متا دیگر در بین 10 شرکت برتر جهان از نظر ارزش بازار دیجیاتو نیست

[ad_1]

تغییر نام فیسبوک به متا نیز ظاهرا دردی را از این شرکت تسکین نداده و همچنان شاهد افت قیمت سهام آن هستیم. پس از سقوط در قیمت سهام کالاها، سقف بازار در حال حاضر 565.4 میلیارد دلار این شرکت در بین 10 شرکت برتر جهان بوده است و دیگر اینطور نیست.

حدود دو هفته پیش، متا گزارش مالی خود را برای سه ماهه چهارم سال 2021 منتشر کرد و درآمد کمتر از حد انتظار را اعلام کرد. در کنار این گزارش مالی، فیس بوک برای اولین بار در تاریخ 18 ساله خود کاهش تعداد کاربران را تجربه کرد. این دو موضوع دست به دست هم دادند و قیمت سهام متا در یک روز 26.4 درصد سقوط کرد و ارزش بازار این شرکت حدوداً بود. 230 میلیارد دلار برای کاهش. این کاهش قیمت، ضربه 30 میلیارد دلار به ثروت مدیر عامل آن، مارک زاکربرگ او فرار کرد.

متا

متا دیگر در بین 10 شرکت با ارزش جهان نیست

از آن زمان، ارزش بازار این کالا کاهش یافته و قیمت سهام 13 درصد دیگر کاهش یافته است. بر اساس رتبه بندی بلومبرگ، متا با ارزش بازار 565.4 میلیارد دلار دیگر در بین 10 شرکت با ارزش جهان نیست و در رتبه یازدهم قرار دارد. بد نیست بدانید که همین چند ماه پیش، در سپتامبر 2021، ارزش سهام این شرکت به رکورد بالایی رسید. ششمین شرکت با ارزش جهان اتفاق افتاد اما اکنون متا با آن روز فاصله دارد. تصویر زیر کوچک شده است. 4.08 درصد ارزش سهام کالا را در یک روز می بینید.

قیمت سهام متا

در تصویر زیر کاهش ارزش سهام متا در ماه گذشته را مشاهده می کنید. 34.71٪ سقوط. در واقع، سهام این شرکت یک ماه پیش 318.15 دلار بود اما اکنون با 207.71 دلار معامله می شود.

قیمت سهام متا

همانطور که در رتبه بندی بلومبرگ انتظار می رفت، سیب در وهله اول خود را نشان می دهد. ارزش بازار شرکت در حال حاضر 2.8 تریلیون دلار وقتی می رسد دومین غول نرم افزاری جهان، مایکروسافت با ارزش بازار 2.2 تریلیون دلار قابل رویت. با این حال، متا با یک شرکت چینی به نام تنسنت جایگزین شد و اکنون دهمین شرکت ارزشمند جهان است. TSMC در جایگاه نهم قرار دارد. در تصویر زیر با ارزش ترین شرکت های دنیا را مشاهده می کنید.

ارزش بازار Tencent و TSMC به ترتیب 589.8 میلیارد دلار و 600.3 میلیارد دلار است که تقریباً تفاوت قابل توجهی با ارزش بازار این کالا دارد. انتظار می رود این شکاف در آینده بیشتر شود، زیرا این شرکت به رهبری مارک زاکربرگ نسبت به گزارش مالی خود برای سه ماهه اول سال 2022 چندان خوشبین نیست. تغییرات حریم خصوصی اپل به تجارت تبلیغاتی این شرکت لطمه زد و تمرکز آن بر Metawares هزینه زیادی داشت.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما