اینتل از نقشه راه پردازنده های تا سال 2025 رونمایی کرد | دیجیاتو

[ad_1]

اینتل در نشستی با سرمایه گذاران نام چهار نسل بعدی پردازنده های دسکتاپ را تایید کرد. این پردازنده ها به ترتیب کدگذاری شده اند دریاچه رپتور (دریاچه رپتور)، دریاچه شهابی (دریاچه شهابی) دریاچه پیکان (دریاچه پیکان) و لونار لیک (دریاچه قمری) 2022 تا 2025 و به ترتیب تولید وارد بازار خواهد شد سیزدهم تا شانزدهم آنها پردازنده های اینتل می سازند. اینتل وعده داده است که این پردازنده ها با عملکرد بهبود یافته، بهره وری انرژی بالاتر، لیتوگرافی جدید و فناوری بسته بندی جدید عرضه خواهند شد.

اینتل در نقشه راه خود نه تنها نام این پردازنده ها را اعلام کرد، بلکه جزییاتی از آنها منتشر کرد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

پردازنده های اینتل

ویژگی های نسل بعدی پردازنده های اینتل

ابتدا از روند تولید این شرکت به سراغ پردازنده های نسل سیزدهم می رویم. اینتل 7 مفید است و هیچ تفاوتی با نسل دوازدهم ندارد. بنابراین با همان معماری هیبریدی عملکرد بهتر و هسته ها و رشته های بیشتری خواهیم داشت.

پردازنده های اینتل

عملکرد این پردازنده ها نسبت به نسل قبل و در بالاترین نسخه دو رقمی افزایش خواهد یافت. 24 هسته ای و 32 رشته خواهد داشت. با این حال همچنان با 8 هسته قدرتمند روبرو هستیم و تعداد هسته های کم مصرف دو برابر می شود و 16 وقتی می رسد همچنین با فرکانس های بالاتر و سازگاری با سوکت های سیستم Alder Lake مواجه هستیم.

نسل چهاردهم یا دریاچه شهابی آنها انقلابی در پردازنده های اینتل با استفاده از معماری چند کاشی خواهند بود. این پردازنده ها هستند اینتل 4 آنها تولید می شوند و تا 20 درصد عملکرد بهتری در هر وات خواهند داشت. این پردازنده ها هستند 2023 به بازار عرضه خواهد شد.

پردازنده های اینتل

این پردازنده ها موتور گرافیکی نسل بعدی نامیده می شوند. tGPU استفاده خواهد شد و یک شتاب دهنده هوش مصنوعی در آن ادغام خواهد شد. در CPU های Meteor Lake با سه کاشی اصلی شامل کاشی IO، کاشی Compute و کاشی محاسبه CPU و SOC با GFX مواجه خواهیم شد. کاشی CPU از معماری هسته هیبریدی جدید استفاده خواهد کرد. این پردازنده ها مبتنی بر GPU هستند. معماری قوس استفاده خواهد شد.

در نسل پانزدهم پردازنده های اینتل با تغییرات بزرگ تری روبرو هستیم. این پردازنده ها از هسته های جدید Lion Cove و Skymont و همچنین تعداد هسته ها استفاده خواهند کرد. 40 دریافت خواهد کرد. با این حال، تعداد هسته های قدرتمند 8 هسته باقی می ماند، در حالی که تعداد هسته های کم مصرف به 32 هسته افزایش می یابد.

پردازنده های اینتل

این پردازنده ها که در سال 2024 عرضه می شوند بر اساس لیتوگرافی ساخته شده اند. اینتل 20A و تا 15 درصد عملکرد بالاتری در هر وات نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. پردازنده‌های Meteor Lake دارای سه کاشی اصلی خواهند بود، در حالی که Arrow Lake دارای چهار کاشی اصلی خواهد بود.

پردازنده های اینتل

در نهایت پردازنده های نسل شانزدهم نامیده شدند دریاچه ماه ما با یک فرآیند مواجه هستیم. اینتل 18A انجام شده. این پردازنده ها که در سال 2025 عرضه می شوند، از نظر عملکرد و مصرف انرژی بسیار بهتر از نسل های قبلی خواهند بود. در این پردازنده ها 5 تا کاشی رو در رو.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما