ایلان ماسک از ترس جنگ هسته ای دسترسی اوکراین به استارلینک در کریمه را مسدود کرد.

[ad_1]

تا چند روز دیگر بیوگرافی جدید ایلان ماسک به قلم «والتر ایزاکسون» منتشر می شود و در همین حال قسمت هایی از این کتاب در اینترنت منتشر شده است. ایزاکسون اکنون به شبکه های اجتماعی رفته است تا جزئیات نقش خود به عنوان مدیر عامل اسپیس ایکس و تصمیم برای قطع اینترنت ماهواره ای Starlink در طول جنگ در اوکراین را توضیح دهد.

بخشی از زندگینامه ایلان ماسک که به صورت آنلاین منتشر شده و با واکنش شدیدی روبرو شده است، به نقش مالک ایکس در جنگ بین روسیه و اوکراین می پردازد. در این کتاب، والتر ایزاکسون می گوید که سال گذشته ایلان ماسک به مهندسان اسپیس ایکس دستور داد تا اینترنت ماهواره ای Starlink را در منطقه کریمه غیرفعال کنند تا از حمله نیروهای اوکراینی به روسیه جلوگیری کنند.

ایلان ماسک از آغاز یک جنگ هسته ای می ترسید

طبق این کتاب جدید، پایانه‌های استارلینک در اوایل جنگ وارد اوکراین شدند، اما ایلان ماسک بعداً تصمیم گرفت که استارلینک نباید در جنگ شرکت کند. این میلیاردر جنجالی به ایزاکسون گفت که می ترسد حمله اوکراین به کشتی های روسی کرملین را برای آغاز جنگ هسته ای تحریک کند.

اکنون مسافرخانه ایزاکسون یک پست در X (تویتر سابق) توضیح داد: “برای روشن شدن موضوع استارلینک: اوکراینی ها فکر می کردند که پوشش [شبکه] در تمام مسیر تا کریمه فعال شده است، اما هیچ اتفاقی از این قبیل رخ نداده است. آنها از ماسک خواستند تا این پوشش را برای حمله پهپادی به ناوگان روسیه فعال کند. [اما] ماسک پوشش شبکه را فعال نکرد زیرا احتمالاً به درستی معتقد بود که این امر منجر به یک جنگ بزرگ خواهد شد.

این نویسنده که قبلاً بیوگرافی جابز را در سال 2011 منتشر کرده بود، می گوید او ابتدا فکر می‌کرد که در شب حمله به اوکراین، ماسک تصمیم گرفت دسترسی ارتش این کشور به استارلینک را ببندد، اما اکنون می‌فهمد که سیاست عدم احتساب منطقه کریمه از قبل وجود دارد و مدیرعامل اسپیس ایکس. آن شب یک بار دیگر بر آن سیاست تاکید شده است.

از سوی دیگر، میخایلو پودولیاک، وزیر دیجیتال اوکراین ایمیل X مدعی است که تصمیم ایلان ماسک مانع از نابودی بخش هایی از ناوگان روسیه شد و به آنها اجازه داد موشک های کالیبر را به سمت شهرهای اوکراین شلیک کنند.



[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما