اوپو پرچمدار خانواده Find X5 خود – Zomit را معرفی کرد

[ad_1]

اوپو امروز Find X5 و X5 Pro را معرفی کرد. سری Oppo Find X5 با پیشرفت های چشمگیر در زمینه پردازش تصویر و فناوری باتری و حتی با کیفیت ساخت مثال زدنی وارد بازار خواهد شد. نسخه پرو این گوشی هوشمند قطعا قابلیت های قدرتمندی دارد; با این حال، مدل معمولی دارای ویژگی های سخت افزاری جذابی مانند کالیبراسیون رنگ بومی Hasselblad و تراشه پردازش تصویر نانومتری MariSilicon X 6 است.

ویژگی های Oppo Find X5

ابتدا اجازه دهید کمی در مورد مدل معمولی صحبت کنیم. این دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون 888 (به جای نسل اول اسنپدراگون 8)، رم 8 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی است. لازم به ذکر است که این دستگاه از ColorOS 12.1 (مبتنی بر اندروید 12) بهره می برد و اکنون زمینه بصری و حریم خصوصی آن بهبود یافته است.

X5 کوچکتر است و دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی OLED با وضوح +1080p است. اگرچه از پنل LTPO اینطور نیست، هنوز هم نرخ تازه سازی 120 هرتز را ارائه می دهد. پنل پشتی این محصول با شیشه مات پوشیده شده و دارای قاب ضد اثر انگشت است.

تنظیمات دوربین Find X5 بسیار شبیه به مدل Pro است. این بخش شامل دو دوربین عریض و فرابنفش مجهز به لنز IMX766 می باشد. سنسورهای 1.56 اینچی دارای پیکسل های 1.0 میکرومتری هستند و از گروه بندی پشتیبانی می کنند. X5 را در دوربین زاویه باز پیدا کنید لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال پنج محوره در نسخه پرو استفاده شده است.

پنل پشتی دارای دوربین 13 مگاپیکسلی تله فوتو با لنز 52 میلی متری و زوم اپتیکال دوگانه است. پنل جلویی دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با استفاده از سنسور قدیمی IMX615 است و لنز آن دارای میدان دید 81 درجه است.

باتری Oppo Find X5 کمی کوچکتر و 4800 میلی آمپر ساعت است. اما 300 میلی آمپر ساعت بیشتر از باتری X3 است. این گوشی هوشمند از شارژ سریع سیمی 80 واتی SuperVOOC و شارژ بی سیم AirVOOC پشتیبانی می کند. همچنین به 30 وات محدود شده است. X5 مجهز به سیستم خنک کننده چند لایه Pro-like است که شامل یک محفظه بخار بسیار بزرگ است. با این حال، این محصول دارای رتبه IP برای مقاومت در برابر گرد و غبار یا آب نیست و یک آنتن 360 درجه همچنان برای اتصال پایدار 5G متصل است.

گوشی هوشمند Oppo Find X در رنگ های سفید و مشکی

این مدل با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی Oppo Find X5، تنها با قیمت 1000 یورو در اروپا و در رنگ های سیاه و سفید در دسترس خواهد بود.

ویژگی های Oppo Find X5 Pro

همانطور که قبلاً گفتیم همانند مدل های Find X3 در گوشی های X5 نیز موجود است. آنها همچنین دارای دو دوربین 50 مگاپیکسلی (واید و فرابنفش) هستند. با این حال، سخت افزار و الگوریتم های پردازش تصویر در حال حاضر پیشرفته تر هستند. تراشه 6 نانومتری MariSilicon X پیشرفت های زیادی داشته است. کاهش نویز و سایر کارهای پردازش تصویر با هوش مصنوعی انجام می شود.

این قسمت قابلیت ضبط 4K Ultra Night را به دستگاه می دهد تا ویدیوها در شب نویز کمتر و رنگ های بهتری داشته باشند. این حالت را می توان با دوربین های عریض و فرابنفش استفاده کرد. اوپو ادعا می کند که تراشه اختصاصی آن به گوشی اجازه می دهد تا ویدیوی HDR را با 20 بیت در هر کانال ضبط کند، که به معنای محدوده دینامیکی 120 دسی بل (چهار برابر Find X3 Pro) است.

توضیحات اجزای موجود در دوربین Oppo Find X Pro

نسخه حرفه ای ویژگی کالیبراسیون رنگ طبیعی Hasselblad دارای سنسور رنگی 13 کاناله جدید (جایگزین سنسور 5 کانال در هر نسل) X3) مبتنی است. همانطور که قبلا ذکر شد، نسخه Pro Ultraviolet به یک سیستم لرزشگیر اپتیکال 5 محوره جدید مجهز شده است که ترکیبی از فناوری حسگر لنز را ارائه می دهد و اولین در نوع خود در گوشی های هوشمند است.

این گزینه می تواند لرزش دست را تا 3 درجه تصحیح کند و هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها قابل استفاده است. یکی از ویژگی‌های نه چندان شگفت‌انگیز دوربین‌های فرابنفش این است که میدان دید فقط 110 درجه است که چندان گسترده نیست. دوربین تله فوتو در این نسل چندان مورد توجه قرار نگرفته است و به نظر می رسد دارای سنسور 13 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال دوگانه (52 میلی متر) و زوم هیبریدی پنج برابری باشد.

ویژگی مزیت مزیت ویدیوی 4K Ultra Night در Find X pro

دوربین سلفی از سنسور سفارشی Sony IMX709 با زیرپیکسل‌های RGBW استفاده می‌کند. این زیرپیکسل سفید به سنسور اجازه می دهد تا 60 درصد نور بیشتری جذب کند. با این حال، پردازش داده های RGBW دشوار است. بنابراین، این وظیفه دوباره به تراشه MariSilicon محول می شود. همچنین میدان دید دوربین به صورت پیش فرض روی 80 درجه تنظیم شده است. با این حال، هنگامی که دستگاه تشخیص دهد که کاربر یک تصویر گروهی گرفته است، به طور خودکار به 90 درجه تغییر می کند.

قابلیت افزایش میدان دید دوربین سلفی Find X5 pro

در جلوی Oppo Find X5 Pro جدید یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با نرخ تجدید متغیر (تا1 تا 120 هرتز) قرار دارد. این دستگاه مجهز به پنل LTPO است که رندر رنگی 10 بیتی و پوشش فضای رنگی 100% DCI-P3 را ارائه می دهد. همچنین، نمونه برداری لمسی می تواند تا 1000 هرتز برسد، بنابراین دستگاه می تواند فورا پاسخ دهد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش 1300 نیت است و صفحه نمایش در سطوح مختلف روشنایی کالیبره شده است تا اطمینان حاصل شود که تصویر عالی می ماند.

همانطور که انتظار دارید، X5 Pro دارای گواهی IP68 است. این نشان دهنده مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. پنل جلویی گوشی توسط Gorilla Glass Victos محافظت می شود و پنل پشتی توسط سرامیک محافظت می شود که دو برابر پنل شیشه ای استحکام دارد. اندازه این گوشی X3 Pro برابر؛ اما از آنجایی که سرامیک آن از شیشه سنگین تر است، وزن دستگاه 218 گرم است. علاوه بر این، سرامیک ها رسانایی حرارتی بهتری نسبت به شیشه دارند که عملکرد خنک کنندگی را بهبود می بخشد.

این در تراشه نسل Snapdragon 8 عالی به نظر می رسد. زیرا این قطعه قدرت بسیار زیادی دارد. اما برای نگهداری آن به یک خنک کننده قوی نیاز دارید. این گوشی مانند مدل معمولی خود با ColorOS 12.1 مبتنی بر اندروید 12 عرضه می شود. به روز رسانی 0.1 ویژگی های زیبایی شناسی، حریم خصوصی و امنیتی را در مقایسه با ColorOS 12 بهبود می بخشد. به علاوه، ویژگی جدید پیوند چند صفحه ای این امکان را به شما می دهد تا به طور یکپارچه بین دستگاه ها (تلفن و کامپیوتر) حرکت کنید.

اوپو موفق شده است یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را در X5 Pro قرار دهد. علاوه بر این، هم سرعت شارژ سیمی و هم بی سیم افزایش یافته است. مدل Pro از 80 ولت وات SuperVOOC پشتیبانی می کند که دستگاه را از 0٪ تا 50٪ در 12 دقیقه شارژ می کند. با AirVOOC، سرعت شارژ بی سیم به 50 وات افزایش یافته است و دستگاه می تواند تنها در 47 دقیقه به طور کامل شارژ شود.

Oppo Find X5 Pro: شارژر سیمی SuperVOOC 80 واتی

شارژ بی سیم 50 واتی AirVOOC Find X5 Pro

اوپو این بار نیز نگران سلامت باتری دستگاه خود بود. زیرا گزینه ای به نام Battery Health Engine را اضافه کرد که عمر باتری را افزایش می دهد. یکی دیگر از ویژگی هایی که عمر باتری را افزایش می دهد، لایه گرافن سه بعدی است که سیم پیچ شارژ و مادربرد را می پوشاند. هنگام استفاده از شارژر بی سیم 50 واتی، گوشی 3 درجه خنک تر از برخی از رقبای خود باقی می ماند. لایه گرافیتی به خنک نگه داشتن تراشه درایور نمایشگر و خود نمایشگر کمک می کند.تراشه اسنپدراگون همچنین دارای 75 درصد محفظه گرم کننده بزرگتر از نسل قبلی است.

مقاله مرتبط:

این گوشی به بلندگوهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos مجهز شده است. این دستگاه دارای چهار آنتن است و گوشی به طور خودکار به گزینه هایی با قوی ترین سیگنال سوئیچ می کند.

پنل پشتی X5 Pro سیاه و سفید را پیدا کنید

نسخه Oppo Find X5 Pro با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی به زودی در رنگ های سفید سرامیکی و مشکی با قیمت 1300 یورو عرضه می شود.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما