ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌تواند بدون همکاری روسیه در مدار باقی بماند؟ | دیجیاتو

[ad_1]

فقط چند ساعت بعد از اینکه رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین به ارتش خود دستور حمله به روسیه را داد، رئیس سازمان فضایی روسیه نیز اعلام کرد که در صورتی که آمریکا ارتباطات فضایی خود را با روسکاسموس (روسکاسموس) قطع کند، ممکن است ایستگاه فضایی بین‌المللی در آسمان سقوط کند.

مدیر کل روسکاسموس، «دیمتری روگوزین» در توییت خود از تبعات تحریم های فضایی آمریکا و ناتو (NATO) گفت: «اگر همکاری خود را با ما قطع کنید، کدام یک از ایستگاه های بین المللی را از سیستم های کنترل کننده نجات نمی دهد تا روی ایالات متحده آمریکا یا اروپا سقوط کند؟»

توییت روسیه برای فضای بین‌المللی

چنین حرفی مثل یک مبالغه بدون ثبات است، اما باید گفت که غیرممکن هم نیست. ایستگاه فضای بین‌المللی در ارتفاع ۵۵۷ کیلومتری از سطح زمین، هر ۹۰ دقیقه با سرعتی برابر با زام خبی تزای تی زام بی زام خبی زار خبی زار بی زام خبی زار می cing حتی در چنین ارتفاعی نیز ذرات کوچکی به سطحی که می‌کند و سرعت آن را کاهش می‌دهد. با این سرعت، ارتفاع فضایی کاهش می‌یابد و دوباره به زمین نزدیک می‌شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی قطعه روزی پیشرفت MS-19 روی ایستگاه فضایی نصب شده است تا مدار آن را در لحظه اصلاح کند.

طبق گفته های روگوزین، اگر این قطعه از کار بیفتد این احتمال وجود دارد تا «این ساختار ۵۵۱ تنی رو» هند یا چین سقوط کند.» مدیر کل روسکاسموس در توییت افزود: «آیا می‌خواهید این کشور را با چنین عوابی تهدیقد کنید؟»

دیمتری روگوزین همچنین گفت: «ایستگاه فضای بین‌المللی بر فراز روسیه عبور نمی‌کند، به همین دلیل تخام تمیر تمیر تمیر تمیل تمیل تمیل تمیل تمیل تمیل آیا برای [مواجهه با] آن ها آماده اید؟» با این حال باید گفت که این قطعه روسی تنها راه نجات ایستگاه فضایی از سقوط روی زمین نیست.

روشهای دیگر اصلاح مدار

در گذشته ماژول‌هایی مثل شاتلهای فضایی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی مرتبط بود، این مانورهای اصلاحی را انجام می‌دادند. حالا با از کار افتادن این قطعه فضانوردان می‌توان از کپسول‌های تجاری مانند دراگون دراگون اسپانورای یک سداد یک تهدان تجاگون.

اما با توجه به اینکه ناسا اعلام کرد روابط فضایی بین آمریکا و روسیه بدون تغییر باقی بماند، فعلا نیازی به استفاده از ابزارهای دیگر برای تنظیم مدار ایستگاه فضایی نیست. ناسا گفت: «ناسا برای ادامه امنیت ایستگاه فضایی بین‌المللی به همکاری با تمام شرکای بین‌المللی از جمله شرکت ملی فضایی روسکاسموم اعمال جدید اعمال شده خارجی این اجازه را می‌دهد تا ایالات متحده آمریکا و روسیه همکاری فضایی خداخلی خداخیلی خداخیلی بود هد. هیچ تغییری در حمایت ناسا در پروژه های مداری و زمینی حال حاضر ایجاد نمی شود »و زمانی که روسیه برنامه ریزی برای همکاری با ناسا یا سازمان های فضایی دیگر ندارد، ماموریت های علمی و تجاری باشد. ایستگاه فضای بین‌المللی ادامه خواهد داشت.



[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر