اپل آیدی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ | دیجیاتو

[ad_1]

کاربران برای راه اندازی و اجرای محصولات هنگام استفاده از دستگاه های اپل به یک شناسه اپل نیاز دارند. اما ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شود: اپل ایده چیست؟ و دقیقا چه کاربردهایی دارند؟ و چرا اپل می خواهد همه مشتریانش آن را ایجاد و استفاده کنند؟ در این مقاله به سراغ پاسخ این گونه سوالات می رویم و ماهیت اپل آیدی را از نزدیک بررسی می کنیم.



اپل ایده چیست؟

Apple ID یک حساب شخصی در پلتفرم اپل است که برای ورود به سرویس iCloud و استفاده از ویژگی های آن استفاده می شود. به عبارت دیگر، اپل هویت دیجیتالی کاربران اکوسیستم اپل را تعریف می کند و برای همگام سازی داده ها بین دستگاه های مختلف استفاده می شود.

آیا واقعاً به اپل آیدی نیاز داریم؟

اگر از دستگاه اپل استفاده می‌کنید یا می‌خواهید از خدمات این شرکت مانند +TV یا Apple Music استفاده کنید، به Apple ID نیاز دارید. به عنوان مثال، در یک آیفون، می توانید با Apple ID وارد iCloud شوید و مکان موبایل خود را به صورت زیر پیدا کنید: سرویس من را پیدا کنید مشخص كردن. همچنین تنظیمات کاربر در چندین دستگاه هماهنگ سازی و می توان آن را در فروشگاه خریداری کرد فروشگاه اپلیکیشن ارائه شده است. همگام سازی سایر داده ها و ذخیره آنها در فضای ابری یکی دیگر از مزایای داشتن Apple ID است.

اپل ایده چیست؟

اگر دستگاه خود را گم کنید، Apple ID می تواند بسیار مفید باشد. زیرا به لطف قابلیت Find My امکان تعیین مکان آن وجود خواهد داشت. ویژگی دیگری به نام قفل فعال سازی این به Apple ID متصل است و می تواند از دسترسی غیرمجاز به دستگاه های سرقت شده جلوگیری کند.

آیا امکان داشتن چندین اپل آیدی وجود دارد؟

کاربران می توانند چندین اپل آیدی ایجاد کنند. با این حال، به طور کلی توصیه می شود از یک حساب کاربری استفاده کنید. اگر می خواهید تجربه ای روان در همه دستگاه های خود داشته باشید و همه داده های خود را همگام سازی کنید. بهتر است برای همه آنها از Apple ID استفاده کنید.

برنامه های اپل آیدی چیست؟

بسیاری از برنامه های بزرگ و کوچک را می توان برای Apple ID در نظر گرفت. اما فهرست زیر به برخی از مهمترین آنها اشاره می کند.

  • مخاطبین، تصاویر، فایل ها، پیام ها، نسخه های پشتیبان و غیره همگام سازی داده های مختلف مانند
  • دستگاه های گم شده یا دزدیده شده را پیدا کنید
  • از ویژگی های اپ استور استفاده کنید و از اینجا خرید کنید
  • از لوازم جانبی اپل مانند Apple Music، Arcade و + TV استفاده کنید
  • دستگاه های دزدیده شده را قفل کنید و دسترسی به آنها را مسدود کنید

محدودیت های اپل آیدی چیست؟

محدودیت سنی یکی از مهم ترین مسائلی است که کاربران هنگام ایجاد اپل آیدی با آن مواجه می شوند. حداقل سن برای ایجاد حساب اپل در ایالات متحده 13 سال کارگردان است. البته افراد زیر 13 سال نیز می توانند اپل آیدی داشته باشند. مشروط بر اینکه حساب کاربری آنها در حالت اشتراک گذاری خانوادگی باشد تا والدین بتوانند بر فعالیت های آنها نظارت داشته باشند. البته قوانین مربوط به محدودیت سنی و کنترل والدین در کشورهای مختلف متفاوت است.

اپل چه اطلاعاتی را جمع آوری می کند؟

وقتی از Apple ID با iCloud استفاده می کنید، اپل داده های خاصی را از شما جمع آوری می کند. این داده‌ها شامل نام، آدرس، شماره تلفن همراه، دستگاه‌های متصل، سابقه خرید برنامه، دسترسی‌های iCloud، تماس‌ها، فراداده پیام و موارد دیگر است. برای لیست کاملتر می توانید به صفحه مربوطه در وب سایت اپل مراجعه کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز درخواست دسترسی کنید دانلود یک کپی از این اطلاعات را نگه دارید.

اپل ایده چیست؟

اپل نسبت به سایر شرکت ها و تولیدکنندگان محصولات هوشمند داده های کمتری از کاربران خود جمع آوری می کند. با این حال، اکثر اطلاعات شخصی کاربران هنوز در Apple ID آنها ذخیره می شود. در نتیجه توصیه می شود حداقل یک بار داده های جمع آوری شده در حساب کاربری خود را دانلود و مشاهده کنید.

آیا امکان حذف اپل آیدی وجود دارد؟

اگر دیگر به Apple ID نیاز ندارید و به محصولات یا خدمات دیگر شرکت روی آورده اید، می توانید آن را حذف کنید. همچنین، با این حال Apple ID را حذف کنید می توانید از دسترسی اپل به اطلاعات خود جلوگیری کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که حذف Apple ID یک مشکل اساسی است و اگر هنوز دستگاه های ساخت اپل دارید، بهتر است این کار را انجام ندهید. هیچ راه موثری برای فعال سازی مجدد حساب های کاربری حذف شده و دسترسی به داده های آن ها وجود ندارد و تمامی محتوای مرتبط با آن ها از جمله تصاویر، پیام ها و اطلاعات سرویس های مختلف مانند iCloud و اپ استور از بین می رود.

سوالات متداول درباره Apple Idea

اپل آیدی چیست؟

Apple ID یک حساب کاربری در پلتفرم اپل است که برای استفاده از امکانات و خدمات محصولات این شرکت استفاده می شود.

آیا می توانم از دستگاه های اپل بدون اپل آیدی استفاده کنم؟

Apple ID نشان دهنده هویت دیجیتالی یک فرد در اکوسیستم اپل است. در نتیجه، برای داشتن یک تجربه یکپارچه و دسترسی به ویژگی های مختلف مانند خرید از اپ استور یا ذخیره اطلاعات در iCloud، باید از Apple ID استفاده کنید.

کاربردهای اصلی اپل آیدی چیست؟

با کمک Apple ID می توان داده های مختلفی مانند پیام ها، تصاویر و تنظیمات را بین دستگاه های مختلف اپل همگام سازی کرد. همچنین در صورت سرقت یا مفقود شدن دستگاه امکان مکان یابی و غیرفعال کردن آن از راه دور وجود خواهد داشت.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.