اپل آیفون SE 3 را با پشتیبانی از شبکه 5G – زومیت معرفی کرد

[ad_1]

پس از چهار سال انتظار در سال 2020، اپل نسل دوم آیفون SE را با تغییرات قابل توجهی معرفی کرد. اکثر مردم این محصول را با نام iPhone SE 2020 یا iPhone SE 2 می شناسند.

کوپرتینویی ها اولین رویداد سال 2022 خود را با عنوان Peek Performance در روز سه شنبه 8 مارس 2014 برگزار کردند. در این رویداد جدیدترین محصولات سخت افزاری این برند با محوریت آیفون SE 3 معرفی شدند. در ادامه با طراحی، مشخصات فنی و ماژول دوربین آیفون SE آشنا می شویم.

تراشه و مشخصات فنی آیفون SE 3

اپل در طول تاریخ، مدل‌های SE را به آخرین پردازنده‌های سری A که در آیفون‌های پرچمدار استفاده می‌شود مجهز کرده است و نسل سوم آیفون SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. آیفون SE 2022 از A15 Bionic استفاده می کند. همان تراشه قدرتمندی که در قلب آیفون 13 استفاده شده است. A15 از ترکیب دو هسته ای قدرتمند و چهار هسته ای کم مصرف به عنوان CPU استفاده می کند که آیفون SE 2022 را تا 80 درصد سریعتر از آیفون 8 می کند.

نسل سوم آیفون SE

موتور عصبی 16 هسته ای A15 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه انجام می دهد و محاسبات یادگیری ماشینی سریعتر را برای برنامه های شخص ثالث امکان پذیر می کند. این تراشه جدیدترین آیفون SE را به محصولی سریع، ارزشمند و مناسب برای آپدیت های طولانی مدت iOS تبدیل می کند. آیفون SE 3 از شارژ بی سیم و شارژ سریع پشتیبانی می کند.

قبل از رویداد Peek Performance، آیفون 12 مینی با قیمت 599 دلار، ارزان‌ترین آیفون در خانواده تلفن‌های اپل برای پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) بود. اما اکنون آیفون SE 3 مقرون به صرفه ترین آیفون 5G خواهد بود.

طراحی نسل سوم آیفون SE

بدنه آیفون 8 برای دریافت ماژول های آنتن موج میلی متری طراحی نشده است. البته اپل با ایجاد تغییراتی در این ساختار، پشتیبانی میلیمتری از نسل سوم آیفون SE نیز انجام داد. در واقع می توان گفت که این گوشی از شبکه 5G کامل (هم فرکانس میلی متری و هم فرکانس زیر 6 گیگاهرتز) پشتیبانی می کند.

طراحی و رندر آیفون SE 3

بدنه نسل سوم آیفون SE از شیشه ساخته شده و در واقع شبیه به نسل سوم آیفون 8 گوشی هوشمند ارزان قیمت اپل است. آیفون SE 2022 دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی با حاشیه های ضخیم، پنل IPS و نرخ تازه سازی 60 هرتز است. از سوی دیگر، سیستم احراز هویت Face ID وجود ندارد و آیفون SE 3 از حسگر اثر انگشت Touch ID در لبه پایینی صفحه نمایش استفاده می کند. این گوشی از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می کند و در سه رنگ قرمز، کرم و مشکی موجود است.

دوربین آیفون SE 3

آیفون SE 3 اپل از نظر دوربین هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و دارای یک دوربین تکی با سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز f/1.8 در پنل پشتی است. دوربین سلفی نیز دارای سنسور 7 مگاپیکسلی و لنز f/2.2 است. بیشتر بهبود کیفیت دوربین این گوشی به دلیل بهبود پردازش تصویر تراشه A15 نسبت به تراشه نسل دوم A13 است. ساکنان کوپرتینو می گویند که نسل سوم آیفون SE، مانند آیفون 13، اکنون از الگوریتم های Smart HDR 4 و Deep Fusion برای ثبت عکس های واضح تر و واضح تر در محیط های روشن و معمولی استفاده می کند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه