اپل مک استودیو را معرفی کرد: ویژگی ها + قیمت | دیجیاتو

[ad_1]

اپل کامپیوتر جدید خود را در کنفرانس Peek Studio معرفی کرد مک استودیو او در کنار استودیو دیسپلی اعلام کرد که در کنار M1 Max، تراشه جدید و قدرتمند M1 Ultra وظیفه پردازش را بر عهده دارد. عضو جدید خانواده مک نه تنها قدرت زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. طراحی مینیمال نزدیک به مک مینی دارد که فضای بسیار کمی را اشغال می کند.

ویژگی ها و قابلیت ها

اپل مک استودیو مجهز به پورت های مختلفی است.

مک استودیو چندین پورت روی بدنه آلومینیومی یکپارچه خود دارد. 4 پورت Thunderbolt با پشت سر پورت شبکه 10 گیگابایتی نقل قول. 2 پورت USB استاندارد کنار خروجی HDMI و جک 3.5 میلی متری همچنین می تواند خیال خریداران را در مورد اتصال آسان لوازم جانبی راحت کند. از دیگر وسایل ارتباطی می توان به رایانه شخصی جدید اپل از جمله وای فای 6 و بلوتوث نسخه 5 اشاره کرد. همچنین مدل های مجهز به تراشه M1 Max از دو درگاه USB-C در جلوی بدنه کارت خوان SD از پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه بهره مند شوید. معادل 40 گیگابیت بر ثانیه برای پورت های جلو در مدل مبتنی بر تراشه M1 Ultra. چهار نمایشگر Pro Display XDR و پشتیبانی از تلویزیون 4K از دیگر قابلیت های مک استودیو با مجموع حدود 90 میلیون پیکسل است.

اپل مک استودیو

ابعاد مک استودیو جدید برابر است با: 9.3 × 19.5 سانتی متر و از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده است که به راحتی زیر اکثر نمایشگرهای موجود در بازار قرار می گیرد. در پشت دستگاه فضای قابل توجهی برای خروج هوا در نظر گرفته شده است. دو تا فن داخلی و در پوشش پایینی کشیده می شود. اپل ادعا می کند که استفاده و بهینه سازی تراشه های M1 Max و Ultra باعث می شود سیستم خنک کننده حتی برای سنگین ترین کارهای رندر کمتر شنیده شود.

اپل مک استودیو

به گفته اپل، نسخه مبتنی بر تراشه Max M1 اپل می تواند 50 درصد افزایش عملکرد نسبت به پردازنده 16 هسته ای Xen اینتل Mac Pro و 2.5 برابر پردازش سریع تر از iMac 10 هسته ای 27 اینچی داشته باشد. Core-i9 خواهد بود. البته این مقدار 3.8 برابر بیشتر از iMac ذکر شده در نسخه با M1 Ultra و 90 درصد سریعتر از Mac Pro 16 هسته ای خواهد بود.

اپل مک استودیو

اپل مک استودیو با استفاده از تراشه جدید قدرتمند M1 Ultra، حداکثر امکانات را فراهم می کند 128 گیگابایت رم یکپارچه باشد. این پردازنده از 16 هسته پرقدرت با 4 هسته کم مصرف در کنار 64 هسته گرافیکی و 32 هسته برای موتور عصبی استفاده می کند. اپل می گوید این تراشه حدودا هشت برابر سریعتر از M1 مورد استفاده در مک مینی است. البته این را هم ذکر کنیم که حداکثر مقدار رم برای مدل M1 Max تنها 64 گیگابایت خواهد بود.

سایر قابلیت های Apple Mac Studio را می توان به حداکثر رساند سرعت حافظه داخلی 7.4 گیگابایت هر ثانیه به کنار حافظه رم 800 گیگابایت نقل قول. هسته گرافیکی 64 هسته ای در تراشه M1 Ultra عملکرد مک استودیو را تا 80 درصد سریعتر از مک پرو با گرافیک Radeon Pro W6900X می کند. پشتیبانی از پخش ویدیوی 18K ProRes 422 نیز باید به لیست قابلیت های برجسته دستگاه اضافه شود.

اپل همچنین مک استودیو را دوستدار محیط زیست توصیف کرد و ادعا کرد که استفاده از آن در مقایسه با رایانه های شخصی قدرتمندتر می تواند قدرتمندتر باشد. 1000 کیلووات ساعت در سال به صرفه جویی در انرژی کمک کنید. در ساخت دستگاه 80% آلومینیوم بازیافتی برای بدنه، 100% عناصر کمیاب بازیافتی برای تمامی اجزای مغناطیسی و پلاستیک بازیافتی برای قسمت های مختلف مانند اسپیکر استفاده شده است.

قیمت اپل مک استودیو

پیشرفته ترین مدل مک استودیو دارای برچسب قیمتی 8000 دلاری است.

اپل اعلام کرد که مک استودیو دارای یک تراشه است M1 Maxقیمت با 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD 1999 دلار به خریداران ارائه خواهد شد؛ هنگام گفتن عدد برای مدل مجهز به تراشه M1 Ultra64 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی 3999 دلار خواهد بود. حداکثر مقدار حافظه داخلی قابل سفارش 8 ترابایت خواهد بود. گران ترین پیکربندی دارای 64 هسته گرافیکی تراشه M1 Ultra، 128 گیگابایت رم و حافظه داخلی 8 ترابیت بدون نرم افزار Final Cut Pro و Logic Pro. 7999 دلار قیمت گذاری شده M1 Ultra با 48 هسته گرافیکی 1000 دلار ارزان تر خواهد بود. علاقه مندان می توانند از این پس مدل های مختلف مک استودیو را پیش خرید کنند، تحویل سفارشات پس از 10 روز (27 اسفند) آغاز می شود.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما