اینتل: تراشه Sapphire Rapids با حافظه HBM دو برابر سریعتر از AMD Milan-X – Zomit

[ad_1]

اینتل اعلام کرده است که پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Xeon Sapphire Rapids این شرکت می‌توانند عملکرد عالی را از حافظه ذخیره‌سازی HBM2E در حجم‌های کاری با حافظه محدود ارائه دهند.

پردازنده‌های Sapphire Rapids با HBM2E تقریباً 2.8 برابر سریع‌تر از تراشه‌های AMD EPYC Milan و تراشه مقیاس‌پذیر Intel Xeon Ice Lake هستند. مهمتر از آن، اینتل به اندازه کافی مطمئن است که Sapphire Rapids دو برابر سریعتر از AMD Milan-X است.

همانطور که تام هاردارد گزارش می دهد، راجا کدوریاینتل، رئیس سیستم های کامپیوتری و سیستم های شتاب دهنده گرافیکی، گفت:

با وارد کردن حافظه HBM2E به بسته Xeon، پهنای باند حافظه مانند GPU برای بارهای کاری CPU در دسترس است. این کار پهنای باند حافظه CPU را تا چهار برابر افزایش می دهد و جالبتر اینکه برای استفاده از آن نیازی به تغییر کد نخواهید داشت.

چیپ Intel Sapphire RApids

اینتل برای اثبات نظر خود، بنچمارک OpenFOAM (CFD) Computational Fluid Dynamics (28M_cell_motorbiketest) را انتخاب کرد و آن را روی CPU های مقیاس پذیر Xeon Ice Lake-SP، یک پردازنده مقیاس پذیر Xeon Sapphire Rapids معمولی و یک نسخه HB اجرا کرد. استفاده از این معیار مزیت نسبتاً گسترده ای را که CPU های آینده نسبت به پلتفرم های فعلی ارائه خواهند داد، آشکار می کند.

تفاوتی که HBM2E برای بسته به ارمغان می آورد در واقع بسیار محسوس است. یک Sapphire Rapids معمولی حدود 60٪ سریعتر از Ice Lake-SP است، در حالی که Sapphire Rapids با HBM2E تا 80٪ سریعتر از Ice Lake-SP است.

جالب‌تر اینکه اینتل عملکرد پردازنده‌های آینده خود را با پردازنده‌های سری AMD EPYC Milan ناشناخته مقایسه کرده است که دقیقاً مانند Xeon Ice Lake اینتل کار می‌کند، طبق گفته اینتل و OpenBenchmarking.org. از پردازنده EPYC Milan-X، 256 مگابایت حافظه L3 و 512 مگابایت حافظه کش سه بعدی V استفاده می کند.

با توجه به نتایج این مقایسه، حافظه نهان سه بعدی AMD تنها 30 درصد عملکرد را افزایش می دهد که به این معنی است که Sapphire Rapids معمولی حتی سریعتر خواهد بود. در مقابل، عملکرد Intel Sapphire Rapids با HBM2E دو برابر Milan-X در استاندارد دینامیک سیالات محاسباتی OpenFOAM (CFD) بود.

چیپ Intel Sapphire RApids

ادعاهای مطرح شده توسط شرکت ها در مورد عملکرد محصولات آنها نیز باید توسط آزمایش کنندگان مستقل تأیید شود. با این حال، پردازنده های Intel Door 3 Sapphire Rapids با حافظه HBM2E کاملاً خوش بینانه به نظر می رسند.

مقالات مرتبط:

افزودن 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی HBM2E، پهنای باند موجود برای پردازنده Xeon Sapphire Rapids اینتل را به تقریباً 1.22 ترابایت در ثانیه یا تقریباً چهار برابر CPU استاندارد 8 کاناله Xeon Sapphire Rapids افزایش می دهد. این نوع افزایش برای بارهای کاری وابسته به پهنای باند حافظه مانند دینامیک سیالات محاسباتی بسیار مهم است.

با فرض اینکه سیستم HBM2E Sapphire Rapids به درستی پیکربندی شده است و حافظه HBM2E به درستی کار می کند، توسعه دهندگان برای استفاده از این پهنای باند اضافی نیازی به تغییر کد ندارند. Blur توضیح می دهد:

دینامیک سیالات محاسباتی یکی از کاربردهایی است که از عملکرد پهنای باند حافظه بهره می برد. امروزه CFD ها به طور گسترده در رشته ها و صنایع مختلف HPC مورد استفاده قرار می گیرند و توسعه محصول را ساده کرده و زمان و هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. ما OpenFOAM، حجم کار منبع باز HPC برای CFD ها را روی یک سیستم پیش تولید Xeon HBM2E آزمایش کردیم. آزمایش‌ها نشان می‌دهند که سیستم به طور قابل توجهی سریع‌تر از نسل فعلی پردازنده Xeon ما کار می‌کند.

اینتل پردازنده‌های مشابه Sapphire Rapids Xeon را با فضای ذخیره‌سازی HBM2E در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد کرد.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما