه

[ad_1]

کد خبر: 1814788 |
29 اسفند 1400 16:33 |
14,780 بازدید |

28
نظرات

حتی اگر آرژانتین قهرمان جام جهانی شود

نحوه انتخاب برنده توپ طلا و معیارهای قضاوت بهترین بازیکن سال دستخوش تغییرات اساسی شده است و به جرات می توان گفت از این پس لیونل مسی شانسی برای توپ 2022 نخواهد داشت. ‘یا.

توپ طلا یک جایزه فوتبال است که هر ساله توسط مجله فرانس فوتبال به بهترین بازیکن فوتبال جهان اهدا می شود. این جایزه از سال 1956 اعطا می شود، اما بر اساس قراردادی با فیفا بین سال های 2010 تا 2015، این جایزه به طور موقت با بهترین بازیکن سال فیفا ترکیب شد و به عنوان توپ طلای فیفا انتخاب شد. با این حال، این همکاری در سال 2016 به پایان رسید و جایزه همچنان به عنوان توپ طلا شناخته شد و جایزه سالانه فیفا به بهترین بازیگر مرد فیفا تغییر نام داد.

به پیشنهاد گابریل آنو، نویسنده ورزشی، بر اساس رای گیری خبرنگاران ورزشی، توپ طلا به بهترین بازیکن مرد فوتبال در سال گذشته اهدا می شود.

برنده توپ طلا با رای خبرنگاران ورزشی، مربیان و کاپیتان های تیم ملی انتخاب می شود. تحریریه فوتبال فرانس فوتبال در مرحله اول فهرستی از 30 بازیکن برتر فوتبال سال گذشته را منتشر می کند.

در دور بعد ۱۷۶ گزارشگر منتخب فرانس فوتبال باید به ۵ بازیکن برتر جهان رای دهند. در برگه رای، بازیکن اول 6 امتیاز، بازیکن دوم 4 امتیاز و بازیکن سوم 3 امتیاز کسب می کند. نفرات چهارم و پنجم به ترتیب 2 و 1 امتیاز خواهند گرفت. سپس آرای همه جمع می شود و برنده در انتها کسی است که بیشترین امتیاز را کسب کند. اما اگر یکی دو نفر امتیاز بگیرند، برنده توپ طلا چگونه انتخاب می شود؟

در صورت تساوی، بازیکنی که بیشترین بازی را داشته باشد در رده اول قرار می گیرد، یعنی افراد بیشتری او را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می کنند. در این صورت عدد دور دوم در صورت تساوی و عدد دور سوم در صورت تساوی در این حالت مقایسه می شود. اگر آنها در همه چیز مساوی باشند، رای دیگری بین دو بازیکن با امتیاز یکسان برگزار می شود.

امروز، مجله اکیپ تغییرات کلیدی در نحوه رای دادن مردم به توپ طلا را اعلام کرد:

یک- عملکرد بازیکنان تا به امروز بین ژانویه تا دسامبر ارزیابی شده و معیار انتخاب بوده است، اما بعد از آن یک فصل فوتبال در نظر گرفته خواهد شد. به عنوان مثال برای توپ طلای 2022 تا 31 جولای 2022 و تا پایان یورو زنان در نظر گرفته می شوند و جام جهانی 2022 معیاری برای قضاوت عملکرد بازیکنان نخواهد بود. این جام برای اولین بار در پاییز سال آینده در قطر برگزار می شود. بنابراین جام جهانی 2022 برای توپ طلای 2023 چشمگیر خواهد بود. در واقع، لیونل مسی دیگر شانس توپ طلای 2022 را ندارد زیرا او لیگ قهرمانان اروپا را با پاری سن ژرمن ترک کرد و عملکرد شخصی او خوب نبود. درخشش در جام جهانی با آرژانتین برای سال 2022 کمکی به او نخواهد کرد.

2- لیست اولیه شامل 30 نامزدی در رده مردان، 20 نامزدی در رده زنان و 10 نامزدی برای جایزه لیو یاشین (دروازه بان سال) و کوپا (بازیکن جوان سال) است. پس از آن، 30 خبرنگار فوتبال و تیم فرانسوی برای دوره پیش رو و همچنین دیدیه دروگبا سفیر توپ طلا و رای دهندگانی که به نتیجه نهایی فصل قبل نزدیک شده اند، اضافه خواهند شد. برای شماره بعدی، ترانگ آن اینگوک، روزنامه نگار ویتنامی از نیوزلند، گوردون واتسون و کارولینا هلواکووا چک خواهند بود.

3- از این پس تنها نمایندگان 100 کشور برتر رده بندی فیفا حق رای خواهند داشت اما در دوره های گذشته 170 کشور عضو فیفا نمایندگانی برای انتخاب بهترین بازیکن سال داشتند. به این ترتیب کشورهای ضعیف با کیفیت پایین فوتبال حق رای خود را از دست خواهند داد.

4- از این پس عملکرد انفرادی بازیکن در طول فصل در اولویت خواهد بود نه افتخارات تیمی. توپ طلا یک جایزه فردی است و معیار شماره یک در درجه اول بر عملکرد فردی رقبا متمرکز است. عملکرد تیم در اولویت دوم است و رتبه سوم با در نظر گرفتن کلاس و شخصیت بازیکن و بازی جوانمردانه در زمین خواهد بود.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما