ایران در لیست تحریم های آنتی ویروس بیت دیفندر: حساب ها به حالت تعلیق درآمدند

[ad_1]

بیت دیفندر برای مشتریان خود ایمیلی ارسال کرده و به کاربران ایرانی خود اطلاع داده است که حساب ها و مجوزها در روزهای اخیر مسدود و لغو خواهند شد. در واقع این ایمیل برای افرادی ارسال شد که حسابشان ماه ها اعتبار داشت و تاکید شد با وجود داشتن اعتبار مورد نیاز، حساب ها بسته شود.

تحریم ایران توسط بیت دیفندر

در نامه ای منتسب به بیت دیفندر که به دیجیاتو رسیده و توسط برخی کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، آمده است که «به دلیل قوانین محدودیت صادرات اعمال شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص کنترل دارایی های خارجی تحت مقررات و تحریم های تجاری ایران». این نامه ارسال شده است. شایان ذکر است که اجرای محدودیت های بیت دیفندر برای کاربران ایرانی از چند روز پیش آغاز شده است.

بر اساس متن نامه، بیت دیفندر مجاز به داشتن شرکای تجاری و فروش یا پشتیبانی خدمات برای مشتریان در تماس با دولت ایران نیست. با وجود اینکه در انتهای نامه ایمیلی برای طرح سوال در این خصوص ارسال شده بود، اما در پایان نامه تاکید شد که این شرکت پس از مدت ها به دلیل اهمیت رعایت صادرات تصمیم گرفت این موضوع را به اطلاع عموم برساند. محدودیت های. زمان.

علیرغم اینکه در سال های گذشته (اوایل دهه نود) این برند رومانیایی علاقه مند به حضور بیشتر در بازار کشورمان با حضور مستقیم بود، در عین حال نام ایرانی در سایت بیت دیفندر دیده نمی شد. در اوایل دهه 90، این شرکت با برگزاری نشست های خبری رسمی مختلف، حضور مستقیم خود در ایران و قصد خود را برای فعالیت در این بازار اعلام کرد و تا حدودی از نگرانی کاربران ایرانی در مورد تحریم های ایران توسط این آنتی ویروس کاسته شد. او در سال های بعد و با افزایش فشار تحریم ها رویکرد دیگری را در پیش گرفت و حالا با نامه جدید خود آب پاکی را به دست کاربران ایرانی ریخت.

تحریم ایران توسط بیت دیفندر

بیت دیفندر در سال 2001 توسط SoftWin در رومانی تاسیس شد و اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان نرم افزارهای امنیتی سریع و موثر است. نفوذ آنتی ویروس بیت دیفندر در بازارهای بین المللی با افتتاح شعبه های این شرکت در انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه و اسپانیا آغاز شد و پس از مدتی دفاتر منطقه ای در آسیا و خاورمیانه تاسیس شد. بیت دیفندر در حال حاضر دارای نمایندگی های معتبر در بیش از 100 کشور جهان است و تحت کنترل و نظارت دفاتر منطقه ای خود، محصولات امنیتی خود را در حوزه های مختلف داخلی و سازمانی، در صد کشوری که نام ایرانی در آنها دیده نمی شود، به فروش می رساند.

پیش از این، سایر برنامه های ضد ویروس بین المللی ایران را تحریم کرده بودند. به عنوان مثال، همین چند ماه پیش آویرا ارائه خدماتی مانند آپدیت آنتی ویروس را برای کاربران ایرانی مسدود کرد و سه سال پیش به طور رسمی نمایندگی های خود را در ایران تعطیل کرد. آنتی ویروس هایی که کاربران ایرانی و ایرانی را نیز از خدمات اولیه خود محروم می کنند. ارائه محصولات یا خدمات به افراد مستقر در کشورهای تحریم شده یا مشمول محدودیت های تجاری ایالات متحده ممنوع است.»

در حالی که استفاده از آنتی ویروس و امنیت سیستم برای کاربران خانگی نگرانی عمده ای نیست، استفاده از خدمات این شرکت ها برای شرکت های خصوصی و دولتی حائز اهمیت است و از آنها در برابر حملات سایبری و ضررهای مالی محافظت می کند.

این اولین و آخرین تاثیر تحریم های فناوری آمریکا بر کاربران ایرانی نیست. عدم امکان ارائه 5G به گوشی های برند سامسونگ و اپل، اعمال تحریم ها در حوزه پول رمزنگاری شده، حذف برخی اپلیکیشن های ایرانی مانند فیلیمو و بلد از گوگل پلی و عدم دسترسی توسعه دهندگان و برنامه نویسان ایرانی به سایت های معتبر. و منابع موجود در این زمینه تحریم ها و اخیرا شرکت دیسکورد کاربران ایرانی را نیز تحریم کرده است.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما