انی؛ حذف روسیه از جام جهانی – ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1814413 |
17 اسفند 1400 23:28 |
19,160 بازدید |

7
نظرات

یک تصمیم نهایی

طبق اعلام فیفا، روسیه از حضور در جام جهانی قطر محروم شد.

به گزارش “ورزش سه”، روسیه چندی پیش به اوکراین حمله کرد و از آن زمان این جنگ به تیتر اصلی خبرگزاری های جهان تبدیل شد و در کل دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تهاجم تمام عیار زمینی، هوایی و دریایی به اوکراین را آغاز کرد، هیئت حاکمه فوتبال وارد عمل شد.

سازمان های دیگر اقداماتی را برای تبدیل روسیه به انزوای ورزشی و فرهنگی به عنوان مجازات حمله پوتین به اوکراین انجام داده اند. فینال لیگ قهرمانان اروپا در سنت. پترزبورگ به پاریس و مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 که برای سپتامبر در سوچی برنامه ریزی شده بود لغو شد. و همچنین سایر محرومیت های جاری.

از سوی دیگر روسیه در دیدار پلی آف جام جهانی به مصاف لهستان خواهد رفت. اما پس از فدراسیون فوتبال لهستان، سوئد و جمهوری چک اعلام کردند که آماده رویارویی با این تیم نیستند.

اگرچه فیفا با اعلام این که بازی های روسیه در زمینی بی طرف برگزار می شود و این تیم نمی تواند به نمایندگی از کشور خود در وهله اول بازی کند، سعی در حل مسالمت آمیز این موضوع داشت، اما پس از اعلام این تصمیم حملات زیادی صورت گرفت. اخیرا اعلام شد که تمامی تیم های ملی و تیم های باشگاهی روسیه رسما از حضور در تمامی رقابت ها محروم شده اند.

فیفا سرانجام تصمیم نهایی خود را درباره تیم ملی بزرگسالان روسیه گرفت و در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور از بازی های پلی آف جام جهانی محروم شده است. به این ترتیب دسترسی مستقیم لهستان به فینال پلی آف که اعلام کرده بود مقابل روسیه بازی نمی کند، شوک جدیدی به روس ها و ورزش این کشور وارد کرد.

در بیانیه ای از سوی فیفا، “فدراسیون فوتبال اوکراین در تاریخ 3 مارس 2022 نامه ای به فیفا نوشت و درخواست کرد به دلیل ناتوانی تیم در سازماندهی سفر و تمرینات تیم در شرایط فعلی، مسابقات مقدماتی تغییر کند. یوفا و یوفا شرکت در مسیر A دور مقدماتی اروپا چهار انجمن عضو به اتفاق آرا با روحیه همبستگی با پذیرش این درخواست موافقت کردند.

در ابتدا برای 24 مارس 2022 برنامه ریزی شده بود، بازی اسکاتلند و اوکراین اکنون به پنجره ژوئن موکول می شود و در نتیجه بازی بین برنده اسکاتلند – اوکراین و ولز – اتریش به همان تاریخ موکول می شود. بازی ولز و اتریش نیز طبق برنامه در تاریخ 24 مارس 2022 برگزار خواهد شد.

طرح های جایگزین برای تیم های آسیب دیده در پنجره مارس توسط طرفین در حال ارزیابی است. به همین ترتیب، جزئیات بازی‌های زمان‌بندی شده در زمان مقرر اعلام می‌شود و برنامه مسابقات کشوری خردادماه برای تیم‌های مربوطه یک‌بار تنظیم می‌شود. “این جزئیات نهایی است.”

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما