سافاری در آستانه از دست دادن جایگاه دوم در میان پرکاربردترین مرورگرهای دسکتاپ – زومیت است

[ad_1]

مرورگر وب سافاری اپل هرگز به اندازه گوگل کروم محبوب نبوده است. با این حال، مدت هاست که به عنوان دومین مرورگر پرکاربرد دسکتاپ در جهان شناخته می شود. با این حال، داده های جدید نشان می دهد که سافاری در آستانه از دست دادن رتبه دوم در رتبه بندی پرکاربردترین مرورگرهای جهان است.

با توجه به 9to5Mac، داده های StatCounter نشان می دهد که سافاری از ژانویه 2022 همچنان دومین مرورگر وب دسکتاپ پرکاربرد جهان است. اما رقبای این مرورگر اکنون بسیار به آن نزدیک شده اند.

آمار کاربران مرورگر وب

9.84 درصد از کاربران دسکتاپ از Safari استفاده می کنند و پس از آن مایکروسافت اج با 9.54 درصد قرار دارد. سهم فایرفاکس که در ژانویه 2021 8.1 درصد بود، اکنون به 9.18 درصد افزایش یافته است. جای تعجب نیست که کروم همچنان با 65.38 درصد در صدر فهرست قرار دارد.

در مقایسه، در ژانویه 2021، 10.38 درصد از کاربران دسکتاپ از Safari برای مرور وب استفاده کردند که نشان می دهد این مرورگر جایگاه خود را در مقایسه با رقبای خود از دست داده است. اگر کاهش کاربران سافاری ادامه یابد، این مرورگر احتمالا در چند ماه آینده به رتبه سوم یا حتی چهارم در فهرست پرکاربردترین مرورگرهای جهان سقوط خواهد کرد.

با نگاهی به بازار ایالات متحده، سافاری همچنان با سهم 18.12% و سهم 12.09% از مایکروسافت اج بهتر است. با این حال، سافاری در حال حاضر دومین مرورگر وب پرکاربرد در اروپا است. شایان ذکر است که Safari فقط در McOs موجود است. سایر مرورگرهای وب در سیستم عامل های ویندوز و مک ارائه می شوند.

سافاری در سیستم عامل مک مونتری

در حالی که StatCounter یا حتی اپل در مورد اینکه چرا کاربران سافاری آن را از دست داده اند توضیح بیشتری نداده اند، چند فرضیه به راحتی قابل طرح است. سافاری مرورگر وب پیش‌فرض برای دستگاه‌های اپل از جمله آیفون و مک است و مطمئناً به تثبیت جایگاه آن به عنوان دومین مرورگر وب برتر در جهان کمک کرده است.

مقالات مرتبط:

سال گذشته، اپل نسخه کاملاً بازطراحی شده سافاری را معرفی کرد که در آن نوار آدرس در نوار عنوان ادغام شده است. با این حال، این به روز رسانی باعث نارضایتی برخی از کاربران شد و اپل را مجبور به استفاده مجدد از طراحی قدیمی خود کرد و استفاده از رابط کاربری جدید را به عنوان یک گزینه پیشنهاد داد. البته این برای جلوگیری از روی آوردن کاربران به مرورگرهای جایگزین کافی نبود.

در عین حال، سافاری از همان ابتدا فاقد برخی از ویژگی های ضروری موجود در سایر مرورگرهای وب بود. برخی از توسعه دهندگان حتی مرورگر وب اپل را “اینترنت اکسپلورر جدید” می نامند. از آنجایی که سافاری به iOS و Mac OS گره خورده است، اپل برای به روز رسانی این مرورگر و معرفی ویژگی های جدید به مدتی زمان نیاز دارد.

سافاری از ویژگی های جذاب حفظ حریم خصوصی که در هیچ مرورگر دیگری یافت نمی شود، بهره می برد. با این حال، اگر اپل این مرورگر را جدی نگیرد، روی آوردن به مرورگرهای جایگزین برای کاربران اجتناب ناپذیر خواهد بود.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما