اینتل در تاریخ 10 آوریل 1401 اولین پردازنده گرافیکی مجزا برای لپ‌تاپ‌ها را رسما معرفی خواهد کرد – زومیت

[ad_1]

اینتل قبلاً اعلام کرده بود که اولین GPU گسسته خود را در سه ماهه اول سال جاری عرضه خواهد کرد. این شرکت امروز رسما تایید کرده است که اولین سری GPU گسسته را برای لپ تاپ ها معرفی خواهد کرد.

به گزارش VideoCards، اینتل یک وب سایت اختصاصی برای رویداد Arc با عنوان “مرحله جدیدی از بازی” راه اندازی کرد. این شرکت قول داده است که اولین سری GPU گسسته را برای لپ‌تاپ‌های خود معرفی کند. متاسفانه در حال حاضر خبری از پردازنده های گرافیکی دسکتاپ این شرکت نیست. اینتل در وب سایت رویداد Arch خود اعلام کرده است که اولین سری از پردازنده های گرافیکی جدید برای لپ تاپ ها در تاریخ 30 مارس به طور رسمی معرفی می شود.

وب سایت رویداد آرچ اینتل

اینتل احتمالاً ابتدا پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر DG2-128EU، از جمله A350M و A370M را معرفی خواهد کرد. این دو پردازنده گرافیکی برای لپ‌تاپ‌های بسیار نازک مانند Acer Swift X با تراشه Alderlink P طراحی شده‌اند. با این حال، لیزا پیرس تایید کرده است که Arc اولین پردازنده گرافیکی A370M خواهد بود که دو بار از گرافیک یکپارچه بهتر عمل می کند.

از اولین پردازنده گرافیکی سری Arc اینتل، A370M چه انتظاری باید داشت؟

اولین GPUهای مجزا در سری Intel Arc دو برابر بهتر از GPUهای مجتمع هستند. دو برابر عملکرد ادعا شده توسط میانگین نرخ فریم رزولوشن 1080p Metro Exodus (DX12). برای مقایسه، عملکرد پردازنده گرافیکی جدید Intel Arch نسبت به گرافیک یکپارچه، بازی Metro Exodus بر روی دو سیستم مجزا اجرا می شود که ویژگی های این دو سیستم به شرح زیر است:

اولین سیستم: پردازنده Intel Core i7 12700H، فرکانس 4800 مگاهرتز، 32 گیگابایت رم، گرافیک Intel Arc A370M، سیستم عامل Windows 11 Pro نسخه 10.0 0 22000، نسخه درایور پیش تولید مارس 2022 و مصرف برق واقعی (TDP 4).

سیستم دوم: پردازنده Intel Core i7 1280P، فرکانس 4800 مگاهرتز، 32 گیگابایت رم، گرافیک یکپارچه Iris Xe، سیستم عامل Windows 11 Pro نسخه 21H2 22000493، نسخه درایور 30.0 1 101.1029 و قدرت واقعی 2 (T).

مقالات مرتبط:

Arche Alchemist اولین نسل از پردازنده های گرافیکی Intel Xe-HPG است. این شرکت قول داده است که در سال جاری پردازنده‌های گرافیکی را هم برای لپ‌تاپ‌ها و هم برای رایانه‌های رومیزی معرفی کند. اینتل همچنین تایید کرد که برنامه هایی برای حداقل سه نسل بعدی این پردازنده ها دارد.

تولید پردازنده های گرافیکی Arc Desktop احتمالا تا پایان سه ماهه دوم سال 2022 آغاز خواهد شد. اینتل از CPU، گرافیک، رسانه، صفحه نمایش، پورت های ورودی و خروجی و غیره پشتیبانی می کند. اعلام کرد که سری Arc را برای لپ‌تاپ‌ها در اولویت قرار داده است تا تمام فناوری‌های کلیدی از جمله را گرد هم بیاورد این تراشه ها می توانند بستر مناسبی را برای معرفی پردازنده های گرافیکی رومیزی سری Arc فراهم کنند.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما